بودجه‌های دولتی برای ازدواج جوانان هزینه شود

تیران-امام جمعه موقت تیران گفت: بودجه‌های دولتی به جای اسراف و اجرای طرح های بی فایده برای ازدواج جوانان  و رفع موانع آن هزینه شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا از تیران، حجت الاسلام و المسلمین حسین کریمی در خطبه های نماز جمعه تیران با اشاره به روز ازدواج اظهارکرد: مردم و مسئولان در افزایش ازدواج و کاهش سن انجام این واقعه نقش دارند و نباید نقش هر دو را نادیده گرفت.

وی افزود: مسئولان با ایجاد تسهیلات و مردم با کاهش سخت گیری و جلوگیری از اجرای روش ها و سنت های غلط موانع پیش روی این نیاز جوانان را بردارند و به تشکیل خانواده و این سنت حسنه کمک کنند.

امام جمعه موقت تیران با اشاره به اینکه کمک‌های دولتی به انجام سنت حسنه ازدواج کمک می‌کند، خاطرنشان کرد: بودجه های دولتی به جای اسراف و اجرای طرح‌های بی فایده برای ازدواج جوانان  و رفع موانع آن هزینه شود.

وی با بیان اینکه آذرماه ۱۳۸۴ مجلس شورای اسلامی در حمایت از ازدواج جوانان سه مصوبه داشته است، گفت: تامین مکان اسکان برای زوج‌های جوان تا سه سال، تامین درآمد به مدت دو سال برای زوجین فاقد اشتغال، اختصاص مکان مناسب و رایگان برای جشن ازدواج در این قانون آمده، اما هیچ از یک دولت‌ها این مصوبات را در هیچ قسمت کشور حتی یک روستا به صورت آزمایشی نیز اجرا نکرده است.

حجت الاسلام کریمی با اشاره به مواقع ایجاد بحران در کشور، خاطرنشان کرد: در برخی اوقات وضع کشور خوب بوده و درآمد های زیادی نصیب دولت شده، اما به جای اینکه این بودجه برای ازدواج هزینه شود در حوزه های غیر ضروری مصرف شده است.

وی به نقش مردم در ازدواج جوانان نیز اشاره و یادآورشد: برخی از خانواده ها سخت‌گیری در انجام ازدواج جوانان دارند و با مهریه های سنگین و درخواست جشن‌های گران قیمت انگیزه جوانان را برای ازدواج از بین برده و باعث افزایش سن ازدواح شده اند.

خطیب جمعه تیران با اعلام اینکه نباید با رفتارهای غلط شرایط زندگی را سخت کرد، اضافه کرد: افزایش سن ازدواج تنها تقصیر دولت نیست، بلکه مردم باید رفتارهای غلط را اصلاح و زندگی ساده را بیاموزند.

وی در بخشی از خطبه ها به عملکرد مسئولان غرب گرا اشاره کرد و گفت: مسئولان غرب گرا در مجلس و  دولت خسارت های زیادی را برای جامعه ایجاد می کنند که فراموشی ارزش های اسلامی و دینی، تعطیلی صنایع داخلی و گره زدن مشکلات به غرب و تضعیف قدرت نظامی کشور از جمله نتایج رفتارهای غرب گرایانه است.

امام جمعه موقت تیران ادامه داد: در انتخابات ها باید در بهتر گزینی و انتخاب مسئولانی با دیدگاه های اسلامی و انقلابی تلاش و کوشش کرد و با دقت افراد توانمند را انتخاب کنیم و مانع از اجرای چنین تفکراتی بشویم.

وی افزود: مسئولانی که به دنبال برقراری ارتباط با کشورهای غربی هستند فرصت‌های پیشرفت و توسعه را از کشور گرفته و فرصت‌سازی برای دشمنان انجام می دهند و این موضوع به جامعه ما و جوانان کشور صدمه می‌زند.

کد خبر 384535

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.