یک فعال سیاسی: انتخابات آزاد تنها خواسته اصلاح طلبان است

یک فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: اصلاح طلبان، به دنبال تزریق صلح و امید به پیکر جامعه از طریق افزایش مشارکت سیاسی مردم در انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی هستند و تنها درخواست شان برگزاری انتخابات در یک شرایط کاملا آزاد و بدون پروپاگاندای جهت دار است.

فائزه روحانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهارات اخیر رییس جمهور اسبق ایران را در راستای اهداف جبهه اصلاحات دانست و اظهار کرد: رییس جمهور اسبق ایران در پیام اخیر خود به صورت کاملا جدی خطر تحریم انتخابات از سوی اصلاح طلبان را تشریح کرده و گفته است، اصلاح طلبان حاضر نیستند تحت هر شرایطی در انتخابات مجلس یازدهم شرکت کنند.

وی افزود: اصلاح طلبان همواره از سوی نهادهای ناظر ضربه های سهمگینی خورده اند و لازم است تا پیش از برگزاری انتخابات جبهه اصلاحات با صدور یک بیانیه از نهادهای نظارتی همچون شورای نگهبان بخواهد که تنها به وظیفه خود در انتخابات عمل کنند و مانع  شکل گیری یک فضای آزاد برای انتخابات نشوند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب، با بیان اینکه تغییرات جزئی و سطحی در مواضع و سیاست های اصلاح طلبان لازم است، خاطر نشان کرد: شرکت احزاب مختلف در انتخابات به نفع حکومت و نظام حاکم است و موجب تزریق خون جدید در پیکر یک نهاد بسیار مهم همچون مجلس شورای اسلامی می شود.

عضو حزب اتحاد ملت ادامه داد: آزادی و عدالت در هر انتخاباتی موجب افزایش میزان اعتماد مردم به نتایج آن می شود و شورای نگهبان و نهادهای نظارتی هم اگر می خواهند انتخابات مورد قبول مردم باشد، همان امری که در سیره امیرالمومنین علی علیه السلام شاهد آن هستیم که تا زمانی که مردم از ایشان درخواست و حتی اصرار برای قبول خلافت نکردند، قبول مسئولیت نکردند؛ باید یک فضای آرام و جوی عادلانه را در انتخابات آینده تدارک ببینند.

روحانی تصریح کرد: اصلاح طلبان، به دنبال تزریق صلح و امید به پیکر جامعه از طریق افزایش مشارکت سیاسی مردم در انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی هستند و تنها درخواست شان برگزاری انتخابات در یک شرایط کاملا آزاد و بدون پروپاگاندای جهت دار است. اصلاح طلبان نمی خواهند تجربه فراکسیون امید در مجلس کنونی را تکرار کنند زیرا فعالیت این فراکسیون در مجلس دهم و اواخر مجلس نهم تقریبا غیر قابل دفاع است.

عضو حزب اتحاد ملت افزود: نهادهای نظارتی انتخابات باید مردم سالاری دینی و حضور همه سلایق در انتخابات مجلس یازدهم را در اولویت خود قرار دهند. جبهه اصلاحات هم باید دقت بیشتری درباره کاندیداهای خود در انتخابات آینده داشته باشند زیرا برخی از نمایندگان اصلاح طلب مجلس دهم ضربه های بزرگی به این جریان زدند و تنها از جبهه اصلاحات برای معرفی خود استفاده کردند.

وی اضافه کرد: مجلس شورای اسلامی نقش مهمی در سیاست گذاری کشور دارد و حضور حداکثری نمایندگان اصلاح طلب در این نهاد می تواند شرایط اقتصادی و معیشتی زندگی مردم را بهبود ببخشد. فراکسیون امید مجلس دهم انتظارات جبهه اصلاحات را برطرف نکرد و موضع گیری های درستی نداشت، باید انسجام با تزریق اعضای جدید به این فراکسیون بازگردد.

کد خبر 384510

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.