برخی جریانات سیاسی منتظر عقب‌نشینی اصلاحات هستند

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب و استاد دانشگاه گفت: برخی جریانات سیاسی کشور منتظر عقب‌نشینی جبهه اصلاحات از انتخابات اسفندماه سال ۹۸ هستند تا بتوانند امید مردم را به صورت کلی از بین ببرند.

محمد جواد نیکو در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه هر انتخاباتی دارای پیام مخصوص به خود است، اظهار کرد: مردم با حضور حداکثری و حمایت از اصلاح طلبان در سه انتخابات اخیر کشور پیام های بسیار مهمی را به ارکان نظام فرستاده اند. در حقیقت مردم در مقطع انتخابات با حمایتشان از اصلاح طلبان نشان داده اند که از وضعیت و شرایط کشور ناراضی بودند و به دنبال اصلاحات در اداره کشور هستند.

وی افزود: تجربه مشارکت مردم در انتخابات های اخیر کشور نشان می دهد که جامعه هنوز به حل و فصل مسائل و مشکلاتش از طریق انتخابات امیدوار است و قصد دارد تا با حمایت از جریانات  اصلاح طلبی، شرایط موجود را به سمت شرایط مطلوب پیش ببرد. مردم اکنون بیشتر از هر زمان دیگر با اهداف جبهه اصلاحات و اصلاح طلبان آشنا شده اند و می دانند که اصلاحات شرط لازم و ضروری است.

این فعال سیاسی اصلاح طلب و استاد دانشگاه با اشاره به نقش مردم در انتخابات های گذشته، خاطر نشان کرد: این مردم هستند که به عرصه های رقابت انتخاباتی و مفهوم انتخابات معنا می بخشند و گرنه انتخابات بدون مردم چه معنی دارد؟ مردم باید بدانند که عنصر اصلی تاثیرگذار انتخابات، افراد جامعه و شرکت کنندگان مردمی در انتخابات هستند نه برگزارکنندگان ؛ گرچه حضور و نقش ایشان نیز دارای اهمیت است.

عضو حزب اعتماد ملی ادامه داد: براندازان، سلطنت‌طلبان و برخی دولت‌های خارجی همچون ایالات متحده قصد دارند تا با وارد کردن هجمه‌هایی به جریان اصلاحات از محبوبیت این جبهه در داخل کشور بکاهند و موجی از ناامیدی و یاس در دل مردم ایجاد کنند.

وی با اشاره به اهمیت پیام هر انتخابات اضافه کرد: باید به پیام مردمی هر انتخابات توجه شود. زمانی که مردم در یک انتخابات مثل مجلس شورای اسلامی یا مجلس خبرگان، افرادی را از جبهه اصلاحات بر می گزینند پس می خواهند که این افراد در هیئت رییسه این مجالس نیز قرار بگیرند، نه اینکه تنها به عنوان نماینده فعالیت کنند. ریاست هر مجلسی باید منطبق بر شرایط فکری و سیاسی اکثریت نمایندگان گزینش شود. 

این فعال سیاسی اصلاح طلب و استاد دانشگاه تصریح کرد: برای افزایش اعتماد مردم نسبت به جبهه اصلاحات به تجدید نظر در برخی از گزینش ها و رفع کج‌سلیقگی‌ها نیاز داریم. برخی جریانات سیاسی کشور منتظر عقب نشینی جبهه اصلاحات از انتخابات اسفندماه سال ۹۸ هستند تا بتوانند امید مردم را به صورت کلی از بین ببرند.

کد خبر 384511

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.