پتانسیل داوری کاراته در اصفهان بالاست

ییس کمیته داوران فدراسیون کاراته گفت: به تعداد داوران اضافه نخواهیم کرد و سعی داریم درجه آن‌ها را ارتقا ببخشیم.

جواد سلیمی در گفت‌وگو ‌با خبرنگار ایمنا در پاسخ به اینکه ما چه تعداد داور سازمان یافته در کاراته داریم، گفت: رییس فدراسیون کاراته صبح در جلسه اعلام کرد ما ساز کارهایی را در زمینه استعدادیابی برای داوران تدارک دیده‌ایم.

وی با بیان اینکه در داوری آسیایی شخص دیگری را جذب نخواهیم کرد، ادامه داد: می‌خواهیم داوران کنونی به آخرین درجه‌های خود برسند و سپس داورهای جدید جذب کنیم.

رییس کمیته داوران فدراسیون کاراته با اشاره به اینکه در سال جاری سه نفر از داوران جهانی ما می‌توانند درجات خود را تمام کنند، اضافه کرد: اگر آن‌ها موفق به انجام این کار شوند، تعداد داوران جهانی ما به هشت نفر می‌رسد و در نظر داریم این روند را برای داوران آسیایی انجام دهیم. از اعزام بیش ‌از حد خودداری می‌کنیم و اعزام طبق اشل آسیایی انجام می‌شود.

سلیمی با بیان اینکه دلیل عدم جذب داوران، محدود کردن است، افزود: هیچ کشوری به اندازه ایران داور ندارد و روایت‌های مختلفی در این باره وجود دارد که ما چند داور سازمان یافته در ایران داریم که طبق گفته‌ها از ۱۸ تا ۲۰ هزار داور اعلام شده است.

وی ادامه داد: برای اینکه آمار دقیق‌تری داشته باشیم اعلام کردیم که داوران فعال در سامانه ثبت نام کنند که آمار دقیق داوران را داشته و آخر سال آن را به صورت دقیق اعلام خواهیم کرد.

سلیمی در مورد اوضاع داوری در اصفهان، گفت: در اصفهان پتانسیل زیادی برای داوری وجود دارد و تعداد داورهای آسیایی اصفهانی حدود ده نفر است و آقای دهقان نیز امسال درجه خود را تمام می‌کند.

رییس کمیته داوران فدراسیون کاراته افزود: طبق برنامه‌ای که داریم درجه داوران را ارتقا می‌بخشیم و تعداد داوران را افزایش نخواهیم داد. پنج داور از اصفهان می‌خواهیم که درجه‌های بالایی داشته باشند و از آن‌ها در مسابقات مهم استفاده کنیم و سعی داریم در تمام استان‌ها این روند را به کار بگیریم.

کد خبر 384360

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.