سبقت پیش‌فصل سپاهان از رقبای سنتی

در شرایطی که به آغاز رقابت‌های لیگ نوزدهم نزدیک می‌شویم شرایط سپاهان به عنوان یک تیم مدعی در اردوهای آماده‌سازی پیش فصل بسیار خوب بوده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا اگر وعده محمدرضا داورزنی معاون وزیر ورزش مبنی بر شروع رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران تا قبل از 23 مرداد حالت اجرایی به خودش بگیرد هواداران فوتبال در کشورمان کمتر از دو هفته دیگر شاهد آغاز رقابت 16 تیم حاضر در بالاترین سطح فوتبال ایران خواهند بود.

البته باید به این موضوع اشاره کرد که تعویق تقریبا 20 روزه مسابقات که قرار بود از روز پنجم مرداد آغاز شود برنامه اکثر تیم‌های لیگ برتری را به هم ریخته و تیم‌ها در مسیر بدنسازی خودشان و رسیدن به شرایط ایده‌آل در اواسط نیم فصل اول لیگ دچار مشکل شده‌اند و این موضوع حتی صدای اعتراض تعدادی از آنها مثل مصطفی دنیزلی سرمربی تراکتورسازی را هم در آورده است. با این وجود بهترین راه برای قرار دادن بازیکنان در شرایط مسابقه رسمی اتکا به حضور در اردوهای آماده‌سازی و برگزاری بازی‌های دوستانه و تدارکاتی است که می‌تواند تا حدودی این معضل ناآماده بودن بازیکنان را حل کند و البته هواداران هر تیم را هم نسبت به شرایط بازیکنان آگاه کند. هرچند که گفته می‌شود که بازی‌های دوستانه ملاک کامل و درستی برای ارزیابی کیفیت فنی یک تیم نیست و چون سرمربیان در راستای آشنایی با ترکیب اصلی تیم و استنفاده از همه بازیکنان تیم را ارنج می‌کنند نمی‌توان گفت که اگر تیمی در بازی‌های دوستانه خودش موفق عمل کرده پس به طور حتم در جریان لیگ هم قوی ظاهر خواهد شد و البته بالعکس این موضوع هم صدق می‌کند و تیم‌های ناکام در بازی‌های دوستانه ممکن است در جریان مسابقات لیگ شرایط متفاوتی داشته باشند.

اما با وجود همه این توضیحات طرفداران حرفه‌ای‌تر فوتبال و آنهایی که دستی بر آتش فوتبال دارند معتقدند که نمایش یک تیم در هنگام برگزاری بازی‌های دوستانه برآیند مناسبی از کیفیت برگزاری تمرینات پیش فصل و عملکرد کیفی بازیکنان جدید است که اگر در چهارچوب آنالیز حرفه‌ای قرار بگیرد تکلیف یک باشگاه را در طول فصل کاملا مشخص می‌کند. این اتفاق درست دو فصل قبل برای ذوب‌آهن افتاد و تیم امیر قلعه‌نویی که در بازی‌های دوستانه پیش از شروع فصل موفق به شکست همه رقبا شده بود با وجود شروعی ضعیف در لیگ در نهایت توانست بر روی پله دوم جدول قرار بگیرد که یک جهش بزرگ برای این تیم بود.

کایزیانتپ اسپور، بورسااسپور، داریجا گنچربیرلی، غازی شهیر، بادرن تهران، پدیده مشهد و پیکان تهران مجموعه‌ای از تیم‌های داخلی و خارجی بوده‌اند که در این یک ماه گذشته به دیدار سپاهان رفته‌اند و به این تیم باخته‌اند. این پیروزی‌ها در شرایطی بدست آمده که سپاهان در چند بازی کی‌روش استنلی مهاجم اصلی خودش را در اختیار نداشته و امیر قلعه‌نویی به بازیکنان جوان‌تر تیمش اعتماد کرده است. در سوی مقابل رقبای اصلی سپاهان مثل استقلال و پرسپولیس درگیر حواشی مختلفی شده‌اند و حتی اردوی قرمزها در ترکیه بدون انجام بازی دوستانه‌ای به پایان رسید تا سپاهان حداقل از این نظر یک گام از رقبای خودش جلوتر باشد. این برتری مطلق نماینده اصفهان در بازی‌های دوستانه می‌تواند نویدبخش روزهای بسیار خوب در جریان فصل نوزدهم لیگ برتر باشد و سپاهان اگر بتواند این روند را در جریان مسابقات اصلی و رسمی خودش هم ادامه دهد در پایان فصل توانایی قهرمانی در لیگ را هم خواهد داشت.

کد خبر 384504

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.