افزایش ۷۰ درصدی اعتبارات عمرانی گلشهر

گلپایگان_شهردار گلشهر گفت: بودجه امسال ۳.۵ میلیارد تومان پیش‌بینی شده است که ۷۰ درصد آن در بخش عمرانی هزینه خواهد شد.

علی نیکبخت در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان گلپایگان با بیان اینکه رقم بودجه شهرداری این شهر در سال گذشته سه میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان بود که ۶۰ درصد آن صرف هزینه‌های عمرانی شده است، اظهار کرد: بودجه امسال ۳.۵ میلیارد تومان پیش‌بینی شده که ۷۰ درصد آن در بخش عمرانی هزینه خواهد شد.

وی با بیان اینکه از ۲۲ هکتار فضای سبز شهری ۷۰ درصد آن از طریق تحت‌ فشار آبیاری می‌شود، عنوان کرد: احداث پارک آبی شهر گلشهر با اعتبار ۱۵ میلیارد تومان، باغ تالار با اعتبار یک میلیارد تومان و مرکز بومگردی و مرمت و بازسازی حمام قلعه تاریخی وداغ با اعتبار ۵۰۰ میلون تومان توسط بخش خصوصی و با هدف توسعه گردشگری در حال انجام است.

شهردار گلشهر خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات شهر آسفالت نبودن بیش از ۳۰۰ معبر است و به دلیل افزایش روز افزون قیمت قیر امکان آسفالت آن‌ها وجود ندارد به همین دلیل سال گذشته ۷۰۰ میلیون تومان آسفالت‌ریزی در معابر شهر انجام شد و امسال این رقم به یک میلیارد تومان افزایش یافت و در صورتی که قیر رایگان تخصیص داده شود معابر بیشتری آسفالت‌ریزی خواهد شد.

نیکبخت گفت: پروژه پل بهارستان با مساحت ۱۲۰ متر، دیوارسازی کانال مسیل برای دفع آب‌های سطحی به متراژ ۲۰۰ متر با هزینه ۳۰۰ میلیون تومان، جدول‌گذاری و بلوارکشی و آسفالت بلوار اصلی شهر به طول سه کیلومتر با اعتباری بالغ بر ۴۰۰ میلیون تومان در حال اجرا است.

وی اضافه کرد: مراحل ابتدایی احداث شهرک صنعتی تهویه گلشهر مانند تملک ۵۰ هکتار زمین مقابل پلیس‌راه انجام شده است و پس از تأیید شورای‌عالی محیط‌زیست عملیات اجرایی آن انجام می‌شود.

شهردار گلشهر افزود: مطالعات کارشناسی در زمینه میزان آلایندگی محیط‌زیستی برای احداث پروژه "جی‌تی‌ال"  در حال انجام است و در صورت اعلام نتایج مثبت عملیات اجرایی این پروژه که زمینه اشتغال یک‌هزار جوان گلشهری را فراهم می‌کند، آغاز می‌شود.

نیکبخت با بیان اینکه برای توسعه اماکن ورزشی شهر، زمین درمانگاه قدیمی برای تبدیل به فضای ورزشی خریداری شده است، اظهار کرد: مکانی برای ایجاد چمن مصنوعی مشخص و زیرسازی و فنس‌کشی آن انجام شده است، اما تاکنون عملیات اجرایی آن آغاز نشده است.

وی با بیان اینکه زباله‌های شهر گلشهر پس از تفکیک در سمت تالاب شور دفن می‌شود، عنوان کرد: پروژه احداث کارخانه بازیافت یک سال است که به مسکوت مانده و مردم این شهر با دفن زباله‌های شهری گلپایگان در گلشهر مخالف هستند.

کد خبر 384373

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.