بانک‌ها با بخش صنعت خوانسار همکاری لازم را ندارند

خوانسار- رییس اداره صنعت، معدن و تجارت خوانسار با بیان اینکه عمده مشکل حوزه صنعت شهرستان خوانسار کمبود زمین و همکاری بانک‌ها در پرداخت تسهیلات بانکی است، گفت: برای رفع مشکل کمبود زمین طرح توسعه ۴۰ هکتاری در شهرک صنعتی خوانسار در دستور کار قرار دارد، اما بانک‌ها مساعدت لازم در پرداخت را ندارند.

علی نجاتیان درگفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان خوانسار با بیان اینکه سال گذشته جواز تأسیس ۱۷ واحد صنعتی با پیش‌بینی اشتغال ۳۹۲ نفر در شهرستان صادر شده است، اظهار کرد: میزان سرمایه‌ گذاری برای ایجاد این واحدهای صنعتی ۸۵۲ هزار و ۴۳۲ میلیون ریال است.

وی گفت: سال گذشته برای ۹ واحد صنعتی که به مرحله تولید رسیدند پروانه بهره‌برداری صادر شد که اشتغال ۱۸۸ نفر را به همراه داشت، برای این تعداد واحد صنعتی ۲۱۸ هزار و ۹۴۰ میلیون ریال سرمایه گذاری شده است.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت خوانسار با اشاره به تمدید جواز تأسیس برای ۱۰ واحد صنعتی شهرستان، تصریح کرد: امسال پنج جواز تأسیس با پیش‌بینی اشتغال ۷۲ نفر صادر شده است، جواز پنج واحد صنعتی نیز تمدید شده است. عمده مشکل حوزه صنعت شهرستان کمبود زمین و عدم همکاری بانک‌ها در پرداخت تسهیلات بانکی است.

نجاتیان اضافه کرد: برای رفع مشکل کمبود زمین امسال طرح توسعه ۴۰ هکتاری زمین در شهرک صنعتی خوانسار در دستور کار قرار دارد، اما متأسفانه بانک‌ها مساعدت لازم در پرداخت تسهیلات را ندارند.

وی گفت: سامانه بهین یاب برای پرداخت تسهیلات باز است و واحدهای صنفی و صنعتی می‌توانند تسهیلات مورد نیاز را در این سامانه ثبت تا پس از بررسی در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید به بانکهای عامل معرفی شوند.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت خوانسار افزود: واحدهای دارای پروانه بهره‌برداری از تسهیلات سرمایه در گردش که بازپرداخت آن یکساله است می‌توانند استفاده کنند، واحدهایی با پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصد نیز می‌توانند از تسهیلات سرمایه ثابت که بازپرداخت آن پنج ساله است، استفاده کنند.​

سهیمه آرد خوانسار در طول سال براساس ضریب جمعیتی ثابت است

وی در مورد اختصاص آرد به نانوایی ها نیز گفت: میزان سهیمه آرد یارانه‌ای برای نانوایان شهرستان ماهانه پنج هزار و ۳۸۵ کیسه و سهیمه آراد نیمه یارنه‌ای ( تلفیقی) یک‌هزار و ۱۱۴ کیسه، که در طول سال سهیمه آرد براساس ضریب جمعیتی ثابت است.

نحاتیان افزود: اکنون ۵۴ واحد نانوایی در شهرستان فعالیت دارند که توزیع نان در نانوایی تنوری و سنتی به صورت کیلویی و در نانوایی بربری و سنگ به صوت قرصی است، کیفیت نان خوانسار در سطح بسیار خوبی قرار دارد، ۶۰ درصد آرد مورد نیار نانوایان شهرستان از کارخانه آرد عظیم گلپایگان و مابقی از کارخانه اطلس اصفهان تأمین می‌شود.

وی با اشاره به اقدامات حوزه بازرسی و نظارت صنعت و معدن، گفت: سال گذشته از سه هزار و ۲۹۱ مورد بازرسی از صنوف مختلف شهرستان ۱۱۶ واحد متخلف شناسایی و به تعزیرات حکومتی معرفی شدند که ارزش ریالی این تخلفات ۵۰۱ میلیارد و ۱۰۵ میلیون ریال بوده است، بیشترین تخلف در صنوف گران فروشی و عدم درج قیمت بوده است.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت خوانسار با بیان اینکه در سه ماهه نخست امسال از ۹۰۵  مورد بازرسی از صنوف مختلف ۵۷ واحد متخلف شناسایی شد که میزان بازرسی‌ها نسبت به سه ماهه نخست مشابه سال قبل ۱۲ درصد و۲۴۰ درصد تخلفات شناسایی شده، افزایش داشته است، افزود: ارزش تخلفات کشف شده ۱۰ میلیارد و ۸۴۰ میلیون و ۶۰۰ هزار ریال بوده است.

وی گفت: در سه ماه نخست امسال ۴۰ مورد گشت مشترک با شبکه بهداشت و نیرو انتظامی از صنوف مختلف سطح شهرستان انجام شده است.

نجاتیان اظهار کرد: سال گذشته ۱۷ فقره تسهیلات مشاغل خانگی در حوزه پشتیبان و مستقل پرداخت شده است که ۱۵ نفر به صورت مستقل به میزان ۷۵ میلیون تومان و دو نفر پشتیبان به میزان ۸۰ میلیون تومان پرداخت شده که در مجموع ۱۵۵ میلیون تومان تسهیلات پرداخت شده است، مهم‌ترین مشکل تسهیلات مشاغل خانگی کمبود اعتبار تخصیصی به شهرستان است.

کد خبر 384396

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.