پیروزی جریانات خاص سیاسی در سایه ناامیدی مردم از انتخابات

یک فعال سیاسی اصلاح طلب و تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: برخی از احزاب پیروزی خود را در حاضر نشدن حداکثری مردم در پای صندوق های رای می بینند و می خواهند با نا امید کردن مردم از نتایج حاصل از این فرایند مسلم و شاخص دموکراسی، در انتخابات آینده به پیروزی برسند.

مجید کریمیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه سید محمد خاتمی، اخیرا در یکی از دیدارهای خود به صورت غیر مستقیم اصلاح طلبان را از تحریم انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی در اسفندماه ۹۸ برحذر داشته است، اظهار کرد: اصلاح طلبان متوجه وخامت اوضاع سیاسی و اقتصادی کشور هستند و می خواهند با تثبیت اتحاد خود، منسجم تر در انتخابات آینده حاضر شوند.

وی افزود: اصلاح طلبان و جبهه اصلاحات، ایده تحریم انتخابات آینده را از سر بیرون کرده اند و مشارکت در انتخابات دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی را به عدم حضور در آن ترجیح داده اند. عدم مشارکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی در دیدگاه مردم جلوه خوبی ندارد و این حقیقتی انکار ناشدنی است.

این فعال سیاسی اصلاح طلب و استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: جبهه اصلاحات برای شرکت در انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی به یک بازسازی سازمانی و بازنگری به مسائل روز کشور نیاز دارد تا بتواند بر اساس ظرفیت های موجود در کشور، مشکلات امروز مردم را تشریح و راه حل آن را بیان کند.

کریمیان با اشاره به فرصت هفت ماهه جبهه اصلاحات تا انتخابات اسفند سال ۹۸ ادامه داد: سید محمد خاتمی از مردم  که از وضعیت اقتصادی موجود ناراضی اند و به دنبال راه حلی برای بهبود وضعیت معیشتی خود می گردند، خواسته به پای صندوق های رای بیایند، احزاب باید برنامه های اقتصادی خود را برای مردمی که قرار است به رغم نارضایتی های خود از عملکرد اقتصادی-سیاسی دستگاه های متولی، به پای صندوق های رای بیایند، به صورت کامل تشریح کنند.

وی اضافه کرد: حاضر نشدن صددرصدی مردم در انتخابات دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی منجر به در معرض تهدید قرار گرفتن انسجام ملی می شود، زیرا درصد مشارکت مردم در انتخابات یکی از عوامل اصلی تقویب انسجام و قدرت ملی در جهان تلقی می شود و نقش مردم در این عامل بسیار مهم، غیر قابل انکار است.

این فعال سیاسی اصلاح طلب و تحلیلگر مسائل سیاسی تصریح کرد: مهم ترین عنصر ارتباطی میان هسته های حکومت و مردم، ظرفیتی است به نام انتخابات که خارج شدن هر یک از طرفین مذکور از این ظرفیت می تواند نقش این عنصر مهم در برطرف سازی مشکلات اقتصادی و اجتماعی جامعه را کم رنگ کند. در حقیقت اگر ارتباطی میان نهادهای مجری و مردم نباشد، مشکلات جامعه به استحضار این نهادها نمی رسد و از آن سو، تلاشی برای رفع معضلات نمی شود.

کریمیان غفلت کردن از ویژگی‌های انتخابات دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی را موجب تضرر ملت و نظام دانست و افزود: برخی از احزاب پیروزی خود را در حاضر نشدن حداکثری مردم در پای صندوق های رای می بینند و می خواهند با ناامید کردن مردم از نتایج حاصل از این فرایند مسلم و شاخص دموکراسی، در انتخابات آینده به پیروزی برسند. این احزاب و جریانات به خوبی می دانند که اگر اکثریت و بخش قابل توجهی از مردم پای صندوق رای حاضر شوند، آنها را انتخاب نمی کنند. مردم به کسانی تمایل و یا اعتماد دارند که به دنبال اصلاح شرایط معیشتی موجود هستند.

وی یادآور شد: سید محمد خاتمی با یک زبان مخصوص پیامی بسیار خاص را به مردم و اعضای جبهه اصلاحات مخابره کرده و امیدواریم مردم ایران و اعضای جبهه اصلاحات و جریانات وابسته، این پیام را به خوبی دریافت کنند و همه تلاش خود را برای دوری از آن چیزی که سید محمد خاتمی آنها را از آن برحذر داشته است بکار بگیرند.

کد خبر 384508

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.