برخی نمایندگان به وزیر مجری قانون تَشَر می زنند!

فعالیت نمایندگان اصفهان طی هفته گذشته در صحن علنی مجلس را در بسته خبری پیش رو می خوانید.

به گزارش ایمنا، اظهار نظرها، تذکرات و نطق میان دستور، بخشی از فعالیت نمایندگان اصفهان در مجلس شورای اسلامی طی هفته گذشته بود که در یک نگاه اجمالی به مرور آن می پردازیم؛ 

یکشنبه ششم مرداد

نمایندگان در نشست علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی، عضو ناظر در شورای سیاستگذاری، برنامه‌ریزی و نظارت مرکزی بر مراکز آموزش و پرورش غیردولتی را انتخاب کردند. بر این اساس سیدمحمدجواد ابطحی نماینده مردم خمینی شهر با ۸۷ رأی از مجموع ۱۱۳ رای ماخوذه به عنوان ناظر مجلس در شورای سیاستگذاری، برنامه‌ریزی و نظارت مرکزی مراکز آموزش و پرورش غیردولتی انتخاب شد.

حیدر علی عابدی در نشست علنی روز یکشنبه در نطق میان دستور خود ضمن تقدیر از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروهای دفاعی کشور در جلوگیری از بی قانونی در خلیج فارس، حضور آمریکا و استکبار جهانی در منطقه را محکوم و از وزارت اطلاعات و سربازان گمنام امام زمان(عج) در کشف شبکه جاسوسی آمریکا تشکر کرد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی افزود: در ابتدای کار مجلس شورای اسلامی، فراکسیون امید طرحی را به عنوان گفت و گوی ملی مطرح کرد که بهترین سازوکار برای حل مسائل اجتماعی و سیاسی کشور است و در این راستا از کسانی که از این ایده از جناح‌های مختلف حمایت و استقبال کردند، تشکر می‌کنیم و از رسانه ملی درخواست داریم که میز گفت‌وگویی جهت تداوم این مسیر پیش بینی کند.

وی خطاب به دولت، تصریح کرد: باید از ظرفیت‌های موجود در کشور بهره برداری شود و در رابطه با تصمیم گیری هایی که موجب افزایش قیمت شده، به ویژه افزایش قیمتی که امروز ریشه در تصمیمات غلط گذشته دارد، نباید پافشاری بر روی تعیین سقف قیمت وجود داشته باشد.

عابدی با بیان اینکه این سیاست موجب کاهش تولید و ورشکستگی بنگاه‌های تولیدی خواهد شد، افزود: در این مسیر بهترین راه حمایت از تولید و ایجاد رقابت بین تولیدکنندگان است. همچنین پرداخت یارانه‌ها باید به نحوی ساماندهی شود که از پرداخت یارانه‌های پنهان جلوگیری به عمل آید.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تأکید کرد: در حوزه دارو در اخباری که اخیرا منتشر شد، مشاهده کردیم که چه اتفاقاتی رخ داده، لذا ضرورت دارد در این حوزه برنامه ریزی دقیقی داشته باشیم که این یارانه‌‎ها به دهک‌های مستحق تعلق گیرد.

وی یادآور شد: در رابطه با جذب نقدینگی مردم از جامعه و جلوگیری از رشد آن باید حتما برنامه ریزی داشته باشیم تا مشکلات کشور با توسعه از این طریق و جلوگیری از تورم افسارگسیخته حل شود.

عابدی اضافه کرد: در هفته‎های گذشته شاهد سخنرانی‌های متعددی از سوی نمایندگان استان‌های مجاور اصفهان بودیم، در حالی که در اصل ۴۵ قانون اساسی انفال مشخص شده که یکی از مصادیق آن رودخانه‌ها و دریاها است. از سوی دیگر در قوانین توزیع عادلانه آب نیز در ماده ۳۵ برنامه ششم؛ وزارت نیرو مکلف به تعیین حقابه محیط زیست شده است.

وی افزود: ماده ۱۵۸ قانون مدنی، اولویت زمانی بهره برداری از آب را بر اولویت مکانی مقدم دانسته و حقابه داران و سهمآبه‌ داران حوزه‌های مختلف به ویژه زاینده رود را مقدم دانسته است.

