۱۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۹
زندگی به «سی تیر» بازگشت

گزارش های میدانی نشان می دهد پلمب اغذیه فروشان خیابان سی تیر - مهمترین گذر حیات شبانه پایتخت- باز شده و گذر زندگی در این محور تاریخی دوباره به جریان افتاده است.

به گزارش ایمنا، دکه های اغذیه فروش خیابان تاریخی سی تیر طی روزهای سه شنبه و چهارشنبه هفته جاری پلمب شدند. پلمب اغذیه فروشی های سی تیر توسط اتحادیه اغذیه فروشان و به دلیل آنچه نداشتن مجوز اعلام شده انجام گرفته بود. 

خیابان سنگفرش شده سی تیر که در قلب تاریخ شهر تهران قرار دارد از خیابان امام خمینی(ره) یا سپه شروع می شود و تا نوفل لوشاتو امتداد دارد که بسیاری از آثار و خانه های تاریخی، موزه ها و کلیساها را در دل خود جا داده است.

این خیابان  یکی از مراکز مهم حیات شبانه پایتخت به شمار می‌رود که با استقبال کننده بسیاری مواجه است و تعدادی از غرفه های اغذیه فروشی در کنار برخی دیگر غرفه ها مانند کتاب فروشی و صنایع دستی در آن فعالیت دارند.

از جمله دلایلی که اتحادیه اغذیه فروشی ها برای پیگیری پلمب این واحدها آورده بود، نداشتن سند مالکیت و مالکیت ثبتی است؛ در حالی که مجری این گذر و شهرداری تهران می گویند این دکه ها در گوشه ای از کنار خیابان مستقر شده اند و امکان داشتن سند برای آنها چگونه وجود داشته باشد؟

طرح حیات شبانه در گذر خیابان سی تیر از چند سال گذشته به همت شهرداری و با همکاری سایر نهادهای متولی از جمله نیروی انتظامی انجام شده است.

شهرداری تهران از پلمب این اغذیه فروشان بشدت انتقاد کرده بود.

منبع: ایرنا

کد خبر 384521

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.