کشف ۲۱ تن مواد پروتئینی فاسد در کاشان

کاشان_رییس شبکه دامپزشکی کاشان گفت: نظارت‌های بازرسان بهداشتی از مراکز تولید، نگهداری و عرضه فرآورده‌های دامی در پنج ماه نخست امسال منجر به کشف ۲۱ تن مواد پروتینی شامل گوشت قرمز، مرغ و ماهی، جگر و سنگدان شد .

عباس شاه‌میرزایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان کاشان با اشاره به انجام ۳۵۰ بازرسی از ۵۶۰ قصابی و مرغ‌فروشی این شهر در سال ۹۸، اظهار کرد: این بازرسی‌ها منجر به تشکیل ۲۳ پرونده تعزیراتی، دو پرونده قضایی و اجرای چهار حکم پلمپ واحد غیرمجاز دامداری، مرغ‌فروشی، جگرکی و عرضه جوجه زعفرانی شد.

وی با بیان اینکه بازرسی از گاوداری‌های صنعتی به منظور نظارت بر تولید شیر و مراکز پرورش اسب با هدف مقابله با بیماری مشمشه انجام شده است، عنوان کرد: نظارت‌های بازرسان بهداشتی از مراکز تولید، نگهداری و عرضه فرآورده‌های دامی در پنج ماه نخست امسال منجر به کشف ۲۱ تن مواد پروتینی شامل گوشت قرمز، مرغ و ماهی، جگر و سنگدان شد  که ۱۱ تن از این مقدار به دلیل فاسد بودن از چرخه مصرف انسانی خارج و معدوم شد.

رییس شبکه دامپزشکی کاشان ادامه داد: امسال ۶۲ هزار مورد واکسیناسیون دام سبک در شهرستان علیه بیماری‌ها انجام شده است.

شاه‌میرزایی از راه‌اندازی خط کشتار شترمرغ و اصلاح سیستم مه پایش سرد در کشتارگاه صنعتی کاشان خبر داد و افزود: خط کشتار شترمرغ با هدف پیشگیری از شیوع تب کریمه کنگو وتضمین سلامت گوشت شترمرغ در کاشان و آران و بیدگل شروع به کار کرد.

وی تأکید کرد: همه خودروهای حمل گوشت‌های بسته‌بندی پس از برسی و تایید سلامت از سوی کارشناسان دامپزشکی شهرستان اجازه عرضه در فروشگاه‌ها را خواهند داشت.

کد خبر 384458

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.