ماهانه ۱۲۰۰ شهروند کاشانی خون اهدا می‌کنند

کاشان_مدیر مرکز انتقال خون کاشان با بیان اینکه ماهانه بیش از هزار و ۲۰۰ شهروند کاشانی خون اهدا می‌کنند، گفت: مازاد خون‌های اهدایی به صورت استوک و ذخیره در سردخانه بایگانی و در زمان‌های خاص با شهرهای همجوار نظیر اصفهان و قم مبادله می‌شود.

محمدرضا ذیلایی در گفت‌وگو با خبر نگار ایمنا از شهرستان کاشان با بیان اینکه سال گذشته ۱۵ هزار شهروند کاشانی خون اهدا کردند، اظهار کرد: از هر کیسه خون اهدایی، فرآورده‌هایی مانند گلبول قرمز فشرده، پلاسما و پلاکت تهیه می‌شود.

وی با بیان اینکه میزان مصرف خون اهدایی در کاشان ۷۵۰ واحد در ماه است، عنوان کرد: مازاد مصرف فرآورده‌های خونی تولید شده در این شهرستان در سردخانه بایگانی شده و در مواقع اضطراری با شهرهای همجوار نظیر قم و اصفهان مبادله می‌شود.

مدیر مرکز انتقال خون کاشان با بیان اینکه ماهانه بیش از هزار و ۲۰۰ شهروند این شهرستان خون اهدا می‌کنند، خاطرنشان کرد: ۹۸ درصد اهداکنندگان خون در کاشان مردان هستند.

ذیلایی گفت: گروهای خونی منفی مانند - O کمترین فراوانی اهدا را در کاشان داشته‌ است.  

وی با بیان اینکه مرکز انتقال خون کاشان شهرهای شمال استان شامل نظنز، بادرود، اردستان و آران و بیدگل را تحت پوشش دارد، تأکید کرد: از آنجا که این مرکز در این شهرها پایگاه ندارد به دلیل مسافت طولانی بسیاری از شهروندان از اهدای خون منصرف می‌شوند، بنابراین با وجود مراجعه قابل‌ توجه مردم کاشان جهت اهدای خون، شاخص تعداد اهداکنندگان نسبت به میانگین کشوری پایین‌تر است.

کد خبر 384447

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.