شکارچیان متخلف کرکس در چنگال قانون

نطنز_سرپرست اداره حفاظت محیط زیست نطنز گفت: احکام قضایی شکارچیان متخلف منطقه حفاظت‌شده کرکس صادر شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان نطنز، علیرضا غلامی در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: برای یکی از شکارچیان متخلف منطقه حفاظت‌شده کرکس به دلیل شکار غیرمجاز یک راس بز وحشی و حمل و نگهداری دو قبضه اسلحه شکاری و مهمات غیر مجاز حکم قطعی قضایی صادر شد .

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست نطنز  ادامه داد: دادگاه تجدید نظر استان اصفهان مستند به بند الف ماده ۴۵۵ قانون آئین دادرسی کیفری این فرد را به تحمل سه سال حبس تعزیری برای شکار یک راس بز وحشی و یک سال حبس تعزیری برایت نگهداری دو قبضه اسلحه غیرمجاز و پرداخت جزای نقدی به مبلغ ۲۰ میلیون ریال برای نگهداری فشنگ و ضبط سلاح و مهمات کشف شده به نفع دولت محکوم کرد.

غلامی اضافه کرد: ماموران یگان حفاظت محیط زیست این اداره در مرحله دیگری از عملیات گشت و کنترل، یک نفر شکارچی متخلف را به همراه یک قبضه اسلحه غیرمجاز دستگیر کردند و پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی دادند.

وی یادآور شد: قاچاق و نگهداری اسلحه و مهمات و نگهداری و حمل سلاح شکاری غیرمجاز جرم است و این اقلام در صورت کشف وفق ماده ۱۸ قانون "مجازات قاچاق اسلحه و مهمات و دارندگان سلاح و مهمات غیرمجاز" به نفع وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ضبط می‌شود.

به گزارش ایمنا، منطقه حفاظت شده کرکس با وسعت بیش از ۱۱۴ هزار هکتار، زیستگاه ۱۳ گونه پستاندار، ۶۲ گونه پرنده، ۱۲ گونه خزنده و یک گونه دوزیست است.

کد خبر 384532

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.