احداث آرامستان جدید در شمال غرب اصفهان/احداث مجموعه‌های فرهنگی با ورود سرمایه‌گذاران

شهردار اصفهان گفت: با توجه به مشکلات مربوط به دسترسی شهروندان و اشباع شدن آرامستان باغ رضوان، ناگزیر هستیم احداث آرامستان جدید را در دستور کار داشته باشیم، البته برای تحقق این مهم گام‌هایی برداشته شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قدرت الله نوروزی صبح امروز -پنجشنبه دهم تیرماه ۹۸ - در برنامه رادیویی «شهر پرسشگر، شهردار پاسخگو» اظهار کرد: هفته گذشته در شهر اصفهان اتفاقات خوبی افتاد که از جمله آنها می‌توان به ملاقات مردمی با اهالی منطقه ۹ شهرداری اصفهان اشاره کرد.

وی افزود: در گذشته بدون اطلاع قبلی و سرزده از شهرداری مناطق بازدید می‌کردیم و با شهروندان رو در رو صحبت و مشکلات آنها را بررسی می کردیم، اما هفته گذشته پیرو زمان قبلی اعلام شده برای انجام دیدار با اهالی منطقه ۹، شهروندان مراجعه و مشکلات خود را بیان کردند.

شهردار اصفهان ادامه داد: در این دیدار و با شنیدن صحبت‌های اهالی منطقه ۹ متوجه شدیم خدمت رسانی تا چه اندازه می‌تواند دل مردم را شاد کند و گره باز کردن از مشکلات مردم رضایت عمومی را حاصل خواهد کرد.

وی گفت: در این منطقه موضوعاتی همچون تغییر کاربری‌ها و مسائل مربوط به حمل ونقل عمومی از سوی شهروندان مطرح شد که با توجه به همراهی معاونان کارها تقسیم و بعضی مسائل در روز انجام دیدار رفع و بعضی موارد به معاونان ارجاع داده شد البته بعضی دیگر نیاز به بررسی بیشتر داشت.

نوروزی تاکید کرد: برای انجام ملاقات‌های مردمی، شهروندان از طریق مراجعه حضوری یا ثبت نام در سایت درخواست‌های خود را مطرح و در روز مشخص در ملاقات مردمی منطقه حضور پیدا می‌کنند.

وی با بیان اینکه برنامه ملاقات‌های مردمی در مناطق مختلف شهرداری اصفهان ادامه خواهد داشت اظهار امیدواری کرد: این مسیر بتواند راهکار خوبی برای شنیدن صدای مردم و رفع مشکلات آنها باشد.

حضور ۴۰ کشور در جشنواره سی و دوم

نوروزی با اشاره به برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، اظهار کرد: روز سه شنبه هفته جاری از پوستر جشنواره در میدان امام خمینی(ره) رونمایی شد که از فیل‌های منتشر شده بین شهروندان در فضای مجازی متوجه استقبال باشکوه از این برنامه و لحظه رونمایی پوستر که با حضور کودکان صورت گرفت، شدیم و امیدواریم این جشنواره بین‌المللی بتواند منشأ اثرات خوب برای اصفهان در ابعاد مختلف باشد.

وی گفت: برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان می‌تواند در عرصه هنر، سینما و فیلم موجب شکوفایی استعداد کودکان، نوجوانان و هنرمندان شهر شود، گرچه این جشنواره بین‌المللی متعلق به کودکان اصفهان، ایران و جهان و پلی بین همه کودکان است تا بتوانند با اجرای این برنامه‌ها مودت و دوستی را تقویت کنند.

شهردار اصفهان با بیان اینکه سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان از ۲۸ مردادماه تا چهارم شهریورماه سال جاری برگزار و پس از آن به امری دائمی و مستمر در اصفهان تبدیل خواهد شد.

وی تاکید کرد: جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان نباید فقط در چند روز برگزاری جشنواره مطرح باشد بلکه باید در طول سال باعث رونق شهر و جذب توریست شود.

نوروزی ادامه داد: در سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان نزدیک به ۴۰ کشور حضور پیدا می‌کنند و بسیاری از کشورهای جهان در جریان برگزاری این رویداد قرار دارند.

