تحریم ظریف خلاف قانون است

امام جمعه اصفهان گفت: هنور هم افرادی می‌گویند اگر با آمریکا نسازیم، وضعمان خوب نمی‌شود، این افراد نمی‌فهمند نباید نوکر اجانب و کفار باشیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در خطبه اول نماز عبادی، سیاسی جمعه این هفته اظهار کرد: اگر انسان بخواهد به مقامات والایی در زندگی خود برسد، باید مراقب نحوه انتخاب رفیق خود باشد. رفیق به معنی همراه و همگام است و باید در انتخاب همراه و همگام مراقب بود. بنابراین باید در انتخاب همسر نیز مراقب بود و هرکسی را به همسری خود انتخاب نکرد، زیرا انسان تاثیرپذیر است و دوست و همسر تاثیر بسیاری بر انسان دارد، پس باید در جایگاه رفیق و همراه کسی را قرار دهید که راه درست و صحیح را نشان دهد.

وی افزود: خداوند در قرآن می فرماید کنیز مسلمان بهتر از زن با شخصیت کافر است، حتی اگر از نظر زیبایی و ثروت بهتر باشد و به مردان هم سفارش کرده است که دخترانتان را به نکاح مشرکان درنیاورید همانطوری که غلام مومن از حر و آزاد کافر؛ بهتر است. زیرا زن و شوهر روی همدیگر تاثیر گذارند و خداوند کافران را به غضب الهی وعده داده است.

طباطبایی نژاد ادامه داد: پیامبر می فرمایند از سبزه‌ی روی کثافت مصرف نکنید، منظور پیامبر این است که دختر زیبا از خانواده فاسد را انتخاب نکنید، زیرا این دختر بر همسر خود تاثیر گذار است، پس مراقبت از همراه مسئله مهمی است که مهم‌ترین همراه، همسر است. بنابراین انسان برای زندگی خوب باید در ابتدا مراقب خود باشد و در مرحله بعدی مراقب خانواده خود باشد و همچنین مراقب افرادی که مواظب او هستند و در نهایت مراقب رفیق و همراه خود باشد.

وی پیرامون سالگرد شهادت مظلومانه امام جواد (ع) گفت: امام جواد قبل از سن بلوغ به مقام امامت رسیدند که باور کردن آن  برای شعیان سخت بود، زیرا زمانی که امام رضا به شهادت رسیدند، امام جواد هفت ساله بود و امام قبل از شهادت به همراهان خود گفته بودند که بعد از شهادتشان، حضرت جواد امام شما خواهند بود، بنابراین باید بدانیم امامت غیر از سرپرستی و حکومت بر مردم است، امامت یعنی حکومت خدا دادی و بنا بر گفته امام رضا، مقام امامت قابل درک برای هرکسی نیست.

آیت الله طباطبایی نژاد افزود: برخی فکر می کنند امامت یعنی حکومت و ریاست بر مردم و می پندارند زمانی که امیرالمومنین (ع) از حکومت بر مردم کنار زده شد، امامت بر مردم نیز برای کس دیگری شد در صورتی که کسی غیر از حضرت علی حق امامت نداشت و در هرحال امام حضرت علی و فرزندانشان هستند، چه مردم شعور داشته باشند آن ها را در رأس امور بیاورند چه نیاورند؛ شخصیت آن ها شخصیت الهی است و علم آنها لدنی است که فراگرفتنی نیست.

امام جمعه اصفهان در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه این هفته اصفهان پیرامون شهادت شیخ فضل الله نوری گفت: قانون مشروطه در زمان مظفرالدین شاه تصویب شد و تا قبل از آن، در همه‌ی امور طبق دستور شاه عمل می شد و حکومت جاری، یک حکومت استبدادی بود که با فعالیت های علما نهایتا مظفرالدین شاه مجبور شد قانون حکومت مشروطه را امضا کند.

وی افزود: مشروطه یعنی حکومت در انجام امور آزاد نباشد، مشروط به قانون شود و امور باید به تصویب مجلس برسد و شاه بنا بر تصویب مجلس عمل کند. یکی از رهبران مشروطه شیخ فضل الله نوری بود که بعد از تشکیل مجلس متوجه شد وکلای مجلس همگی ساختگی هستند و جزو نوکران شاه هستند و فعالیت شاه فرقی با گذشته و استبداد ندارد. بنابراین وی با اصل مشروطه بودن مخالف نبود، بلکه با نحوه انجام مشروطیت مخالف بود که شاه با انتخاب خود وکلای مجلس را معین می‌کند و رای را از صندوق در می آورد، 

نماینده ولی فقیه در توضیح نحوه تهییج جامعه برای به شهادت رساندن شیخ فضل الله نوری گفت: نهایتا آن ها برای تحریک افکار علیه شیخ فضل الله گفتند که ایشان با اصل مشروطه مخالف است که همین موضوع سبب شد شیخ فضل الله قرآن را از جیب خود درآورد و به قرآن قسم خورد که «با مشروطه مخالف نیستم، بلکه با شرعی نبودن مشروطه مخالف هستم»اما متاسفانه در این مورد هم شایعه کردند که قرآن نبوده و پاکت سیگار را از جیب خود درآورده است.

آیت الله طباطبایی نژاد افزود: در حال حاضر هم باید حواسمان به بازار شایعات جمع باشد و خیال نکنیم خیلی این شایعه سازی ها تغییر کرده است. در حال حاضر هم شایعات روزنامه ها و کانال های تلویزیونی و فضای مجازی را قبول نکنیم. این روایت ها درس است که همین ملت مسلمان شیعه و حتی پسرش، روحانی مدیر و مدبر خودشان را به دار آویختند برای اینکه می پنداشتند با مشروطه مخالف است. بنابراین باید مراقب دشمن باشیم زیرا دشمن بسیار زیرکانه در فکر خیانت است.

امام جمعه اصفهان گفت: نمی توان گفت این افراد ایمان نداشتند بلکه ایمان آن ها سست بود. همچنین باید آگاهی سیاسی داشته باشیم و هنور هم افرادی می‌گویند اگر با آمریکا نسازیم، وضعمان خوب نمی‌شود، این افراد نمی‌فهمند نباید نوکر اجانب و کفار باشیم، آمریکا در یمن کشتار می کند و با همه جنایت‌ها گاهی مردم فریب می‌خورند، وزیر امور خارجه را تحریم کردند که خلاف قانون است، اما حرف امام که آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند، هنوز هم زنده است، البته باید تقوا داشته باشیم و صبر کنیم.

امام‌جمعه اصفهان در خصوص هفته جهانی تغذیه با شیر مادر اظهار کرد: زمانی که طفل صغیر از شیر مادرش تغذیه می کند، خداوند بین دو دست مادر نوری قرار می دهد که در روز قیامت این‌نور همراه او خواهد بود و باعث تعجب همه انسان ها می شود، بنابراین  خداوند اهمیت زیادی برای شیر مادر قائل شده زیرا تفاوت بسیاری با شیر خشک دارد و خداوند شیر مادر را برای رشد جسمی و معنوی فرزند قرار داده است. 

آیت الله طباطبایی نژاد تاکید کرد: مادری که به فرزند خود شیر می‌دهد در روز قیامت لقب بانوی روزه دار و عبادت کننده می گیرد، اما برخی از مادران با افکاری غلط از این مهم دوری می کنند.

کد خبر 384529

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.