استخدام مشمولان غایب در نهادهای دولتی و خصوصی ممنوع است

معاون وظیفه عمومی پلیس استان اصفهان گفت : استخدام مشمولان به طور کلی در وزارت خانه ها و مؤسسه های وابسته به دولت ، در کارخانه ها و کارگاه ها و مؤسسه های خصوصی بدون داشتن معافیت و یا کارت پایان خدمت ممنوع است.

به گزارش ایمنا، سرهنگ مهردادپناه پوریان اظهار کرد: برابر ماده ۵۸ قانون خدمت وظیفه عمومی مشمولان که برای رسیدگی و یا اعزام طی دوره ضرورت احضار می شوند، چنانچه در مهلت یا موعد مقرر خود را معرفی نکنند، غایب شناخته شده و پس از معرفی یا دستگیری در صورتی که طبق مقررات قادر به خدمت تشخیص داده شوند به خدمت اعزام می شوند و برابر مقررات از سه تا شش ماه اضافه خدمت برای آنان در نظر گرفته خواهد شد.

وی افزود: طبق این ماده قانون خدمت وظیفه عمومی، نیروی انتظامی موظف است در خصوص شناسایی، تعقیب و دستگیری مشمولان غایب و رسیدگی به وضعیت آنان اقدام و کلیه نهادها و دستگاه های اجرایی و شرکت های دولتی و موسسه های غیر دولتی و خصوصی و بانک ها و نیروهای مسلح باید همکاری لازم را در این مورد بعمل آورند.

سرهنگ پناه پوریان در تشریح ماده ۶۲ و ۶۳ قانون وظیفه عمومی گفت: استخدام مشمولان به طور کلی در وزارتخانه‌ها و مؤسسه های وابسته به دولت و در کارخانه ها و کارگاه‌ها و مؤسسات خصوصی بدون داشتن معافیت و یا کارت پایان خدمت ممنوع است.

وی افزود: همچنین استخدام کننده یا استخدام کنندگان مشمولان غایب در وزارتخانه ها و مؤسسات دولتی و وابسته به دولت و نهادها برای هر یک از افراد اول و دوم به کسر نصف حقوق از شش ماه الی یک سال و در صورت تکرار سه مورد یا بیشتر به انفصال دائم از خدمت توسط دادگاه صالحه محکوم خواهند شد.

این مقام انتظامی تصریح کرد: کسانی که به نحوی مشمولان غایب را در مؤسسات دولتی و غیر دولتی از قبیل کارخانه ها، شرکت ها، آموزشگاه ها، کارگاه ها، بنگاه ها، مغازه ها و تعمیرگاه ها به کارگیری کنند توسط پلیس، وزارتخانه های تعاون، کار و رفاه اجتماعی و صنعت، معدن و تجارت شناسایی و به مراجع قضائی معرفی می شوند که مجازات اینگونه افراد برای بار اول هزینه سالانه یک سرباز و برای بار دوم و بیشتر هزینه سالانه سه سرباز است.

وی گفت: همچنین ثبت نام در مراکز آموزشی خصوصی و آزاد برای ارایه آموزش، به منزله به کارگیری محسوب می شود و مشمول این مجازات ها است.

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان اصفهان در پایان با توصیه به مشمولان غایب گفت: با توجه به اینکه سازمان وظیفه عمومی ناجا تاکید فراوانی در راستای معرفی مشمولان غایب برای انجام خدمت دوره ضرورت دارد، به همه مشمولان غایب تاکید می شود در اسرع وقت با مراجعه به یکی از دفاتر پلیس +۱۰ نسبت به معرفی خود اقدام کنند.

کد خبر 384469

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.