همچنین شورای نگهبان در نظر فقهی خود در تاریخ یازدهم تیرماه سال ۹۶ اعلام کرده است که تعرض به حقآبه‌‎ها از هر حیث خلاف موازین شرعی و قانون اساسی است. همچنین در ماده دو قانون توزیع عادلانه آب اعلام شده که حفظ و حراست از آب در حریم رودخانه، مسیل‌ها، انهار، کانال‌های دریاچه و معابر از وظایف مسلم وزارت نیرو است.

وی افزود: مصوبات شورای عالی آب در خصوص زاینده رود پیشنهاداتی را مطرح کرده است که برداشت آب توسط استان چهارمحال و بختیاری، یزد و اصفهان تنها از طریق منابعی که از تونل دوم، سوم و چشمه لنگان و طرح بهشت آباد حاصل می‌شود، می‌تواند صورت پذیرد.

عضو فراکسیون امید مجلس تصریح کرد: از رفتار نمایندگانی که به وزیری که این قانون را اجرا می‌کند، تشر می‌‎روند، تعجب می‌‎کنم، این نمایندگان اعلام می‌کنند وزیر ۱۰ نامه را بی پاسخ گذاشته است در حالی که اگر این نامه‌ها خلاف قانون باشد، ۱۰ نامه که هیچ، وزیر نباید حتی به ۱۰۰ نامه هم جواب دهد.

عابدی تأکید کرد: چه اتفاقی رخ داده که مردم اصفهان، خوزستان و چهارمحال بختیاری که پیوند برادری و دوستی با هم دارند و برای هم ایثار می‌کنند و بیشتر از یک میلیون نفر از خوزستان و چهارمحال بختیاری در استان اصفهان زندگی می‌کنند، با بیان این سخنان بین این مردم تفرقه بیندازیم؟

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: اخیرا نامه‌ای از سوی جمعی از نمایندگان خوزستان و چهارمحال بختیاری نوشته شده که از سران سه قوه درخواست رسیدگی به این نامه را داریم تا متخلفان و کسانی که موجب آزرده شدن و رنجیدن مردم شهید پرور اصفهان شدند، مشخص شوند و این مهم به اطلاع عموم برسد.

دوشنبه هفتم مرداد 

سیدناصر موسوی لارگانی در نشست علنی صبح  دوشنبه مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود خطاب به هیئت رئیسه مجلس گفت: باید بعد نظارتی قوه مقننه را تقویت کنیم.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اقدامات قوه قضائیه در خصوص مبارزه با مفسدین اقتصادی بارقه امید را در مردم ایجاد کرده لذا جامعه نیز از قوه مقننه انتظار دارد وظیفه نظارتی خود را تقویت کند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: وقتی صحبت از استیضاح می‌شود، می‌گویند دولت تضعیف خواهد شد، صحبت از تحقیق و تفحص می شود، عنوان می‌کنند هزینه‌بر است و وزرا نیز برای پاسخ به سوالات به بهانه‌های واهی حضور پیدا نمی‌کنند، این در حالی است که چنین مواردی، بعد نظارتی  که از وظایف مجلس است را تضعیف می‌کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم خطاب به سرپرست وزارت آموزش و پرورش و رئیس سازمان برنامه و بودجه خاطر نشان کرد: باید وضعیت پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان آموزش و پرورش هر چه سریعتر رسیدگی شود.

احمد سالک کاشانی در نشست علنی نوبت صبح دوشنبه مجلس شورای اسلامی، ضمن گرامیداشت سالروز پیروزی ملت ایران در جریان عملیات مرصاد در تذکری به رئیس جمهور، گفت: فرهنگ قدرتمند مقاومت با تکیه بر اراده، آثار بسیار فراوانی دارد که از آن جمله می توان به سقوط پهپاد و تسلط بر کشتی نفتی انگلیس خبیث اشاره کرد که این حرکت عبارت «اقتدار ایران اسلامی و التماس آمریکا، رژیم صهیونیستی و اروپا» را به دنبال دارد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در تذکری به وزیر نیرو درباره تامین آب شرب جمعیت پنج میلیون و ۱۲۵ هزار نفری استان اصفهان خواستار تسریع در تکمیل ادامه سامانه دوم گلاب شد و افزود: مردم اصفهان جز اجرای قانون شرع چیز دیگری نمی خواهند و زیاده طلب نیستند.

