رجب زاده: قابل استفاده نباشی کنارت می‌گذارند/ به عنوان سرمربی به ذوب آهن بر می‌گردم

پیشکسوت فوتبال ذوب آهن گفت: اگر بخواهم پیگیر شوم که چرا برای من بازی خداحافظی نگرفتند خودم را کوچک کرده‌ام که این درشان و شخصیت یک بازیکن بزرگ نیست، بازی خداحافظی وقتی ارزشمند است که خود باشگاه به‌موقع آن بازی را برگزار کند و به فکر بازیکنی که سال‌ها برای تیم زحمت‌کشیده باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی رجب‌زاده فوتبال باشگاهی را با فجر سپاسی شیراز شروع کرد. او از سال ۱۳۷۶ تا ۱۳۸۲ عضو تیم بزرگسالان فجر سپاسی بوده است و سپس در سال ۱۳۸۲ به ذوب‌آهن اصفهان پیوست و با پوشیدن پیراهن شماره ۳۰ از اصلی‌ترین بازیکنان این تیم بود. پس از یک فصل درخشان در سال ۸۶ و کسب آقای گلی لیگ برتر فوتبال به الاامارات پیوست.

او در سال ۸۸ به ذوب آهن بازگشت و پس از یک فصل دوباره جدا شد. رجب زاده سال ۹۱ برای سومین بار به جمع سبزپوشان اصفهانی اضافه شد و در سال ۹۷ از مستطیل سبز و با پیراهن این تیم از فوتبال خداحافظی کرد. رجب زاده توانست در دوران حضور خود در بین گاندوها دو قهرمانی جام حذفی و دو نایب قهرمانی لیگ برتر فوتبال را به دست آورد. خبرنگار ایمنا با رجب زاده در رابطه با آخرین وضعیت تیم فوتبال ذوب آهن و نحوه خداحافظی آش از مستطیل سبز گفت‌وگویی را انجام داده است که در ادامه می‌خوانید:

آیا خریدهای ذوب‌آهن در فصل نقل و انتقالات خوب بوده است؟

در ذوب‌آهن بیشتر سعی شده اسکلت تیم سال گذشته حفظ شود و افرادی که جذب می‌شوند زیر نظر باشگاه باشند. دقیق نمی‌دانم چه بازیکنانی به تیم پیوستند، فقط اطلاع دارم یک دروازه‌بان به جمع آن‌ها اضافه‌ شده که امیدوارم بتوانند کمک تیم باشند.

اضافه شدن مهدی پور، اسماعیلی فر و پهلوان تا چه میزان در آسیا و لیگ به ذوب‌آهن کمک می‌کند؟

این سه بازیکن چند سال کنار تیم بودند که تأثیرگذاری به سزایی داشتند، آن زمانی که کنار من بازی می‌کردند جوان بودند، اما در حال حاضر نیروهای جوان و باتجربه محسوب می‌شوند  که حضورشان در هر تیمی تأثیرگذار است.

عملکرد فصل گذشته ذوب‌آهن چطور بود؟

منصوریان وقتی به تیم اضافه شد عملکرد خوبی نداشت، اما با فرصتی که باشگاه به او داد موفق شد بعد از پلی‌آف روند صعودی داشته باشد و نتیجه قابل قبولی که همه از آن راضی بودند را کسب کند. 

آیا ذوب‌آهن می‌تواند لیگ ۹۷-۹۸ را از ابتدا باقدرت شروع کند؟

برای اینکه یک تیم بتواند از آغاز لیگ باقدرت ظاهر شود باید تمرینات خوبی پیش از شروع لیگ داشته باشد، فکر می‌کنم شرایط ذوب‌آهن به‌گونه‌ای است که بتواند بازی هارا خوب آغاز کند. هفت سال متوالی لیگ را با شکست شروع می‌کردیم و فقط سال گذشته موفق شدیم بازی هارا با برد شروع کنیم که متأسفانه در ادامه کار نتایجی که باید می‌گرفتیم را کسب نکردیم.

