آلودگی زیست‌محیطی صنایع کاغذ برای ساکنان باغشاد

لنجان_رییس شورای اسلامی شهر باغشاد از معضلات زیست‌محیطی که یکی از صنایع تولید کاغذ برای مردم این شهر ایجاد می‌کند خبر داد.

محمد رحیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان با اشاره به مشکلات زیست‌محیطی یکی از صنایع تولید کاغذ این شهرستان، اظهار کرد: این مجموعه صنعتی که در شهرک صنعتی فولاد مستقر است، سبب ایجاد مشکلات متعدد زیست‌محیطی برای مردم شهر باغشاد شده است.

وی ادامه داد: فاضلاب تولیدی این کارخانه، بوی مشمئز کننده‌ای دارد که برای ساکنان منطقه غیرقابل تحمل است تا جایی که محله نوگوران شهر باغشاد، غیر قابل زندگی شده است.

رییس شورای اسلامی شهر باغشاد تصریح کرد: با توجه به درخواست مردم بارها این مسئله مورد پیگیری قرار گرفته و در چند مرحله نیز طرح دعوا شده، اما همچنان مشکلات این مجموعه صنعتی باقیست و مردم شهر را ناراحت کرده است.

رحیمی جولان سگ‌های ولگرد را از دیگر مشکلات مردم این شهر برشمرد و افزود: جولان سگ‌های ولگرد در شهرهای مختلف شهرستان لنجان به‌ویژه شهر باغشاد باعث شده امنیت و آسایش مردم مختل شود.

وی با بیان اینکه ساماندهی این سگ‌ها موضوعی است که باید بیشتر به آن توجه شود، خاطرنشان کرد: وجود سگ‌های ولگرد، به‌ویژه سگ‌های بیماری که به وضعیت آن‌ها رسیدگی نمی‌شود ممکن است سبب انتقال بیماری به شهروندان شود.

رییس شورای اسلامی شهر باغشاد تأکید کرد: سگ‌ها دارای قابلیت تولید مثل بسیار بالا هستند، بنابرایندر صورت اجرا نشدن برنامه‌های کنترل و مبارزه، جمعیت آن‌ها به سرعت افزایش می‌یابد.

رحیمی یادآور شد: شهرداری‌ بر اساس بخشنامه و دستورالعمل اعلام شده نسبت به جمع‌آوری و زنده‌گیری سگ‌های ولگرد اقدام می‌کند، اما به تنهایی نمی‌تواند در این حوزه موفق عمل کند، زیرا اجرای اینگونه طرح‌ها به صرف وقت و هزینه زیادی نیاز دارد.

وی تصریح کرد: اقداماتی برای زنده‌گیری و عقیم‌سازی سگ‌های ولگرد در شهرستان لنجان انجام شد، اما به دلیل آنکه سازمان‌های دخیل در اجرای طرح به تعهدات خود عمل نکردند، اجرای آن متوقف شد.

کد خبر 384443

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.