وی اظهار کرد: جشنواره می‌تواند در اصفهان منشأ تحول و اثرگذاری بر روی کسب و کار، رونق تولید و شادابی شهر باشد و در فضاسازی برای انجام فعالیت‌ها در سطح شهر موثر واقع شود.

شهردار اصفهان با تاکید بر اینکه هدف مدیریت شهری اصفهان افزایش شور و نشاط اجتماعی در شهر است، گفت: برای رسیدن به این هدف برنامه‌های متعددی در نظر گرفته شده تا شور و نشاط اجتماعی تامین و توزیع عادلانه‌ای در برنامه‌های فرهنگی مناطق ۱۵ گانه شهر انجام شود.

اجرای ۵۰۰ برنامه مویرگی در محلات مختلف شهر

وی با بیان اینکه تابستان امسال ۵۰۰ برنامه فرهنگی به صورت مویرگی در محلات مختلف شهر اجرا می‌شود که مردم ساکن در زینبیه یا مرکز شهر مساوی از این برنامه‌ها بهرهمند خواهند شد، ابراز امیدواری کرد: این برنامه‌ها که بیشتر با موضوع اخلاق و حقوق شهروندی است و توجه به تامین سلایق کودکان، نوجوانان و بانوان دارد، بتواند فضای خوبی را در تابستان امسال برای مردم ایجاد کند.

نوروزی ادامه داد: برنامه محله‌های عمودی بسیار مورد استقبال شهروندان قرار گرفته که امیدواریم با مشارکت مردم با تدوام برگزار شود.

وی با اشاره به اهمیت رسیدگی به فضای سبز اطراف «مادی‌ فتوت» در منطقه هشت که مورد سؤال یکی از شهروندان بود، گفت: امسال آب در بیشتر مادی‌های شهر جریان دارد، البته مادی فتوت به لحاظ نزدیکی با زمین‌های کشاورزی، امکان اینکه بخشی از مادی در این اراضی واقع شده باشد، وجود دارد و تنها بخشی در محدوده شهر است که نیاز به ساماندهی دارد.

شهردار اصفهان گفت: بررسی‌های انجام شده نشان میدهد بیشتر مادی‌های شهر به لحاظ جریان آب و ساماندهی از شرایط خوبی برخوردار است.

احداث آرامستان جدید در شمال غرب اصفهان

وی با بیان اینکه مسیر آرامستان باغ رضوان برای شهروندانی که از نقاط غرب اصفهان مراجعه می‌کنند، دور است، گفت: از سال‌های گذشته دنبال یافتن راهکاری برای احداث آرامستان جدید از جبهه مقابل یعنی در شمال غربی شهر اصفهان بوده‌ایم زیرا آرامستان باغ رضوان در حال اشباع شدن است و در آینده با مشکل مواجه خواهیم شد.

نوروزی ادامه داد: با توجه به مشکلات مربوط به دسترسی شهروندان و اشباع شدن آرامستان باغ رضوان، ناگزیر هستیم احداث آرامستان جدید را در دستور کار داشته باشیم، البته برای تحقق این مهم گام‌هایی برداشته شده، اما نیاز به همراهی و همکاری سازمان‌های مربوطه در استان داریم زیرا امکان دارد محل جدید در حریم یا در شهرهای همجوار احداث شود.

 وی با اشاره به نگرانی شهروندان از ساخت و ساز در مجاورت فضای سبز خیابان رودکی واقع در محدوده منطقه پنج شهرداری اصفهان، اظهار کرد: در خیابان رودکی لکه‌های فضای سبز وجود دارد، قطعا ساخت و ساز در فضای سبز در مالکیت شهرداری غیرممکن است و احتمال اینکه زمین مجاور آن متعلق به شهروندی باشد، هست که حق ساخت و ساز نیز وجود دارد؛ شهرداری نمی‌تواند تنها به دلیل اینکه زمین در نزدیکی فضای سبز واقع شده، اجازه ساخت و ساز ندهد.

شهردار اصفهان تاکید کرد: اگر ساخت و سازی با پروانه ساختمانی قانونی است، اما تصرف زمین غیرقانونی است شهرداری اجازه انجام چنین کاری را به افراد نخواهد داد.