وی خواستار تامین آب کشاورزی پاییزی کشاورزان اصفهان شد و ادامه داد: سیاست انتقال آب، سیاستی کشوری است که باید مدیریت شود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با تاکید بر رسیدگی به وضعیت بنیاد شهید، اظهار کرد: وضعیت درمان، دارو و پرستاری خانواده های شهدا و جانبازان اوضاع نگران کننده ای دارد.

وی در تذکری به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: برنامه وزارت فرهنگ برای مقابله با ولنگاری فرهنگی، کشف حجاب و فساد چیست، در حالی که بیش از ۴۰ موسسه آمریکایی در جریان جنگ نرم تصمیم به تغییر فکری در جامعه گرفته اند، وزارت فرهنگ چه اقدامی انجام داده است؟

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رفع بیکاری به عزم ملی نیازمند است، تصریح کرد: باید در یک همت بزرگ معیشت مردم تامین شود و اوضاع بیکاری سامان یابد که برون رفت از این حالت اقتصادی با تکیه بر جوانان ایرانی ممکن است.

اکبر ترکی در نشست علنی نوبت صبح دوشنبه مجلس شورای اسلامی، در تذکری شفاهی خطاب به وزیر جهاد کشاورزی، گفت: با توجه به فصل برداشت محصولات کشاورزی و هزینه های بالای کشت و برداشت این محصولات، هزینه خرید سیب زمینی با قیمت پایین سبب شده تا حدود ۵۰ درصد هزینه کشاورزان تامین نشود.

نماینده مردم فریدن، فریدونشهر و چادگان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: راه های خاکی در شهرستان های فریدونشهر و راه های روستایی حوزه انتخابیه نیازمند عنایت ویژه وزارت راه و شهرسازی است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دو پروژه کریدور شمال- جنوب در شهرستان فریدن باید اجرا شود، متاسفانه بخشی از منابع این پروژه هنوز اختصاص نیافته، درباره پروژه چهار بانده داران- فریدن نیز پیمانکاران کار را تعطیل کرده‌اند، لذا وزارت راه و شهرسازی باید نسبت به رفع مشکلات این دو پروژه اقدام کند

حسینعلی حاجی‌دلیگانی در نشست علنی نوبت عصر روز دوشنبه، هفتم مردادماه در نطق میان دستور خود، خطاب به رئیس جمهور و مسئولان کشور، گفت: از جوانان با همت والیبالیست بیاموزید که با اراده، تلاش و خوداتکایی و با مربی ایرانی توانستند قهرمان جهان شوند آیا شما نمی توانید کاری انجام دهید، اگر همت کرده و بخواهید می توانید، همانگونه که عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی خواست و توانست.

نماینده مردم شاهین شهر و میمه در مجلس شورای اسلامی خطاب به مسئولان با تاکید بر اینکه به نحوی برای مردم کار کنید که همیشه از شما به نیکی یاد کنند، افزود: از رئیس جمهور تشکر می کنم که کمیته‌ای را مامور کرد تا بررسی کنند چه کسانی ارز ۴۲۰۰ تومانی دریافت کرده اند، اما آقای روحانی دستور دهید کمیته‌ای تشکیل و بررسی کند که چه کسانی دستور داده اند ۲۱.۳ میلیارد دلار یعنی حدود ۳۰۰ هزار میلیارد تومان در سال گذشته به این شیوه اشتباه توزیع شود.

وی ادامه داد: آقای جهانگیری، سیف، وزیر اقتصاد، کدام یک دستور داده اند که ارز دولتی به شیوه نادرست توزیع شود، آقای رئیس جمهور؛ کدام یک، خودتان به تنهایی یا به صورت دسته جمعی این تصمیم نادرست را اتخاذ کرده اید؟

حاجی دلیگانی با بیان اینکه نگویید منابع نداشته و نداریم تاکید کرد: هفته گذشته زمانی که کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی تبصره ۱۸ بودجه ۹۷ را مورد بررسی قرار داد و مشخص شد علیرغم اینکه دولت ۱.۲ میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای اشتغال زایی برداشت کرده، اما تا هفته گذشته حتی یک فقره وام به مردم برای اشتغال ارائه نشده، لذا نگویید اختیار و منابع نداریم، بگویید حالش را نداریم.

