تابش: یک درصد از قرارداد بازیکنان سپاهان برای امور خیریه تعیین شد

مدیرعامل باشگاه سپاهان گفت: در اساسنامه باشگاه چیزی در خصوص مسائل اجتماعی و خیر ذکر نشده بود که ما آن را تغییر دادیم و قید کردیم باشگاه موظف است در این خصوص مشارکت داشته باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مسعود تابش چهارشنبه _ ۹ مرداد ماه _ در نشست خبری پیش از بازی سپاهان و کودکان کار ایران که در هتل پیروزی اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: باشگاه ها  اسم فرهنگی ورزشی را یدک می کشند، اما هیچ کاری در این زمینه انجام نمی دهند، در سال های گذشته بودجه که تعیین می شد، هیچ ردیفی بابت بخش فرهنگی در نظر نمی‌گرفتند، قبل از شروع فصل جدید برای بخش فرهنگی اجتماعی برنامه ریزی کردیم که همه در باشگاه استقبال کردند و مساعدت های لازم را داشتند. باتوجه به امکانات و شرایطی که در باشگاه سپاهان فراهم است، شاید بتوانیم فراتر از بودجه حرکت کنیم.

وی افزود: در جلسه هیئت بیماری های خاص که رفتم از دیدن جوانانی که دچار بیماری هستند، ناراحت شدم، در آنجا جرقه ای به ذهنم خورد که با تدابیری به این افراد کمک کنیم و این مهم از وظایف ما است.

مدیر عامل سپاهان با بیان اینکه پیشنهاد دادم ورزشکاران و مربیان یک در صد از قراردادشان را برای امور خیر اختصاص دهند، تصریح کرد: با همه تیم‌ها صحبت کردیم و تعیین شد که قرار داد ها را به نحوی تنظیم کنیم که یک در صد آن مخصوص امور خیر و اجتماعی باشد. همه این یک درصدها که روی هم جمع شوند رقم قابل ملاحظه ای خواهد شد که برای نظارت بر آن کارگروهی تشکیل دادیم. فکر می کنم این حرکت باعث پربرکت شدن قرار داد اعضای باشگاه سپاهان می شود. خیلی خوشحالم که توانستیم چنین شرایطی را فراهم کنیم؛ امیدوارم دیگر باشگاه ها که چنین امکاناتی در اختیارشان است در این زمینه اقدام کنند.

تابش اضافه کرد: در جلساتی که حضور داشتم متوجه شدم نود درصد مدارس بعد از انقلاب را خیرین ساختند، از یک جهت خوب است، اما چرا باید مدارس مارا خیرین بسازند؟ باید سازمان هایی فراهم شود که اصولی به این موضوع بپردازند.

وی در مورد امتیازی که برای کارهای خیر AFC برای باشگاه‌ها در نظر گرفته است، خاطر نشان کرد: در فیفا و AFC فعالیت های اجتماعی و خیرخواهانه دارای امتیاز هستند که هدف سپاهان جمع آوری این امتیازات نیست، بلکه این کار را برای خدمت کردم، امیدوارم دست به دست هم دهیم تا کمک های بیشتری در این خصوص شود. شاید بعد از بازی فردا چند نفر از کودکان کار را در اصفهان نگه داریم و هزینه تغذیه، اسکان و ورزش آن ها را فراهم کنیم.

تابش اضافه کرد: در اساسنامه باشگاه چیزی در خصوص مسائل اجتماعی و خیر ذکر نشده بود که ما آن راتغییر دادیم و قید کردیم که باشگاه موظف است در این خصوص شرکت داشته باشد. همه این عملکرد ها نیاز به بودجه دارد که در درجه اول سعی کردیم آن را فراهم کنیم، درگذشته به صورت مقطعی و سلیقه ای کارهای خیر انجام می شد، اما براساس برنامه باتوجه به اولویت ها به این مسائل می پردازیم.

کد خبر 384399

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.