عصاره‌ای معجزه گر برای رفع تنش‌ها

گلاب، مایعی شفاف و بدون رسوب است که تاثیر شگفت‌انگیزی در بهبود وضعیت جسمانی، روانی و ارتقای سلامت افراد دارد.

به گزارش سرویس علمی ایمنا، گلاب یکی از  پرخاصیت‌ترین عرقیات است که از گذشته تا به امروز  به صورت عطر، چاشنی در بعضی خوراکی‌ها همچون حلوا و به عنوان درمان گیاهی برای بهبود خلق و خو و دوری از استرس مورد استفاده‌ قرار گرفته است. از رایج‌ترین خواص این مایع معجزه‌گر، می‌توان به تاثیر آرام‌بخشی زیاد آن اشاره کرد. رایحه گلاب، سیستم عصبی را تقویت کرده، برای درمان بسیاری از سردردها مفید است و از میزان استرس افراد می‌کاهد.

علاوه بر این مصرف گلاب پیش از خواب، برای کاهش خستگی و رفع بی‌خوابی بسیار مؤثر است و استفاده از آن در روزهای سخت و پر تنش باعث ایجاد احساس راحتی و آرامش می‌شود. همچنین این عصاره سرشار از خواص ضدالتهابی و آنتی‌بیوتیکی است که منجر به تسکین دردهای ناحیه گلو می‌شود که در اثر سرماخوردگی، آنفلوآنزا و سایر ناراحتی‌های دستگاه تنفسی ایجاد شده است. گلاب به دلیل ویژگی ضدالتهابی خود در درمان سرفه نیز موثر است و منجر به بهبود گردش خون، تقویت قلب و پیشگیری یا درمان بیماری‌های قلبی عروقی  می‌شود.

غرغره کردن گلاب در دهان، علاوه بر تقویت لثه‌ها و پیشگیری از خونریزی مخاط بینی و دهان، آفت‌های حفره دهانی را برطرف می‌کند و از التهاب حنجره و لوزه‌ها جلوگیری می‌کند. از دیگر خواص گلاب می‌توان به تاثیر آن برای درمان عفونت‌ها و رفع حساسیت‌ها نام برد، چرا که این رایحه ویژگی ضدعفونی‌کنندگی و آنتی‌باکتریال دارد و در ساختن "هیستامین" به دستگاه ایمنی بدن کمک می‌کند.

گلاب در بهبود سریع زخم‌ها، سوختگی، درمان لک و اثر ناشی از آن‌ها مفید است و در برطرف کردن بیماری‌های چشمی همچون آب مروارید، ورم ملتحمه و خشکی چشم، نقش موثری دارد. همچنین قرار دادن دستمال و یا پنبه آغشته به گلاب روی چشم‌ها می‌تواند در طول ۱۰ تا ۱۵ دقیقه، ورم یا پف زیر چشم را کاملا برطرف کند. مصرف خوراکی این عصاره به صورت مداوم، منجر به بهبود وضعیت هضم غذا، رفع ناراحتی‌های معده، کاهش دردهای شکمی، برطرف کردن نفخ و درمان یبوست می‌شود.

 نوشیدن شربت گلاب، استفاده از آن به صورت چاشنی و حتی ماسک، باعث آبرسانی پوست می‌شود و به داشتن پوستی صاف، درخشان و نرم نیز کمک می‌کند. وجود انواع ویتامین‌های A، B، C و E در آن نیز تأثیر بی‌نظیری در کاهش التهابات پوستی، تعادل PH پوست و جلوگیری از بروز آکنه، بازسازی سلول‌های پوست، درمان آفتاب‌سوختگی و تغذیه سطوح مختلف پوست داشته و از ایجاد چین و چروک و پیری آن پیشگیری می‌کند.

کد خبر 384426

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.