وی خطاب به رئیس جمهور افزود: اگر بخواهید می توانید بازار را تنظیم کنید اما اینکه چرا نخواسته و اراده نمی کنید مشخص نیست، چرا با مردم لجبازی می شود، چرا ایجاد وزارت واردات بهانه شده؟ مگر نمی دانید ایجاد وزارت بازرگانی به ضرر تولید است، چرا برنامه های شما مخالف تولید داخلی است، نگویید اختیار و منابع ندارید بلکه بگویید حالش را ندارید.

این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به اینکه سال گذشته ۱۴ میلیارد دلار یعنی حدود ۱۶۸ هزار میلیارد تومان برای تامین کالاهای اساسی هزینه شد، تصریح کرد: تخصیص ۱۴ میلیارد دلار چه سودی برای مردم و چه تاثیری در زندگی مردم داشت در حالی که حتی قند و شکر را کیلویی ۱۰ هزار تومان خریداری می کنند.

وی افزود: امسال علیرغم اینکه درباره تخصیص ۱۴ میلیارد دلار ارز دولتی در قانون بودجه تکلیف قانونی لحاظ شده است، اما دولت آن را اجرایی نمی کند پس نگویید اختیار و منابع ندارید تمام این موارد منابع و اختیاری بوده که دولت داشته بگویید حالش را نداریم.

حاجی دلیگانی با بیان اینکه پنج سال است که دولت تولید مسکن را کند کرده، ادامه داد: گفتند مسکن اجتماعی می سازیم، آدرس دهند که یک واحد از آن را در کدام منطقه ساخته اند.

وی خطاب به دولت ادامه داد: آیا نمی توانید جلوی گران کردن خدمات و کالاهایی که شرکت های دولتی ارائه می دهند را بگیرید؟ می توانید، بگویید که حالش را ندارید.

نماینده مردم شاهین شهر و میمه در مجلس دهم خطاب به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: چرا حق معلولان بهزیستی و مددکاران کمیته امداد امام خمینی (ره) پرداخت نمی شود آیا پرداخت ۵۲ هزار تومان به یک مددجو برای یک ماه کافی است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه متناسب سازی حقوق بازنشستگان کارگر دو سال و نیم است که اجرایی نمی شود، تصریح کرد: دولت نمی خواهد بدهی حدود ۲۰۰ هزار میلیارد تومانی خود به تامین اجتماعی را پرداخت کند.

حسن کامران دستجردی در نشست علنی عصر دوشنبه مجلس شورای اسلامی در تشریح سوال خود از علیرضا آوایی، وزیر دادگستری مبنی بر اینکه علت عدم اجرای ماده (۱۷۴) قانون آیین‌ دادرسی کشور و انحصار آگهی‌ها در روزنامه حمایت و بیکاری دو هزار نفر چیست، گفت: جامعه مطبوعاتی گلایه دارند و می‌گویند کاغذ گران است و همچنین آگهی‌ها به شکل صحیح توزیع نمی‌شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی افزود: قوه قضائیه اخیراً انحصار آگهی‌ها را به یکی از روزنامه‌ها داده که موجب تضییع حقوق مردم شده و از قوه قضائیه بعید است که قانون را زیر پا بگذارد. بر اساس آیین دادرسی مدنی و آیین دادرسی کیفری؛ در ماده (۷۳) آیین  دادرسی مدنی آمده است: "درصورتی که خواهان نتواند نشانی خوانده را معین نماید یا در مورد ماده قبل پس از اخطار رفع نقص از تعیین نشانی اعلام ناتوانی کند بنا به درخواست خواهان و دستور دادگاه مفاد دادخواست یک نوبت در یکی از روزنامه‌های کثیرالانتشار به هزینه خواهان آگهی خواهد شد" بنابراین این موضوع باید از طریق روزنامه‌ها اطلاع‌رسانی شود نه سایت.

