مردم باید دفاع از حقوقشان را حس کنند

یک فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: بررسی عملکرد سیاستمداران پیشین کشور و انتقاد از آنها مردم را نسبت به آینده امیدوار می کند. باید کسانی که در ایجاد مشکلات اقتصادی برای کشور سهم داشته اند، بر اساس قانون مجازات شوند تا مردم حس کنند که حکومت از حقوق آنها دفاع می کند.

محمد شهاب کرمانی در گفتگو با خبرنگار ایمنا، سید محمد خاتمی را شخصی دلسوز و با اهداف بلند مدت دانست و اظهار کرد: شرایط بین المللی و داخلی کشور در موقعیت حساسی قرار دارد و فشارهای سیاسی و اقتصادی از سوی ایالات متحده و اروپا به دولت و تصمیم گیری های اش فشار زیادی وارد می کند.

وی افزود: حفظ انسجام و اتحاد ملی در این برهه از زمان که فشار ابر قدرتها و مجامع بین المللی بر جمهوری اسلامی ایران، مضاعف شده، بسیار مهم است زیرا اغلب کشورهای جهان منتظر بروز اختلافات قومیتی یا دینی میان مردم ایران هستند و می خواهند تا از این اختلافات احتمالی نهایت استفاده را ببرند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب با اشاره به اظهارات برخی از اعضای جریان اصلاحات مبنی بر تحریم انتخابات از سوی این جبهه، خاطر نشان کرد: شرکت نکردن اصلاح طلبان در انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی، ضرر و پیامدهای منفی را برای این جبهه به همراه خواهد داشت. عده ای در پشت پرده می خواهند اصلاح طلبان در انتخابات شرکت نکنند تا شرایط بهتر شود، اما هیچ راه حل جایگزینی برای شرکت در انتخابات ندارند.

کرمانی ادامه داد: در این شرایط سخت و دشوار اقتصادی، میزان فداکاری و ایثار مردم بسیار بیشتر از مسئولان بوده و باید گفت که همه بار مملکت در واقع روی دوش مردم است. اما نباید ناامید و سرخورده بشویم؛ می توانیم با اصلاح عملکرد گذشته خود که نادیده گرفتن ظرفیت های داخلی در آن موج می زند شرایط را تا جای ممکن بهتر کنیم.

وی اضافه کرد: سید محمد خاتمی همواره از جریان اصلاحات حمایت کرده و موجب تقویت و افزایش محبوبیت اصلاح طلبان در میان مردم شده است. اکنون نوبت اصلاح طلبان است که با شرکت حداکثری و همه جانبه در انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفند ماه ۹۸ زحمات رییس جمهور اسبق را جبران کنند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب انتقاد از مسئولان گذشته دولتی را مهم ترین عنصر برای نقد وضعیت موجود دانست و تصریح کرد: باید از همه مسئولانی که در گذشته سکان کشور را به دست داشته اند بپرسیم، نقش شما در ایجاد یک چنین وضعیتی در کشور چیست؟ آیا در زمان تصدی خود بر نهاد های حکومتی، فعالیتی برای کاهش مشکلات اقتصادی و اجتماعی مردم کردید؟

کرمانی ادامه داد: بررسی عملکرد سیاستمداران پیشین کشور و انتقاد از آنها مردم را نسبت به آینده امیدوار می کند. باید کسانی که در ایجاد مشکلات اقتصادی برای کشور سهم داشته اند، بر اساس قانون مجازات شوند تا مردم بدانند که حکومت از حقوق آنها دفاع می کند. اگر این اتفاق بیافتد مردم به پای صندوق های رای می آیند و با اعتماد به افراد شایسته رای می دهند.

وی اضافه کرد: بخشی از وعده های اصلاح طلبان در سال های گذشته عملی نشده است و همین موضوع اندکی مردم را نسبت به عملکرد این جریان دچار تردید کرده است. اصلاح طلبان باید با بیان وظایف و اختیارات خود، فقط در مواردی که واقعا توان اجرایی دارند به مردم قول بدهند تا اعتماد مردم نسبت به آنها خدشه دار نشود.

کد خبر 384512

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سید امین IR ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
    0 0
    واقعا همین طوره الان مردم نمی بینن این جریان رو