برداشت ۱۰۰ تن کلزا از مزارع تیران‌وکرون

تیران_مدیر جهاد کشاورزی تیران‌وکرون گفت: امسال ۱۰۰ تن کلزا از مزارع این شهرستان برداشت و به بازار عرضه شد.

محسن حاج عابدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از تیران‌وکرون با اشاره به آغاز فصل برداشت کلزا از مزارع این شهرستان اظهارکرد: بیش از ۲۸ هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان به کاشت کلزا اختصاص یافته و امسال ۱۰۰ تن از این محصول برداشت شد.

وی ادامه داد: بر اساس برنامه پنج ساله کشاورزی شهرستان سطح زیر کشت کلزا و دانه‌های روغنی به بیش از چهار برابر افزایش خواهد یافت که بر این اساس میزان تولید محصول نیز به بیش از ۴۰۰ تن خواهد رسید.

مدیر جهاد کشاورزی تیران‌وکرون با اشاره به اهمیت کشت چنین محصولاتی خاطرنشان‌ کرد: نیاز اندک به آب و بهره‌وری بالا و تسهیل صادرات موجب افزایش سطح زیر کشت کلزا در این شهرستان شده است و متقاضیان کاشت این محصول تسهیلات کشاورزی نیز دریافت می‌کنند.

وی عنوان کرد: انتخاب ارقام مناسب و مقاوم به ریزش و استفاده از کودهای ریز مغذی در افزایش عملکرد مزارع کلزا مؤثر بوده و این در حالی است که کارشناسان کشاورزی نیز به فعالان این حوزه مشاوره و راهنمایی ارائه می‌دهند.

حاج‌عابدی افزایش مساحت مزارع گیاهان دارویی، دانه‌های روغنی و محصولات گلخانه‌ای تا چهار برابر میزان موجود را جزء مهم‌ترین برنامه‌های راهبردی حوزه کشاورزی این شهرستان برشمرد و افزود: درآمدزایی بالا، ایجاد اشتغال‌ پایدار و کم‌ترین تهدیدات زیست‌محیطی از مزایای این نوع کشت است.

کد خبر 384482

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.