هفته بدون فسادم آرزوست!

فساد در شهرهای گلستان، شهریار، اندیشه، بروجرد و بخش مرکزی مشهد مهم‌ترین حواشی این هفته پارلمان شهری را تشکیل می‌دهند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در هفته‌های اخیر شنیدن خبر دستگیری اعضای شوراهای سراسر کشور به دلیل فسادهای مالی و اداری تقریبا به عادت تبدیل شده و هر روز وجهه این نهادها در مدیریت شهری مخدوش‌تر می‌شود.

دستگیری سریالی مدیران شهری در شهریار یکی از این خبرها بود که توسط سازمان اطلاعات سپاه استان تهران انجام و به گفته رسانه‌های محلی تاکنون به نام شهردار این شهر ختم شده‌است.

نورالله طاهری فرماندار شهرستان شهریار درباره دیگر دستگیری‌ها گفت: در پی بروز تخلفات محرز صورت گرفته در شهرداری شهریار و با بررسی دقیق اطلاعاتی پیگیری تخلفات صورت گرفته در دو ماه اخیر یک مدیر منطقه و یکی از معاونان مالی اداری شهرداری و یک عضو شورای شهر شهریار نیز به اتهام فساد مالی و دست درازی به بیت المال بازداشت و جهت تکمیل پرونده در سیر قضایی آن به سر می‌برند.

استان تهران البته یک نماینده دیگر نیز در لیست این هفته متخلفان مالی داشت؛ یکی از اعضای شورای شهر گلستان، مرکز بخش گلستانِ شهرستان بهارستان تهران به جرم اختلاس و ارتشاء دستگیر شده و اکنون نیز در زندان اوین به سر می‌برد.

در حال حاضر این پرونده در دست بررسی است تا در کنار دستگیری دو عضو دیگر شورای شهر گلستان که پیشتر به همین دلیل از عضویت شورا تعلیق شده بودند، کارنامه این دوره از شورای این شهر را تشکیل دهد.

کسب اموال نامشروع که توسط برخی اعضای شوراها به دست می‌آید در شهر اندیشه استان تهران و چهارباغ استان البرز صکل دیگری نیز به خود گرفته است.

دو عضو شورای شهر اندیشه که از سال ۹۳ تا ۹۷ با شهرداری چهارباغ به عنوان کارگر فضای سبز قرارداد بسته و بدون هیچ حضوری از شهرداری حقوق دریافت می‌کردند، الزاما مبالغ دریافتی در این سه سال را پس دادند.

جالب‌تر آنکه پیش از این چنین کاری به صورت متقابلاً توسط دو عضو شورای شهر چهارباغ هم انجام شده بود و آنها هم با شهرداری اندیشه چنین قراردادی امضا کرده بودند.

این افراد همگی ملزم به بازپس دادن مبالغ دریافتی شده و دو عضو مذکور شورای شهر اندیشه هر کدام مبلغ ۱.۵ میلیارد ریال به حساب شهرداری چهارباغ واریز کرده‌اند.

دستگیری مدیران شهری در یکی از استان‌های پرحاشیه کشور این‌بار به "موسی نیکوکار" رئیس شورای شهر بروجرد رسید.

بر اساس شنیده‌ها اتهام رئیس شورای شهر بروجرد و همچنین داوود گودرزی عضو قبلی بازداشت شده، زدو بند با پیمانکاران و انبوه‌سازان بوده که از این راه منافع مالی خود را می‌بردند.

از مشهد نیز خبر می‌رسد که یک نفر از اعضای شورای شهرستان و یک نفر از اعضای شورای بخش مرکزی مشهد به اتهامات سوءاستفاده از موقعیت شغلی، تبانی در معاملات و سوءاستفاده مالی بازداشت شده‌اند.

درحال حاضر پرونده این افراد در مرحله تحقیقات قرار دارد و برای بررسی بیشتر، این دو عضو شورای بخش مرکزی مشهد در بازداشت هستند.

