۱۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۶
اشتغال ۱۲۱ نفر در لنجان

لنجان_رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی لنجان گفت: تعهد اشتغال این شهرستان در سال ۹۸ دو هزار و ۸۰۰ نفر است و بر اساس آمار به دست آمده تاکنون اطلاعات ۱۲۱ نفر در سامانه رصد اشتغال ثبت شده است

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، مهدی کریمی در جلسه کارگروه اشتغال این شهرستان اجرای طرح کارورزی را راهکاری مناسب برای جبران ضعف مهارت فارغ‌التحصیلان دانشگاهی دانست و اظهار کرد: بیکاری قشر تحصیل‌کرده جامعه از مسایلی است که در شهرستان با آن مواجه هستیم، اما ابلاغ طرح‌های جدید در سال‌های اخیر مانند کارورزی اندکی از نگرانی کارفرمایان و فارغ‌التحصیلان را رفع کرده است.

وی با بیان اینکه در سال ۹۸ مشوق‌های خوبی برای کارفرمایان در طرح مهارت‌آموزی در محیط واقعی کار در نظر گرفته شده است، عنوان کرد: تعهد این شهرستان در این طرح ۷۱ نفر بوده که تاکنون ۲۰ نفر از این تعهد انجام شده است.

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی لنجان با بیان اینکه در سال جاری سقف سنی رده‌های مختلف تحصیلی برای استفاده از مزایای این طرح ۳۵ سال درنظر گرفته شده است، تصریح کرد: حق‌الزحمه پرداختی برای مقطع کارشناسی ۵۰۰ هزار تومان، کارشناسی ارشد ۶۰۰ هزار تومان و دکترا ۷۰۰ هزار تومان معیین شده که نسبت به سال گذشته افزایش قابل قبولی داشته است.

کریمی اضافه کرد: در سال گذشته ۲۰ نفر از مجموع ۱۴۰ نفر متقاضی ساماندهی شده در این طرح با تبدیل وضعیت قراردادی مشغول به‌کار شدند.

وی تعهد اشتغال شهرستان لنجان در سال ۹۸ دو هزار و ۸۰۰ نفر است و بر اساس آمار به دست آمده تاکنون اطلاعات ۱۲۱ نفر در سامانه رصد اشتغال ثبت شده است و بیشترین تعداد ثبت‌نام شوندگان از مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای، کمیته امداد و اداره صنعت معدن تجارت بوده‌اند.

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی لنجان تأکید کرد: ثبت آمار اشتغال دستگاه‎های اجرایی در سامانه رصد ضروری است، زیرا با این اقدام ضریب تحقق سند توسعه اشتغال شهرستان افزایش می‎یابد.

کد خبر 384440

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.