۱۹۲ هزار تاکسی تا پایان امسال به سن فرسودگی می رسند

مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانی کشورگفت:‌ در حال حاضر ۱۵۰هزار دستگاه تاکسی فرسوده داریم که شامل ۴۷درصد از ناوگان تاکسیرانی می شود و این در حالی است که تا پایان امسال ۱۹۲ هزار تاکسی به سن فرسودگی می رسند.

به گزارش ایمنا، مرتضی ضامنی با اعلام تعداد تاکسی های فرسوده شهری گفت: پیش بینی می شود که در سال ۱۴۰۰شمار تاکسی های فرسوده به ۲۴۰هزار دستگاه برسد که شامل ۷۵ درصد از ناوگان تاکسیرانی خواهد شد.

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی شهری کشور ادامه داد: طرح نوسازی تاکسی ها فرسوده چندین سال متوقف شده بود تا اینکه از ابتدای سال ۹۵ دوباره این طرح با قرار نوسازی ۹۰هزار دستگاه تاکسی از ناوگان تاکسیرانی شروع و قرار شد که با حجم ۱۸۶ هزار دستگاه تاکسی که به سن فرسودگی ۱۰ سال بر اساس قوانین موجود مصوبه هیئت وزیران رسیده بودند، این نوسازی انجام شود.

ضامنی تصریح کرد: در این مسیر انباشت فرسودگی تاکسی ها و همچنین اعتباراتی که برای بخش گمرک و نوسازی در نظر گرفته شده بود، با هم تناسب نداشت.

وی ادامه داد: در حال حاضر در سال ۹۸ با شرایط کنونی و تحریم ها و تورم، قیمت خودرو چندین برابر افزایش داشته و این موضوع موجب شده است که نوسازی ناوگان تاکسیرانی متوقف شود، اما با ایران خودرو مذاکراتی شده است و در جمع بندی که داشتیم قرار شد که امسال ۱۰ هزار تاکسی از این طریق نوسازی شوند.

مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانی کشوری خاطرنشان کرد: طرح نوسازی تاکسی های فرسوده در حال حاضر متوقف شده است و یکی دلایل آن هم این است که بانک ها برای نوسازی تاکسی ها فرسوده تمایلی به پرداخت تسهیلات ۱۸درصدی ندارند و در این خصوص هم همکاری نمی کنند.

ضامنی افزود: در حال حاضر هیچ بانکی تسهیلات ۱۸ درصدی برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی نمی دهد و تمایل دارند که این تسهیلات را حتی با مرز بیش از ۲۳ درصد برسانند.

وی اعلام کرد: به دلیل اینکه حتی با تسهیلات ۱۸درصدی هم رانندگان تاکسی که اقدام به نوسازی خودرو خود کرده بودند توان باز پرداخت اقساط را به سختی داشتند، در صورت اینکه سود تسهیلات به بیش از ۲۳ درصد برسد به هیچ عنوان رانندگان متقاضی برای نوسازی تاکسی ها توان باز پرداخت اقساط را نخواهند داشت.

مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانی ادامه داد: همکاری نکردن بانک ها در پرداخت تسهیلات به عنوان یکی از عوامل موجب شده است که طرح نوسازی تاکسی ها متوقف شود.

ضامنی تصریح کرد: در طرح نوسازی سال ۹۶ که قیمت خودرو ۳۴ میلیون تومان بود،  ۲۰ میلیون تومان تسهیلات ۱۶ درصد و ۵ میلیون تومان ارزش گواهی اسقاط بود و مابقی قیمت خودرو توسط شخص متقاضی دریافت تاکسی پرداخت می‌شد، ولی در حال حاضر  خودروی ۳۵ میلیون تومانی ۷۸ میلیون تومان شده و مشکلات تسهیلات ۲۰ میلیونی داریم، چرا که این تسهیلات دیگر پاسخگو نیست و بانک‌ها نیز در پرداخت تسهیلات همراهی لازم را ندارند.

کد خبر 384496

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.