در رابطه با مدیرعامل ذوب‌آهن چه نظری دارید؟

آذری از سال ۹۲ در باشگاه بوده که جزء مدیران موفق شناخته‌شده و توانسته نتایج خوبی با تیم بگیرد، او برای ذوب‌آهن زحمت‌کشیده بعضی مواقع هم نتوانسته نتیجه موردنظر را کسب کند و در ادامه راه اتفاقات خوبی را رقم‌زده است.

آیا ذوب‌آهن می‌تواند کمبود بازیکنی که دارد را با بازیکنان آکادمی جبران کند؟

بازیکن پایه در هر تیمی تأثیرگذار است، در فوتبال اصفهان بیشتر از شهرهای بیرون فوتبالیست جذب می‌شود و طبق آن چیزی که در ذوب‌آهن دیدم، شاید هر دو سال یک‌بار چند نفر از آکادمی به تیم اصلی اضافه شوند. در آکادمی‌ها باید  به بحث مالی و درآمدزایی کمتر توجه شود تا نگاه ویژه‌تری به استعدادها شود. صحبت درباره آکادمی یک بحث ریشه‌دار است که زیرساخت قوی می‌خواهد.

باشگاه ذوب‌آهن به پیشکسوتان خود اهمیت می‌دهد؟

دوست ندارم در مورد این موضوع صحبت کنم بلکه باشگاه باید بگوید چقدر به پیشکسوتانش که زحمت‌کشیده‌اند اهمیت می‌دهد. در فوتبال یک سری چیز ها را در ظاهر بزرگ می‌کنیم اما به مسائل اصولی نمی‌پردازیم. سال گذشته آذری به من گفت که یک تیم خارجی می‌آوریم و بازی خداحافظی می‌گیریم اما به دلیل یکسری اختلاف‌نظرها از تیم جدا شدم و به همین سادگی همه چیز تمام شد، با صحبت‌هایی که می‌کنم توقعی از کسی ندارم بلکه این گفته‌های خود باشگاه است.

آیا این کم‌لطفی‌ها به خاطر سکوت شما نیست؟

اگر بخواهم پیگیر شوم که چرا برای من بازی خداحافظی نگرفتند خودم را کوچک کرده‌ام که این درشان و شخصیت یک بازیکن بزرگ نیست، بازی خداحافظی وقتی ارزشمند است که خود باشگاه به‌موقع آن بازی را برگزار کند و به فکر بازیکنی که سال‌ها برای تیم زحمت‌کشیده باشد. همیشه می‌گویند پهلوان زنده را عشق است وقتی از باشگاه جدا شدم کسی با من تماسی نگرفت و انگار ن انگار که من پانزده سال برای این تیم بازی کردم، این روزها جوری شده که ازت استفاده می‌کنند و زمانی که دیگر قابل‌استفاده نیستی کنارت می‌گذارند، ماهم با این موضوع کنار آمده‌ایم.

زمانی که در ذوب‌آهن حضور داشتی از تیم‌های دیگری پیشنهاد بازی داشتی؟

سال ۸۲ که به اصفهان آمدم از دوازده تیم لیگ برتری پیشنهاد داشتم. زمانی که در ذوب‌آهن بودم و به اردوهای ملی دعوت شدم از تیم‌های پایتخت و سپاهان پیشنهاد دریافت کردم، اما در ذوب‌آهن ماندم.

چرا در ذوب‌آهن ماندگار شدی؟

عقیده دارم بازیکن در تیمی که شرایطش خوب است باید بماند که من هم در ذوب‌آهن شرایط خوبی داشتم، در چند مقطع از تیم جدا شدم، اما دوباره شرایطی فراهم شد که به تیم بازگردم و ماندگار شوم. حس می‌کنم یک ارتباط قلبی بین من و ذوب‌آهن به وجود آمده و باوجوداینکه خانواده من هم از اصفهان خوششان آمده دیگر یک اصفهانی محسوب می‌شوم.

