تیم فوتبال کودکان کار ایران ذهنیت مردم را تغییر خواهند داد

مدیر توسعه فوتبال پایه فدراسیون فوتبال ایران گفت: کودکان کار پتانسیل بالایی دارند که می توانند دیده شوند و سرنوشت خانواده هایشان را تغییر دهند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، نیما نکیسا شامگاه چهارشنبه _ ۹ مردادماه _ در نشست خبری پیش از بازی سپاهان و کودکان کار که در هتل پیروزی اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: تشکر ویژه دارم از مجموعه سپاهان، مسعود تابش، امیر قلعه نویی و عوامل اجرایی باشگاه که ما را در این راه همراهی کردند. وقتی یک مدیر از جنس فوتبال باشد و لحظه به لحظه فوتبال را درک کند، انتظار دیگری به غیر از همکاری نمی شود از آن داشت.

وی با بیان اینکه تابش سردمدار مسائل فرهنگی است، افزود: خانم سلیمانی رهبری مجموعه "صعود" را برعهده داشتند و بچه ها را کنار هم جمع کردند. مسعود حیدرزاده هم بدون هیچ چشمداشتی با جان و دل سرمربیگری این تیم را پذیرفت.

نکیسا با بیان اینکه مجموعه صعود هیچ منفعت شخصی برای کسی ندارد، تصریح کرد: همه این تلاش ها برای خودمان است تا بتوانیم آرامش بیشتری در جامعه داشته باشیم. همچنین می توانیم از این شرایط بد، یک شرایط خوب به وجود بیاوریم.

پیشکسوت فوتبال اضافه کرد: کودکان کار پتانسیل بالایی دارند که می توانند دیده شوند و سرنوشت خانواده هایشان را تغییر دهند. باشگاه سپاهان اولین باشگاه بزرگی بود که دست برادری با ما داد. امیدوارم باشگاه های دیگر که اسم فرهنگی ورزشی دارند، ابعاد فرهنگیشان را بیشتر گسترش دهند. سعی داریم فردا یک بازی بسیار خوب به نمایش بگذاریم، بیشتر از همه قدردان قلعه نویی هستم که تیمش را درگیر این بازی کرد، چنین رقابت هایی امکان مصدومیت دارد، اما سپاهان خالصانه قدم گذاشت و یک تایمی را به ما اختصاص داد تا با این بچه ها بازی کنند.

آرامش جامعه، آسایش ما است

نکیسا ادامه داد: هرچقدر جامعه آرامش داشته باشد، خود ما آسایش بیشتری خواهیم داشت. به امید روزی که هیچ کودک کاری را نبینیم و شاهد قهرمان پروری این افراد باشیم.

وی در خصوص اینکه با باشگاه های دیگر برای این کاره خیر صحبت شده؟ خاطر نشان کرد: نخستین تیم سپاهان بود، اما نامه های دعوت به باشگاه های دیگر هم داشتیم. شرایط برای بچه ها حساس است، وقتی یک بیماری خاص دارند که می خواهیم از آن جهت با آن ها صحبت کنیم، جبهه می گیرند و باعث می شود نتوانیم به اهدافی که داریم برسیم؛ با بچه ها به صورت کاملا عادی برخورد می کنیم. از تهران این بچه‌ها روی ابرها قدم‌ گذاشتند و به اصفهان آمدند.

شان کودکان کار باید حفظ شود

مدیر توسعه فوتبال پایه فدراسیون فوتبال ایران افزود: ما انتخاب می کنیم با چه تیمی بازی کنیم؛ حس می کنیم شان این بچه باید حفظ شود، اگر می بینید اصفهان هستیم، فقط به خاطر مدیر فوتبالی آن است؛ اگر سوابق او را ورق بزنیم سال ها بازیکنی درجه یک بوده است، من جزء حامیان پرورش نخبگان ورزشی در زمینه مدیریت هستم.

نکیسا با اشاره به اینکه روزی میزبان مسعود تابش بودم که یک جمله ای گفتند و از آن زمان من عاشق شخصیت این مدیر شدم، تاکید کرد: صحبتی که انجام شد مربوط به مدیر پروری بود و به نظرم کمتر کسی خودش را وارد این موضوع می کند؛ فقط یک فوتبالیست بزرگ می تواند تا این میزان به فکر خدمت باشد. همه ما می دانیم نسل تابش، حجازی، و یاوری طرفداران زیادی دارد چون آن ها برای دل مردم بازی کردند. قول می دهم که فردا برخی بچه ها نظر کادر فنی را جذب کنند و باعث تعجب همه شوند و ذهنیت شما را از کودکان کار تغییر دهند. این بچه ها طبق آموزش هایی که دیدند رفتار پرخاشگرانه و ادبیات بدی نخواهند داشت بلکه کاملا پهلوانانه برخورد می کنند.

وی ادامه داد: در بازی فردا بچه ها با احترام وارد زمین خواهند شد، برای آن ها توضیح داده شده که در مقابل چه تیم بزرگی قرار می گیرند و باید باعث افتخارشان باشد که به مجموعه سپاهان قدم گذاشتند، کاش می شد شرایطی را برایشان به وجود می آوردیم که متوجه می شدند چه انسان های بزرگی به آن ها لطف کردند. بچه ها واقعا خوشحال هستند و آن را مدیون باشگاه سپاهان هستند.

خیلی وقت است تمرین نداشته ام

پیشکسوت فوتبال در خصوص حضورش در دروازه، گفت: خیلی وقت است تمرین نداشتم و قطعا موجب خنده خواهم شد که ایرادی ندارد. از تابش تقاضا دارم که به صورت افتخاری یا اگر فرصت دارند به صورت رسمی عضو هیئت رییسه صعود شوند.

نکیسا با بیان اینکه یکی از بیست آیتم AFC کار خیرخواهانه است، اظهار کرد: درحال حاضر برای گرفتن امتیاز اینجا جمع نشده ایم؛ گرچه سپاهان می تواند با مکاتباتی که با بخش مربوطه AFC داشته باشد یک امتیاز خوب و بالا دریافت کند، اما فکر می کنم هیچکدام از ما با آن نیت کنار هم جمع نشدیم. 

وی افزود: موفقیت اعتماد به نفس می آورد وقتی به یک بچه شخصیتی می دهیم و آن را در میادین بزرگ تر از فضایی که قبلا زندگی کرده قرار می دهیم، شروع به آپدیت شدن می کند. ما روند مناسبی را پیش می بریم؛ بعضی مواقع در مواجه با این کودکان بیش از حد احساسی برخورد می کنیم و به جای آنکه بچه را به شرایط بهتر شخصیتی برسانیم دچار خود بزرگ بینی خواهیم کرد.

کد خبر 384397

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.