۱۵ سازمان مردم‌نهاد در زمینه ازدواج فعالیت می‌کنند

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان گفت: ۱۵ مرکز مشاوره ازدواج در سطح استان زیر نظر این اداره هستند، اظهار کرد: حدود ۱۵ سازمان مردم نهاد در حوزه ازدواج و خانواده و ۱۵ مرکز مشاوره تخصصی ازدواج تحت نظر اداره ورزش و جوانان استان فعالیت می‌کنند.

رامین نعیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه یکی از وظایف اداره کل ورزش و جوانان در حوزه پیگیری امور جوانان است، اظهار کرد: سازمان ورزش و جوانان موضوعاتی چون ازدواج، اوقات فراغت، اشتغال و دیگر امور جوانان را پیگیری می‌کند، هر چند امور اجرایی مواردی چون اشتغال و ایجاد زمینه لازم برای ازدواج یا اوقات فراغت در وظایف دیگر دستگاه‌ها است اما پیگیری موضوعات پیرامون جوانان در حوزه وظایف اداره ورزش و جوانان است.

وی در خصوص برنامه‌های هفته ازدواج در این دستگاه تصریح کرد: در روز ۱۹ مردادماه در پردیس هنر مراسم تقدیر از خادمان حوزه ازدواج موسسات و سمن‌های مردمی را برگزار می‌کنیم، همچنین یک ورک‌شاپ آموزشی ویژه مربیان ازدواج استان برای اولین بار با همکاری شهرداری اصفهان خواهیم داشت که در پی آن مراکز تخصصی ازدواج طی یک هفته به مردم خدمات می‌دهند.

معاون فرهنگی و امور جوانان ادراه کل ورزش و جوانان استان اصفهان در اعلام دیگر برنامه‌های هفته ازدواج گفت: نمایشگاهی با عنوان مشاوره رایگان، تغذیه سالم و محصولات فرهنگی در پل خواجو و گلستان شهدا را خواهیم داشت همچنین رویدادی یک روزه با حضور زوجین در اردوگاه شیخ بهایی خواهیم داشت که یک پکیج آموزشی برای زوجین را ارائه خواهد کرد و در ادامه جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان به ریاست استاندار را خواهیم داشت که مصوبات آن قطعا در راستای افزایش ازدواج خواهد بود.

وی درصدی از مشکلات حوزه جوانان را کشوری دانست و اظهار کرد: جوانان را در مواردی مانند ارائه تسهیلات به سردرگمی و بروکراسی شدیدی دچار کرده‌ایم که با این وضعیت اشتغال یا ازدواج را سخت و شرایطی فرسایشی برای آنها ایجاد شده است که همه جوانان از این وضعیت شکایت دارند و همین موارد آنها را از اقدام به ازدواج یا اشتغال دلسرد می‌کند.

نعیمی با اشاره به اینکه ۱۵ مرکز مشاوره ازدواج در سطح استان زیر نظر این اداره هستند، اظهار کرد: حدود ۱۵ سازمان مردم نهاد هم در حوزه ازدواج و خانواده در استان فعالیت دارند تا باعث افزایش مهارت‌های زندگی در جوانان شویم که در این زمینه تلاش سمن‌ها و موسسات مردم نهاد بسیار موثر واقع می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه باید نگاه به حوزه جوانان خلاقیت محور باشد، تصریح کرد: این دستگاه تلاش می‌کند کارگاه‌های آموزشی و دانش‌افزایی جوانان در راستای افزایش خلاقیت در حوزه‌های مختلف ازدواج و اشتغال را ایجاد کند که اگر این امر از سوی دستگاه‌های مختلف استان هم صورت بگیرد قطعا به ارتقای وضعیت جوانان منجر می‌شود.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان در توصیه به خانواده‌ها به منظور تسهیل ازدواج جوانان اظهار کرد: خانواده‌ها با حمایت از توانمندسازی جوانان و کاهش سطح توقعات خود جوانان را برای بالفعل شدن یک فرآیند بالقوه آماده کنند اگر امروز  آمار ازدواج مورد رضایت ما نیست عوامل بسیاری چون خانواده، دولت، آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها در آن نقش دارند اما نقش خانواده از همه پررنگ‌تر است.

وی با اشاره به اختصاص تسهیلات به جوانان گفت: امسال با تفاهم‌نامه‌ای که با صندوق کارآفرینی امید و بانک رسالت منعقد شد هفت میلیارد تومان اعتبار در زمینه اشتغال‌زایی جوانان به استان اصفهان اختصاص یافت و در حوزه‌های مختلفی طرح‌های جوانان ۱۸ تا ۳۵ در کارگروه تسهیلات اشتغال استان مطرح و همکاری لازم با آنها انجام می‌شود.

نعیمی در خصوص میزان تسهیلات اشتغال‌زایی به جوانان گفت: بانک رسالت تا سقف ۳۰ میلیون تومان و بانک کارآفرینی امید تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان به جوانان خواهان اشتغال‌زایی دارای شرایط لازم تسهیلات می‌دهد که حدود ۹۵ درصد جوانان تاکنون موفق به دریافت تسهیلات شدند و مابقی یا شرایط لازم را نداشتند یا مدارک آنها دارای نقص بوده است.

کد خبر 384461

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.