وی ادامه داد: نمی‌توان برای تأمین دو ریال پول مردم را ناراضی کرد زیرا از یک طرف مردم و از سوی دیگر مطبوعات نگران هستند؛ همچنین طبق ماده (۳۴۴) آیین دادرسی مدنی،"اگر مشخصات تجدیدنظر خواه در دادخواست معین نشده و معلوم نباشد که دادخواست دهنده چه کسی میباشد یا اقامتگاه او معلومنباشد و قبل از انقضای مهلت، دادخواست تکمیل یا تجدید نشود، پس از انقضای مهلت، دادخواست یادشده بهموجب قرار دادگاهی که دادخواست رادریافت نموده رد میگردد. این قرار نسبت به اصحاب دعوا ظرف ده روز از تاریخ الصاق به دیوار دادگاه قابل اعتراض در دادگاه تجدیدنظر، خواهد بود." این گردش کار قوانین است که قوه قضائیه با آن اداره می‌شود و با دور زدن آن نباید حق مردم را تضییع کرد.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: احضاریه را نمی‌توان از طریق سایت انجام داد و قوانین باید پابرجا بمانند.

کامران در مورد مسئولیت تضامنی گفت: دیوان عدالت اداری رأی هیأت تخصصی اداری و عمومی دیوان که یکی از حقوقدانان شکایت کرده بود را شکسته و هیأت تخصصی اداری و امور عمومی، ارسال آگهی‌ها را به وزارت ارشاد داده و یادآور شده که شامل قوه قضائیه هم می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: مصوبه مجلس در این باره به معنای فسخ قوانین قبلی نیست دیوان عدالت رأی را شکسته و احصاء کرده، این در حالی است که یکی از وظایف بند (۵) ماده (۲) قانون اهداف و وظایف و اختیارات وزارت ارشاد است. چرا قوه قضائیه حکم دیوان را اجرا نمی‌کند؟ چرا به قانون مورد نظر بی‌توجه هستید. بر اساس بخشنامه دولت، معاون اول ریاست جمهور به بند ماده (۲) اشاره کرده و گفته اگر این قانون را رعایت نکنید موجب بی‌اعتباری اصناف خواهد شد.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: با این اقدام جلوی ارتزاق بیش از دو هزار نفر گرفته می‌شود. با این گرانی و مشکلات شغل مردم را نگیرید و نان‌بری نکنید. تازه وزیر هم می‌گوید تا پایان سال انتشار آگهی‌ها تمام می‌شود که قابل قبول نیست.

سه شنبه هشتم مرداد

حسینعلی حاجی‌دلیگانی در نشست علنی سه شنبه مجلس شورای اسلامی، از رئیس مجلس و تصمیم گیرندگان امر برای اینکه یک نوع غذا در سلف نمایندگان مجلس سرو شود، تشکر کرد.

نماینده مردم شاهین شهر و میمه در مجلس شورای اسلامی در تذکری با استناد به بند د ماده ۱۰۸ آئین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، گفت: براساس این بند هر فردی در موافقت و مخالفت با موافقتنامه های بین المللی ۱۵ دقیقه فرصت دارد تا دلایل خود را بیان کند اما آقای پزشکیان رئیس وقت جلسه اعلام کردند که موافق و مخالف ظرف پنج دقیقه می توانند دلایل خود را بیان کنند که این موضوع خلاف آئین نامه داخلی مجلس است.

وی در تذکری با استناد به ماده ۷۵ آئین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی افزود: آقای پورابراهیمی به ۵۱ نفری که طرح راه اندازی پیام رسان های مالی و انعقاد پیمان های دو یا چندجانبه تجاری را امضا کرده اند توهین کرد، چرا که عنوان کرد این طرح سر و ته ندارد.

حاجی دلیگانی با بیان اینکه بیش از ۱۰۰ نفر به یک فوریت طرح راه اندازی پیام رسان های مالی و انعقاد پیمان های دو یا چندجانبه تجاری رأی مثبت داده اند، ادامه داد: آقای پورابراهیمی در بخش دیگری از صحبت های خود عنوان کرد که این طرح کارشناسی نیست در حالی که چند تیم کارشناسی از جمله گروه هایی از دانشگاه تهران و دانشکده های مربوطه و همچنین مرکز پژوهش ها روی این طرح کار کارشناسی انجام داده اند.

وی تاکید کرد: در بخشی از صحبت های آقای پورابراهیمی عنوان شد که در ماده ۱۳ قانون برنامه ششم توسعه درباره راه اندازی پیام رسان های مالی قانون وجود دارد در حالی که تمام هدف طراحان این بوده که بانک مرکزی با توجه ایفا کردن نقش اصلی در حوزه ارز، به جای وزارت اقتصاد مسئول حوزه راه اندازی پیام رسان های مالی و انعقاد پیمان های دو یا چندجانبه باشد.