پشیمان نیستی که در ذوب‌آهن ماندی؟

اتفاقاتی که بین من و باشگاه رخ داد تغییر رویه بود، آن‌ها حق‌دارند افراد مدنظرشان را انتخاب کنند. یک سری مسائل باعث به وجود آمدن دلخوری بین من و ذوب‌آهن شد اما مهم موفقیت ذوب‌آهن است که امیدوارم اتفاقات خوبی برایان‌ها رخ دهد. بعد از خداحافظی‌ام از من خواستند مدیر آکادمی یا سرمربی تیم امید باشم ولی من قبول نکردم زیرا یک سری اصولی برای شخصیتم قائلم که حاضر نیستم روی آن‌ها پا بگذارم. در حال حاضر رایزنی می‌کنم برای سرمربیگری در لیگ دو یا سه که بتوانم کارم را شروع کنم.

ارتباطت با تماشاگران ذوب‌آهن چطور است؟

هواداران این تیم به خاطر بعد مسافتی که وجود دارد کمتر در استادیوم حاضر می‌شوند، در همه این سال‌ها روزهای خوب و بد را با آن‌ها تجربه کردم دربازی‌های مهم با کمک هواداران سپاهان ورزشگاه را پر می‌کردند همان‌طور که تماشاگران ذوب برای بازی‌های مهم سپاهان به ورزشگاه نقش‌جهان می‌رفتند. بیشتر هواداران ذوب‌آهن من را دوست دارند اندک افرادی هستند که به خاطر سلامت کاری‌ام و ارتباط نداشتن با سکوها از من خوششان نمی‌آید. همیشه سعی کردم نخست منافع تیم را در نظر بگیرم هیچ‌وقت به فکر منافع شخصی نبودم. از تماشاگران ذوب‌آهن تشکر می‌کنم که همیشه همراه تیم بودند و هیچ‌وقت تیم را تنها نگذاشته‌اند امیدوارم به حمایتشان ادامه دهند.

اگر از ذوب‌آهن در آینده پیشنهاد مربیگری دریافت کنی، می‌پذیری؟

صد درصد قبول می‌کنم زیرا در به نامه کاری‌ام هست که از یک مقطعی مربیگری را شروع کنم و مطمئن باشید رجب‌زاده روزی به‌عنوان مربی به ذوب‌آهن بازمی‌گردد.

چه افتخاراتی در ذوب‌آهن کسب کردی؟

افتخار این را داشتم که بس‌ترین گل را برای این تیم بزنم و آقای گل و لژیونر بشوم، از باشگاه ذوب‌آهن تشکر می‌کنم که شرایط خوبی برای من فراهم کردند، ذوب‌آهن دیگر جزئی از زندگی من شده است.

بازی شب گذشته ذوب آهن و الاتحاد چطور بود؟

ذوب آهن شرایط ایده عالی نداشت و وقفه بین فصل مهم بود؛ چندین بازیکن تاثیر گذار این تیم جدا شده بودند و سربازها نیز نتوانستند شرایط ایده عال را به وجود بیاورند که این مسئله طبیعی بود چرا که آنها تمرین زیادی با تیم نداشته و هماهنگی لازم را نداشتند. فکر می کردم ذوب آهن سرحال بازی کند، اما فقط ۱۰ دقیقه نیمه اول و دوم بهتر از حریف عربستانی بازی کردند. بازیکن های خارجی الاتحاد تاثیر گذار نشان دادند و فکر می‌کنم کار ذوب آهن در بازی برگشت سخت باشد. گلی که قاسم حدادی فر زد امیدهای فوتبال ایران را در آسیا زنده نگه داشت.

نظرت در مورد سپاهان چیست؟

در این چند سالی که اصفهان بودم سپاهان جزء مدعی‌ها بوده، باشگاهی است که خوب هزینه می‌کند و توانسته نتایج خوبی بگیرد، همیشه این حس را دوست داشتم که در اصفهان یک رقیب قوی داریم به نظر من این خلیل خوب است و باعث پیشرفت هردو تیم می‌شود. رابطه خوبی با تماشاگران سپاهان داشتم بیشتر اوقات در ورزشگاه‌ها من را تشویق می‌کردند که از آن‌ها تشکر می‌کنم، امیدوارم روند خوبشان را حفظ کنند و جزء مدعی‌ها باشند.

گفت‌وگو از کیمیا گلپیرا _ خبرنگار سرویس ورزش ایمنا

کد خبر 384438

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.