وی خاطرنشان کرد: امروز شهردار منطقه پنج باید محل اعلام شده را بازرسی و عکس از محل مورد نظر برای شهرداری مرکزی ارسال کند تا در صورت ضرورت بازدیدی از محل انجام شود.

کمبود سرانه فضای سبز و پارک‌های محلی در منطقه سه

شهردار اصفهان در پاسخ به سؤالی مبنی بر استفاده نادرست عده ای از شهروندان از فضای سبز میدان امام(ره)، گفت: استفاده صحیح از این فضاهای باارزش تفریحی و تاریخی باید به طور جدی فرهنگسازی شود.

وی افزود: میدان امام(ره) به لحاظ قرار گرفتن بازارها و مجاورت با آثار تاریخی و دیدنی شرایط ویژه‌ای دارد و به تفریحگاه مردم تبدیل شده است، به طوری که جمعیت زیادی از شهروندان برای خرید و عده‌ای برای گشت و گذار در آن حضور پیدا می‌کنند.

نوروزی اظهار کرد: در بین برخی ایرانیان استفاده از فضای سبز به عنوان محلی که زیرانداز روی آن پهن می‌کنند و حتی پخت و پز یا گرم کردن غذا انجام می‌شود، وجود دارد، اما باید برای رفع آن فرهنگسازی لازم صورت گیرد؛ تحقق این مهم نیاز به همکاری شهروندان دارد تا از این محل که در انظار عمومی واقع شده و به عنوان یکی از بهترین مکان‌های دنیا به شمار می‎رود و ایران به آن افتخار می‌کند، پاسداری کنیم زیرا این فضا مورد اقبال توریست‌ها و گردشگران است.

وی تاکید کرد: نمی‌گوییم مردم به میدان امام نیایند، بلکه دوست داریم این فضا مملو از جمعیت باشد، اما هنگام تفریح باید بعضی مسائل رعایت شود.

شهردار اصفهان با بیان اینکه برگزاری بعضی مراسم‌ها در میدان امام موجب تخریب فضاهای سبز آن می‌شود، تصریح کرد: از نوروز امسال تا کنون چندین بار گلکاری در این محل انجام شده است و امیدواریم با مشارکت مردم به مرور نقص مراقبت نکردن برخی از فضای سبز در جامعه رفع شود.

وی ادامه داد: البته کمبود سرانه فضای سبز و پارک‌های محلی در منطقه سه باعث شده شهروندان بیشتر از فضای میدان امام برای تفریح استفاده کنند.

نوروزی گفت: بیشتر از آنکه از کارکنان شهرداری بخواهیم از اینگونه فضاها مراقبت کنند از شهروندان می‌خواهیم برای نگهداری و حفظ این محیط‌ها اهتمام بیشتری داشته باشند.

راه اندازی خط اتوبوس در خیابان میرداماد امکانپذیر نیست

وی با اشاره به مقدور نبودن راه اندازی خط اتوبوس در خیابان میرداماد در منطقه یک شهرداری اصفهان که خواسته شهروندان ساکن در این خیابان است، اظهار کرد: رفیوژ میانی خیابان میرداماد عریض و پهنه خیابان عرض کمی دارد از این رو رفت وآمد اتوبوس در آن با مشکل رو به رو خواهد شد البته با اقدام جدید این معضل مرتفع می‌شود.

شهردار اصفهان تصریح کرد: در اصفهان برای جابه جایی مسافران بیشتر از اتوبوس استفاده شده، اما در سیاست‌های جدید اعلام کردیم که با خرید مینی بوس در تلاش هستیم بعضی از مشکلات را برطرف کنیم.

وی با بیان اینکه ورود اتوبوس به معابر کم عرض مشکلات ترافیکی را افزایش داده و باعث نارضایتی شهروندان می‌شود، خاطرنشان کرد: از مینی‌بوس می‌توان برای جابه جایی شهروندان در خیابان‌های کم عرض استفاده کرد که امیدواریم با سیاست‌های اعلام شده این اقدام عملیاتی شود.

نوروزی تاکید کرد: در جلسه هیئت مدیره اتوبوسرانی باید بررسی این موضوع در اولویت قرار گیرد البته یکی از شعارهای شهرداری این بود که پیاده‌روها باید عریض و خیابان‌ها کم عرض شود تا کمتر از خودروهای شخصی استفاده شود، اما خیابان میرداماد از موارد خاص است و باید  با راهکار منطقی مسأله آن رفع شود.