در این میان دادستان عمومی و انقلاب شهرستان فردیس استان البرز اعلام کرد که عضو بازداشتی شورای اسلامی شهر فردیس اجازه بازگشت به کار دریافت کرده است.

حسن جهانشاهلو افزود: این عضو شورای شهر فردیس حدود چهار ماه پیش به اتهام رشوه بازداشت شد که روند رسیدگی به پرونده وی ادامه دارد و تا زمان تعیین تکلیف پرونده قضایی در صحن شورا حضور خواهد یافت.

باید دید نتیجه پرونده‌های فساد مالی اعضاهای شوراهای شهر در نهایت به کجا ختم می‌شود.

شاهین‌شهر؛ عزل غیرقانونی شهردار

پرستو جهانگیری سخنگوی شورای شهر شاهین‌شهر از انتخاب حمیدرضا فدایی، معاون فعلی خدمات شهری شهرداری به‌عنوان سرپرست شهرداری شاهین‌شهر خبر داد و افزود: اعضای شورا بر این اساس که شهردار شاهین‌شهر در این شهر سکونت ندارد، و بر مبنای بند دال ذیل تبصره ۴بند یک ماده ۸۰ و ماده ۹۰ قانون تشکیلات و وظایف شوراهای اسلامی کشور و انتخابات شهرداران مصوب سال ۷۵ و اصلاحات بعد از آن حمید عشقی را از سمت مدیریت شهرداری برکنار کرد.

این برکناری در حالی صورت گرفت که چهار نفر از اعضای شورای شهر موافق عزل عشقی بودند و سه عضو دیگر این شورا با اعتقاد بر اینکه او از دو ماه پیش در این شهر سکونت دائمی داشته، جلسه شورا را به نشانه اعتراض ترک کردند.

پس از این اتفاقات معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان به استناد دستور العمل نحوه احراز سکونت شهردار از شورای شهر شاهین شهر خواست تا ابلاغ حکم سرپرستی حمید رضا فدایی به سمت شهردار شاهین شهر را لغو کند.

حجت الله غلامی در نامه ای خطاب به رئیس شورای اسلامی شاهین شهر تصریح کرده است که به علت عدم احراز شرایط تصدی سمت شهردار، ابلاغ حکم سرپرست شهرداری باید لغو شود.

قزوین؛ انتخاب سرپرست برای شهرداری

پس از آنکه علی صفری شهردار سابق قزوین هفته گذشته استعفای خود را به شورای شهر تقدیم کرد، اعضای شورا ضمن پذیرش استعفای وی جلساتی را برای انتخاب سرپرست شهرداری برگزار کردند و در نهایت محمد درافشانی رئیس سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری قزوین به عنوان سرپرست شهرداری انتخاب شد.

درافشانی پیش از این در مدت سه سال رئیس سازمان فرهنگی ، ورزشی و اجتماعی شهرداری قزوین بود و معاونت فرهنگی شهردار قزوین را نیز برعهده داشت.

ساری؛ یک نفر رای سفید می‌دهد!

در تازه‌ترین رای‌گیری در شورای شهر ساری برای انتخاب شهردار جدید، سید مسعود مدینه ، سید علی اسد و عباس رجبی کاندیدای تصدی‌گری شهرداری بودند که در مرحله نخست این رای گیری مدینه و رجبی هر کدام سه رای اعضای شورا را از آن خود کردند و سید علی اسد تنها توانست ۲ رای کسب کند، در این مرحله یکی از اعضای شورا نیز رای سفید داد.

با توجه به یکی شدن آرای دو گزینه، مرحله بعدی انتخابات میان سید مسعود مدینه و عباس رجبی انجام شد که در این مرحله نیز هر کدام از این افراد چهار رای اعضای شورای شهر  را از آن خود کردند و همچون مرحله قبلی یک نفر رای سفید داد.

