همه سازمان‌ها باید آماده مقابله با بحران باشند

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران گفت: کارمندان همه سازمان‌ها و ادارات باید به لحاظ روانی و تجهیزات برای مواقع بحرانی آمادگی لازم را داشته باشند، تا با برنامه‌ریزی کوتاه مدت خود را برای بحران آماده کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، جلال ملکی پیش از ظهر امروز(پنجشنبه) در اولین کارگاه تخصصی مدیریت بحران در روابط عمومی که با حضور روابط عمومی‌های سازمان و ارگان‌های اصفهان در سالن کتابخانه مرکزی برگزار شد، اظهار کرد: ایران کشوری بحران خیز است و از همین جهت پیش بینی اقدامات برای مواقع بحران امری ضروری است.

وی در خصوص اهمیت پیش بینی بحران تصریح کرد: پیش بینی نباید به برگزاری یک مانور زلزله یا آتش سوزی در مدارس ختم شود، بلکه آموزش صحیح و دقیق به تمام مردم باید در دستور کار قرار گیرد، باید به هر یک از شهروندان با توجه به ظرفیت و توانایی‌هایی که دارند مسئولیتی اجتماعی برای مواقع بحرانی اختصاص داد.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در خصوص نقش روابط عمومی‌ها در مواقع بحران گفت: روابط عمومی‌های سازمان‌ها باید تعامل خوبی با همه نهادها داشته باشند تا در مواقع بحرانی بتوانند از کمک آنها بهره‌مند شوند.

وی با بیان اینکه روابط عمومی‌ها باید تعامل خوبی با مردم نیز داشته باشند، ادامه داد: روابط عمومی مانند پلی است میان یک سازمان و مردم و این بخش از سازمان‌ها مانند چشم و گوش و زبان هستند و یک روابط عمومی قوی می‌تواند موجب توسعه یک سازمان شود.

 ملکی ایجاد کانال‌های اطلاع رسانی در سازمان‌ها را ضروروی دانست و افزود: سازمان‌ها باید یک کانال یا یک سخنگوی واحد داشته باشند، در این زمینه نباید صحت خبر فدای سرعت شود و با بررسی کامل و اطمینان خاطر تصمیم به انتشار یک خبر بگیرند، چرا که انتشار اخبار غیرواقعی منجر به سلب اعتماد شهروندان از آن نهاد می‌شود.

وی اضافه کرد: کارمندان همه سازمان‌ها و ادارات باید به لحاظ روانی و تجهیزات برای مواقع بحرانی آمادگی لازم را داشته باشند، تا با برنامه‌ریزی کوتاه مدت خود را برای  بحران آماده کنند.

کد خبر 384467

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.