وی با اشاره به علت تعویق احداث یک فرهنگسرا در مجاورت ایستگاه مترو جابر انصاری(محدوده منطقه هشت شهرداری اصفهان) که کلنگ آن سه سال پیش به زمین زده شده، اما عملیاتی نشده است، گفت: این موضوع مربوط به دوره گذشته مدیریت شهری اصفهان بوده است، بر اساس قاعده و اصول  وقتی مکانی کلنگ زنی می‌شود به معنای آن است که تمام موانع رفع و بودجه آن تعیین شده و از روز کلنگ زنی عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

ورود سرمایه گذاران برای احداث و اداره مجموعه‌های فرهنگی

شهردار اصفهان تاکید کرد: به طور کلی برای احداث مجموعه‌های فرهنگی سیاست مدیریت شهری اصفهان این است که با کمک سرمایه‌گذاران بخش خصوصی این مکان‌ها را احداث و اداره آنها در اختیار بخش خصوصی باشد تا مشارکت مردم افزایش پیدا کند.

وی با بیان اینکه شهرداری اصفهان سیاست جلب مشارکت مردم را دنبال می‌کند و در صدد است اداره امور فرهنگسراها را به دست آنها بسپارد، افزود: در زمان بودجه‌بندی سال گذشته برای مطالعه و مشارکت در احداث این پروژه اقداماتی انجام و مقرر شد سازمان سرمایه گذاری و مشارکت‌های شهرداری اصفهان برای احداث این مکان سرمایه گذار معرفی کند.

نوروزی با تاکید بر اینکه سرانه امکانات فرهنگی در منطقه هشت شهرداری اصفهان مطلوب است، گفت: در این منطقه ۱۷ مرکز فرهنگی وجود دارد که امیدواریم با مشارکت مردم بر تعداد این مراکز افزوده شود و مردم در ساخت این مراکز مشارکت و در بهره‌برداری از آنها سهیم باشند.

تعریض خیابان نیکبخت در اولویت نیست

وی با اشاره به حجم بالای ترافیک در خیابان نیکبخت حدفاصل چهارباغ بالا تا شیخ صدوق و مصلی، گفت: ترافیک بسیار زیاد این مسیر به دلیل قرار گرفتن دادگستری اصفهان با حجم انبوه مراجعه کنندگان همواره دغدغه شهروندان ساکن در آن بوده است.

شهردار اصفهان ادامه داد: در این منطقه مقابل دادگاه انقلاب به سمت سی و سه پل پارکینگ احداث شده، همچنین در خیابان کاخ غربی که قبلا کارخانه بافت ناز قرار داشت، اخیرا پارکینگ روباز در اختیار شهروندان قرار گرفته است، دادگستری نیکبخت نیز برای کارکنان خود پارکینگ در نظر گرفته، ضمن آنکه در مجاورت آن شهرداری پارکینگ بزرگی احداث کرده است، اما هر کدام از پارکینگ‌ها اضافه شود مشکل خیابان‌ها افزایش یافته زیرا حجم تردد خودروها برای استفاده از پارکینگ‌ها افزایش پیدا می‌کند.  

وی با بیان اینکه تعریض خیابان نیکبخت در اولویت نیست و عقب نشینی‌ها به صورت تدریجی انجام می‎شود، تصریح کرد: منطقه شش شهرداری اصفهان باید زمین‌‎هایی که کاربری پارکینگ دارد یا می‌توان کاربری زمین‌ها را به پارکینگ تغییر داد را شناسایی کند تا بر تعداد پارکینگ‌های آن نقطه از شهر افزوده شود.

نوروزی ابراز امیدواری کرد: دادگستری اصفهان قرار است ساختمان جدیدی احداث کند و پس از آن کاربری ساختمان نیکبخت پس از تخلیه شدن، پُر مراجعه نباشد تا رفت و آمدها کاهش پیدا کند.

وی تاکید کرد: خیابان نیکبخت آینده خوبی دارد، اما صبر و شکیبایی مردم را نیاز داریم.

کد خبر 384415

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.