شش بنای تاریخی تیران‌وکرون مرمت شد

تیران_سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تیران‌وکرون از مرمت شش بنای تاریخی این شهرستان خبر داد.

محسن مظاهری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از تیران‌وکرون با بیان اینکه آثار تاریخی این شهرستان نیازمند مرمت است، اظهارکرد: نزدیک به یک میلیارد ریال از محل اعتبارات تملک دارایی برای مرمت بناهای تاریخی و انجام فعالیت‌های گردشگری اداره گردشگری این شهرستان اختصاص یافته است.

وی اضافه کرد: شش بنای تاریخی تیران‌وکرون شامل حمام، آسیاب، بخشی از قلعه قمشلو، یک اثر تاریخی دینی، مسجد سید و شهر زیرزمینی کردعلیا مرمت شد.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تیران‌وکرون عنوان کرد: برای مرمت این بناها اعتباری بالغ بر دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال هزینه شده است، اما مرمت سایر بناها نیازمند تخصیص اعتبارات دیگری است.

مظاهری با تأکید بر ضرورت مرمت و تجاری‌سازی این آثار، خاطرنشان کرد: برای این کار باید از ظرفیت بخش خصوصی استفاده شود به همین دلیل تشکیل شرکت‌های تعاونی در روستاهای دارای ظرفیت گردشگری در حال انجام است.

وی با اشاره به تشکیل ستاد تسهیلات سفر این شهرستان در ایام تابستان امسال، گفت: تمهیدات لازم برای خدمات‌رسانی به مسافران اندیشیده شده و مدارس، مهمانسراهای امامزادگان و سایر اماکن اقامتی برای اسکان آماده شده است.

کد خبر 384480

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.