حاجی دلیگانی با بیان اینکه آقای پورابراهیمی عنوان کرد که رشته تحصیلی طراح با موضوع پیام رسان های مالی همخوانی ندارد، افزود: آیا رشته تحصیلی رئیس وقت کمیسیون اقتصادی، اقتصاد است.

نماینده مردم شاهین شهر و میمه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در بخش دیگری از انتقادات مخالفان طرح راه اندازی پیام رسان های مالی و انعقاد پیمان های دو یا چندجانبه تجاری عنوان شد که چرا اعضای کمیسیون اقتصادی این طرح را امضا نکرده اند، تصریح کرد: اگر قرار است تمامی طرح ها توسط اعضای کمیسیون های مربوطه امضا شوند باید آئین نامه داخلی مجلس اصلاح شود چرا که هر نماینده ای اجازه دارد که طرح تهیه کرده و به هیات رئیسه ارائه دهد.

تذکرات کتبی نمایندگان که در صحن علنی قرائت شد به شرح ذیل است:

یکشنبه ششم مرداد

ناهید تاج الدین  نماینده اصفهان به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره علت عدم پرداخت بیمه بیکاری به کارگران مشاغل غیردائم، فصلی و پروژه ای به رغم دریافت سهم سه درصد صندوق بیمه بیکاری.

حسن کامران دستجردی نماینده اصفهان به وزیر صمت؛ چرا برخی از معاونان و مشاوران وزارتخانه عضو هیئت مدیره شرکت ها هستند.

 سیدمحمدجواد ابطحی به وزیر نفت؛ علت برخورد سلیقه ای و تبعیض آمیز در جذب و بکارگیری کارکنان صنعت نفت، گاز و پتروشیمی چیست؟

دوشنبه هفتم مرداد 

سیدناصر موسوی لارگانی نماینده فلاورجان به وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درخصوص ضرورت پوشش آنتی دهی اینترنت همراه ایرانسل و رایتل در مسیر پیاده روی اربعین و کاهش هزینه های ارتباطی مردم و تذکر به رئیس جمهور و وزیر جهاد کشاورزی درباره لزوم تاسیس سازمان زیتون در کشور و حمایت از افزایش تولید و محصولات آن و تذکر به رئیس جمهور و وزیر امور اقتصادی و دارایی درباره لزوم رسیدگی به ضعف مفرط خدمات رسانی شرکت بیمه آتیه سازان حافظ به فرهنگیان و نارضایتی شدید معلمان از قرارداد بیمه تکمیلی و تذکر به وزیر راه و شهرسازی درباره ضرورت ارائه توضیح درباره علت برکناری نماینده تام الاختیار وزیر راه و شهرسازی در شورای حفظ حقوق بیت المال در اراضی و منابع طبیعی علیرغم اقدامات درخشان و شفاف ایشان و رضایت دادستانی از عملکرد وی.

حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر، میمه و برخوار به وزیر نفت در خصوص بکارگیری و ادامه فعالیت بازنشستگان چند شغله در صندوق بازنشستگی صنعت نفت با وجود بیکاری فارغ‌التحصیلان دانشگاه نفت و نخبگان دانشگاهی، تذکری هم به رئیس‌جمهور در خصوص تعلل وزارت آموزش و پرورش اعمال مدرک تحصیلی نیروهای خدماتی. همچنین در تذکری به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره علت اعمال محدودیت و ممنوعیت در انتقال سوابق بیمه‌ای لاز صندوق اشتغال عشاری و روستاییان به صندوق تامین اجتماعی.

سه شنبه هشتم مرداد

سیدناصر موسوی لارگانی نماینده مردم فلاورجان به وزرای جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت و رئیس جمهور و وزیر راه و شهرسازی در خصوص لزوم نظارت دقیق بر بازار مرغ و بررسی علت افزایش شدید قیمت آن، علی رغم وعده‌های مکرر علت عدم تحویل واحدهای مسکن مهر به مردم چیست؟ ضرورت برخورد با رفتار دور از شأن برخی سلبریتی‌ها در فضای مجازی و بی حرمتی آنها به هنجارها.

کد خبر 384477

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.