رانندگان نگران خصوصی‌سازی اتوبوسرانی نباشند

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه گفت: در انجام فرایند خصوصی‎سازی ناوگان اتوبوسرانی، جای هیچ گونه نگرانی برای راهبران وجود ندارد. 

قدرت افتخاری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در راستای برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای تحقق اهداف استراتژیک شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان موضوع ادامه فرایند واگذاری ناوگان به بخش خصوصی با در نظر گرفتن آسیب‌ها، مشکلات و دغدغه‌ها پیگیری شد.

وی افزود: در مباحث قبلی واگذاری ناوگان به بخش خصوصی با روش‌ها و راهکارهایی که به کار گرفته شده بود، دارای ایرادهای اساسی  بوده به طوری که در حال حاضر با توجه به تغییرات اساسی در نحوه خرید اتوبوس، افزایش قیمت اتوبوس و هزینه‌های پرسنلی امکان عملیاتی شدن آنها برای راهبران وجود ندارد.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه تصریح کرد: متأسفانه از یک سو در گذشته ذهنیت خوبی در خصوص موضوع خصوصی‌سازی با توجه به رفتار برخی از افراد مغرض که با اصل قانون اساسی مشکل دارند، ایجاد نشده و از سوی دیگر برای افراد دلسوزی که به واسطه گذشته نگران موضوع خصوصی‌سازی هستند، دغدغه‌هایی به وجود آمده بود؛ حتی بحث اخراج راهبران مطرح شده بود که به منظور شفاف سازی با توجه به ارتباط صادقانه‌ای که با راهبران اتوبوسرانی وجود دارد، جلسه همفکری و هم اندیشی برگزار کردیم.

وی ادامه داد: در جلسه‌ای که به همین منظور با حضور راهبران برگزار شد، ضمن تشریح مسایل و مشکلات شرکت واحد اتوبوسرانی که روز به روز افزایش می‌یابد، مشکلاتی که در فرایند خصوصی سازی وجود دارد همچنین روش‌هایی که در فرایند خصوصی سازی دنبال می‌شود تا علاوه بر رفع مشکلات گذشته رضایتمندی روحی و روانی راهبران جلب شود، برای راهبران بیان شد. 

افتخاری با بیان اینکه در جلسه برگزار شده رانندگان مشمول اجرای طرح خصوصی‌سازی، دغدغه‌های خود را مطرح و نماینده شرکت بخش خصوصی نیز در خصوص مباحث عمده از جمله بیمه، حقوق دستمزد، سنوات و سختی کار به سوالات راهبران پاسخ دادند، خاطرنشان کرد: در این جلسه گزینه‌هایی از سوی شرکت واحد اتوبوسرانی در راستای انجام فرآیند خصوصی‌سازی ناوگان ارایه و مقرر شد راهبران بررسی‌های خود را انجام داده و گزینه مورد نظر خود را اعلام تا اقدامات نهایی انجام شود.

وی تاکید کرد: در حال حاضر فضای فکری حاکم بر شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان، مبتنی بر تعامل، همفکری و همدلی بین مجموعه مدیریت، راهبران خدوم دولتی و خصوصی و سایر پیمانکاران و ذی‌نفعان بوده و تنها در چنین شرایطی امکان فائق آمدن بر مشکلات و مسائل شرکت مهیا می شود.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه با تاکید بر اینکه در انجام فرآیند خصوصیسازی ناوگان اتوبوسرانی، جای هیچ گونه نگرانی برای راهبران وجود ندارد، گفت: لازمه تحقق اصل ۴۴ قانون اساسی واگذاری امور به مردم یا همان بخش خصوصی است و بر این اساس نیز شهرهای بزرگ کشور در این موضوع پیشگام‌تر از اصفهان اقدام کردند.

افتخاری تصریح کرد: با توجه به آینده‌ای که برای اتوبوسرانی‌های کشور ترسیم شده است خصوصی‌سازی تنها راه برون رفت از مسایل و مشکلات حال و آینده است، البته تخصیص یارانه بلیط و نیز مشارکت در خرید اتوبوس می‌تواند کمک شایانی در جهت رفع کمبودها و نوسازی ناوگان اتوبوسرانی کند.

کد خبر 384436

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.