باغ نور اصفهان با فضایی متفاوت به بهره‌برداری می‌رسد

مدیر منطقه پنج شهرداری اصفهان از افتتاح مجدد مجموعه باغ نور در حاشیه رودخانه زاینده رود خبر داد.

احمد رضایی در گفت وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: چیدمان پله‌ها و دسترسی مناسب مردم به صندلی‌ها نیز دچار مشکل بود ودر صورت وقوع حادثه‌ای راهیبرای خروج وجود نداشت بدین منظور جایگاه تعدادی از صندلی‌ها حذف شد.

وی ادامه داد: تعمیرات و رنگ آمیزی صندلی ها و نورپردازی مناسب دیواره‌ها فضایی مناسب را ایجاد کرد و اقدامات زیباسازی در باغ نور انجام شد.

مدیر منطقه پنج شهرداری اصفهان عنوان کرد: فضاهای مورد نیاز روی صحنه از جمله اتاق فرمان، تجهیزات کنترل نور و صوت نیز ایجاد شد که تا کنون وجود نداشت.

رضایی تصریح کرد: فضاسازی باغ نور با توجه به مکان قرارگیری آن در حاشیه پارک و زاویه دیدی که نسبت به پل تاریخی سی و سه پل دارد مناسب نبود، در این راستا از نماسازی متناسب با فضا و معماری شهر اصفهان و فرم بومی اصفهان استفاده شد تا فضایی هم سنخ و هم شکل با فضای پارک و فضای تاریخی اطراف باغ نور ایجاد شود و در عین حال فلسفه اسمی باغ نور با توجه به نوع نورپردازی حفظ شود.

وی تاکید کرد: هزینه بازسازی و بهره‌برداری از باغ نور بالغ بر یک میلیارد تومان بوده است و روز شنبه طی مراسمی با حضور شهردار اصفهان، هنرمندان به بهره‌برداری می‌رسد.

کد خبر 384527

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.