آب و محیط زیست محور همبستگی و همدلی

رئیس کمیسیون امور اجتماعی و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان مصوبات نشست مشترک مسئولان و فعالان محیط زیست و آب شهرهای اهواز و اصفهان را تشریح کرد.

کوروش محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه در راستای ایجاد وفاق و همدلی بین فعالان حوزه آب و محیط زیست در استان‌های ذی نفع و بهره برداردر حوضه آبریز زاینده رود و کارون نشست صمیمانه و همدلانه‌ای را با تیم فعالان محیط زیستی و همینطور نمایندگان شورای شهر اهواز برگزار کردیم، اظهار کرد: محورهای اصلی این نشست مبنی بر همدلی بود و در این جلسه عنوان شد که نگاه همه به آب و محیط زیست بر محور همبستگی باشد.

وی هدف اصلی و خروجی پایانی این جلسه را نزدیک شدن دل‌ها به یکدیگر دانست و ادامه داد: بر این اساس برنامه‌ریزی در حوزه فرهنگی و اجتماعی برای نزدیک ‌شدن هر چه بیشتر استان‌ها به یکدیگر و  نامگذاری خیابان‌هایی در دو شهر به نام یکدیگر از مصوبات این نشست بوده است.

رئیس کمیسیون امور اجتماعی و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان همچنین به ارائه پیشنهاد خواهرخواندگی دو شهر اصفهان و اهواز اشاره کرد و گفت: با توجه به سبقه و ارتباطاتی که بین دو شهر وجود داشته و همچنان ادامه دارد، تصمیم گرفته شد برای تقویت این پیوند و ارتباطات برنامه‌های فرهنگی در هر دو شهر اجرا شود.

وی برگزاری هفته فرهنگی اصفهان در اهواز و همچنین برگزاری هفته فرهنگی اهواز در اصفهان را از دیگر تصمیمات اتخاذ شده در این نشست اعلام کرد و ادامه داد: برگزاری همایش‌های همدلانه بین مسئولان و فعالان زیست محیطی دو شهر نیز از دیگر برنامه‌های در دستور کار در این نشست بود.

محمدی با بیان اینکه با اجرای این برنامه‌ها کاهش تنش‌ها، رفتارهای غیر مسئولانه و غیر همدلانه‌ای که در گذشته توسط برخی از افراد برخی اظهار نظرات بین مردم اتفاق افتاده است، را خواهیم داشت، ادامه داد: در نهایت شعار مورد تایید همه اعضای شرکت‌ کننده در این نشست همدلانه محور قرار دادن آب و محیط زیست برای همبستگی بود، این نشست خروجی خوبی داشت و رضایت مسئولان و فعالان زیست محیطی شهرهای اهواز  و اصفهان را به دنبال داشت.

اعلام آمادگی شهرداری اصفهان برای کمک به شهرداری اهواز در راهپیمایی اربعین

وی ضمن ابراز خرسندی از میزبانی شورای شهر اصفهان از اعضای شورا و فعالان محیط زیستی و آب اهواز تصریح کرد: مردم خوزستان مردمانی خونگرم و مهربان هستند، خوزستان مشهد شهدا و مهد همدلی ایران امروز است و ما به خود می‌بالیم که میزبان مردمان و مسئولان این دیار هستیم.

رئیس کمیسیون امور اجتماعی و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان همچنین به اعلام آمادگی شهرداری و شورای شهر اصفهان برای حضور در خدمت رسانی در راهپیمایی بزرگ اربعین اشاره کرد و گفت: مدیریت شهری اصفهان در این زمینه آمادگی خود را برای همکاری و همراهی با شهرداری اهواز اعلام کرده است.

کد خبر 384465

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.