در نهایت پس از آنکه انتخاب شهردار به نتیجه مشخصی نرسید، رای گیری و انتخاب شهردار به جلسه بعد موکول می شود.

شهر ساری پس از آن که عبوری شهردار قبلی این شهر اواخر اسفند ماه پارسال از سمتش استعفا داد همچنان بدون شهردار است؛ البته در رای گیری ۲۹ اردیبهشت امسال عبدالحمید فرزانه توسط شورای شهر به عنوان شهردار انتخاب و به وزارت کشور معرفی شد اما وزارت کشور این گزینه را قابل قبول ندانست.

گرگان؛ سواستفاده از برند شورای شهر

با وجود آنکه ۱۰ بازیکن پیشکسوت فوتبال کشور برای انجام مسابقه دوستانه فوتسال ستارگان ایران و منتخب گرگان به نفع سیل زدگان به شهر گرگان سفر کرده بودند، بدون استقبال مسئولان وارد فرودگاه شده و به محض ورود متوجه شدند که بازی برگزار نمی شود.

رئیس شورای شهر گرگان در واکنش به این اتفاق گفت: در بنر اطلاع رسانی افرادی که متولی دعوت بودند آرم شهرداری و شورای شهر گرگان وجود دارد و این امر بدون اطلاع ما جرم است و با آن ها برخورد خواهد شد.

علی اصغر یوسفی اظهارکرد: از طرف شورا و شهرداری هیچگونه مجوزی برای این کار داده نشده و این کار نوعی سوء استفاده است.

کوتاه از شورا:

با مصوبه کمیسیون خدمات و محیط زیست شهری شورای شهر یزد، کمیته محیط زیست در راستای استفاده از نظرات کارشناسان و تشکل‌های محیط زیست زیر مجموعه این کمیسیون تشکیل می‌شود.

اسماعیل تیغ نورد و هادی حیدری به ترتیب برای دوره جدید به عنوان روسای شورای شهر آستانه اشرفیه و بندر انزلی انتخاب شدند.

اعضای شورای اسلامی شهر قم با واگذاری شهر فرودگاهی و منطقه گردشگری طرلاب به شهرداری قم موافقت کردند

محمدجواد کولیوند، رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس: انتخابات شورایاری‌ها بدون سازوکار برگزار شد و پیش از این هم مجلس گوشزد کرده بود که این انتخابات بدون سازوکار انجام می‌شود؛ اما وزارت کشور اعلام کرد به واسطه دستور رئیس‌جمهور آن را برگزار می‌کند

عنایت الله رحیمی استاندار فارس: مهدی حاجتی یکی از نیروهای دلسوز، پرتلاش و سالم شورای شهر شیراز بوده و همیشه دغدغه کشور، مردم و موکلانش را داشته است/ تلاش حاجتی همیشه در راه اعتلای کشور و دغدغه مردم بوده و امیدواریم رأفت اسلامی درباره وی اعمال شود.

حجت نظری عضو شورای شهر تهران: بر اساس بند ۲ تبصره ۲۷ بودجه شورای شهر تهران برای شهرداری، این سازمان نسبت به چاپ و توزیع نشریات کاغذی به صراحت در قانون دارای ممنوعیت است.

محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران: تهران به بیش از ۴۵۰ کیلومتر خطوط ریلی انبوه نیاز دارد

منصور وحیدی، نائب رئیس شورای اسلامی شهر کرج: در طول چهار ماهه نخست سال جاری ۷۵ هزار تن آسفالت تولید کردیم و پیش بینی می شود این مقدار تا پایان سال به ۲۰۰ هزار تن افزایش یابد.

زهرا لری، رئیس کمیسیون فرهنگی و بانوان شورای شهر کرمان: شهربازی فعلی کرمان برای یک رده‌ی سنی خاص و شهروندان مجاور آن مناسب است بنابراین در شهر وجود یک شهربازی مدرن احساس می‌شود.

کد خبر 384495

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.