مذاکره لازم نیست؛ تحریمش کنید

وزارت خزانه داری آمریکا پس از بازتاب‌های فراوان سفر اخیر و موفقیت آمیز ظریف به آمریکا، سرانجام وی را در لیست تحریم‌های خود قرار داد. اقدامی که واکنش اهالی سیاست را به دنبال داشته است.

به گزارش ایمنا، پس از اقدام وزارت خزانه داری آمریکا در قرار دادن نام ظریف در فهرست تحریمی خود، حسام الدین آشنا مشاور رسانه ای رئیس جمهور در واکنشی کنایه آمیز نسبت به رفتارهای دوگانه و متناقض آمریکا در قبال دیپلماسی قدرتمند ایران و شخص وزیر امور خارجه کشورمان، اینگونه واکنش نشان داد: « مذاکره؛ لازم نیست تحریمش کنید. ‏مذاکره لازم نیست؛ تحریمش کنید.» 


همچنین سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه در صفحه توییتر خود آورده است: «اوج تناقض و حماقت رهبران آمریکا آنجاست که بارها دکتر ظریف را در سیاست ایران کاره ای نمی دانند اما با نابخردی محض دست به تحریم او می زنند! آمریکایی ها از منطق دکتر ⁧‫ظریف‬⁩ و هنر مذاکراتی او به شدت واهمه دارند.»

عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان نیز در واکنش به این اقدام مذبوحانه آمریکا در صفحه توییتر خود نوشته است: «آمریکا نه تنها از موشک که از سخن گفتن ایران نیز هراس دارد. تحریم وزیر امور خارجه ایران یعنی دروغ بودن همه گفته های ترامپ (⁦‪(@realDonaldTrump‬⁩ و دیگر سران رژیم او برای تمایل به گفت‌وگو و مذاکره. تحریم ظریف (⁦‪@JZarif‬⁩) یعنی کذب بودن آزادی بیان مورد ادعای آمریکا. تحریم ظریف یعنی سقوط مجسمه آزادی.»

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در صفحه توییتر خود در همین زمینه نوشت: «تحریم‬⁩ وزیر امور خارجه ایران از سوی ⁧‫دولت ترامپ‬⁩ نشانه جدیدی از ⁧‫بی منطقی‬⁩، درماندگی و ماجراجویی یک قدرت زورگوست. دکتر ⁧‫ظریف نماد و نماینده توانای دیپلماسی مقبول وقانونمند ایرانی‬⁩ است.»

محمد سالاری عضو شورای شهر تهران و دبیرکل حزب همبستگی ایران اسلامی در صفحه توییتر خود اینگونه آورده است: ‏⁧‫«تحریم‬⁩ ⁧‫وزیرخارجه‬⁩ کشورمان توسط ⁧‫آمریکا‬⁩ بیانگر تاثیر غیرقابل کتمان عملکرد وی در جهت تامین منافع ⁧‫ایران‬⁩ در عرصه ⁧‫بین المللی‬⁩ است. سوال مهم چرایی تحریم توسط دشمنان خارجی، تخریب توسط تندروهای داخلی و محبوبیت میان ⁧‫مردم‬⁩ است؟ قضاوت با شما»

محمود واعظی رئیس دفتر و سرپرست نهاد ریاست جمهوری در صفحه توییتر خود نوشت:‏⁧‫ «تحریم‬⁩ ⁧‫ظریف جز رسوایی عاید آمریکایی ها نمی کند. ظریف معمار دیپلماسی، صدای رسای حقانیت ایرانیان و نماد استقبال افکار عمومی دنیا از منطق ایرانی است. منطق با تحریم از کار نمی افتد؛ بلکه کاراتر و موجب عزت و اقتدار بیشتر او می شود.»

زهرا نژاد بهرام عضو شورای شهر تهران در واکنش به این اقدام در صفحه توییتر خود آورده است: «تحریم رییس دیپلماسی یک کشور، عین جنگ طلبی است. با این اقدام امریکا در تلاش است دیپلماسی را از ایران سلب کند و به سوی رفتارهای تنش زا حرکت کند. ‏در حالیکه ایران پرچمدار دیپلماسی فعال است و همیشه از آن به بهترین شکل استفاده می کند.»

مصطفی تاج زاده معاون سیاسی وزیر کشور دولت اول اصلاحات نیز در صفحه توییتر خود نوشت: «تحریم ⁧‫ظریف‬⁩ احتمال گفت‌وگوی دو دولت را به‌شدت کاهش داد و ثابت کرد سفرهای او به نیویورک و مصاحبه با رسانه‌ها و مذاکره با مقامات آمریکایی، مواضع جناح جنگ‌افروز را در افکار عمومی ایالات متحده به‌چالش کشیده است. هدف بستن راه تعامل ظریف با جامعه و نخبگان امریکاست.»

کد خبر 384420

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.