۱۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۲
صدای تاج را دوباره بشنوید

دبیر شورای تخصصی موسیقی هنرسرای خورشید گفت: اثرهای استاد تاج اصفهانی به لحاظ تاریخ شناسی، موسیقی شناسی، سخت شناسی آواز و اصفهان شناسی دارای اهمیت بالایی است. پاسخ بسیاری از پرسش‌هایی که درمورد دوران این استاد و مکتب آواز اصفهان وجود داشته است در آلبوم وی وجود دارد.

رضا شریعت، دبیر شورای تخصصی موسیقی هنرسرای خورشید در گفت و گو با ایمنا در خصوص ویژه برنامه رونمایی مجموعه آوازهای منتشر نشده استاد جلال تاج اصفهانی اظهار کرد: آلبوم صفحات هفتاد و هشت دوره استاد تاج اصفهانی که طی سال‌های ۱۳۰۶ تا ۱۳۱۷ توسط سه کمپانی "پلی فون"، "ایز مسدر ویس" و "سودووا" در زمانی که امکان ضبط در ایران وجود نداشته، ضبط شده است رونمایی می‌شود.

وی افزود: به لحاظ تاریخ شناسی، موسیقی شناسی، سخت شناسی آواز و اصفهان شناسی این اثر دارای اهمیت بالایی است. پاسخ بسیاری از پرسش‌هایی که از دوران استاد تاج اصفهانی و مکتب آواز اصفهان وجود داشته است در این آلبوم وجود دارد.

دبیر شورای تخصصی موسیقی هنرسرای خورشید در خصوص زمان برگزاری این برنامه گفت: آیین رونمایی از مجموعه آوازهای منتشر نشده استاد تاج اصفهانی روز جمعه در محل هنر سرای خورشید واقع در پل چمران با حضور اساتید، هنرمندان، هنردوستان و مسئولین شهری برگزار می‌شود.

شریعت در خصوص نحوه گرد آوری این آثار با بیان اینکه چند اثر از این آلبوم‌ها را استاد تاج پیش از این به صورت خصوصی در برخی محافل خوانده‌اند، گفت: گرد آوری این آثار از منابع مختلفی بوده است. این مجموعه از آرشیو دارهای شخصی، کمپانی‌های مختلف که خارج از کشور فعالیت می‌کنند و موزه موسیقی خرید و گرد آوری شده است. این آلبوم شامل ۲۵ صفحه گرامافون است.

به گزارش ایمنا، ویژ برنامه رونمایی از مجموعه آوازهای منتشر نشده استاد جلال تاج اصفهانی، جمعه یازدهم مرداد ماه ساعت ۲۰:۳۰ در هنرسرای خورشید واقع در پل چمران، جنب شهرداری منطقه هفت برگزار می‌شود.

کد خبر 384416

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.