از افتتاح مرغداری در آموزش و پروش تا فرار از زندان بدون حفر تونل !

مرگ دسته جمعی کلاغ‌ها در قم، ۷۴ ضربه شلاق برای معاون استاندار گیلان، دستگیری ۲۰ زن همدانی در یک دورهمی، افتتاح مرغداری در یک هنرستان، تجاوز وحشیانه به دختر ۱۶ ساله و فرار چهار زندانی عنوان خبرهای بسته اجتماعی امروز ایمنا است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حسن جهانشاهلو دادستان فردیس استان البرز، با بیان اینکه چهار زندانی از محوطه کارگاهی بنیاد تعاون زندانیان فرار کرده‌اند گفت: این چهار نفر از داخل زندان فرار نکرده‌اند و موضوع حفر تونل از داخل زندان برای فرار تکذیب می‌شود.

وی گفت: چهار زندانی ندامتگاه شهید کچویی که در محوطه کارگاهی کنار زندان اشتغال داشته‌اند با تخریب بخشی از دیواره کارگاه دست به فرار زده‌اند. این فرار ارتباطی با داخل زندان نداشته و حفر تونل برای فرار از زندان هم تکذیب می‌شود.جرم این زندانیان مالی بوده و این افراد از زندانیان خطرناک نبوده‌اند. جهانشاهلو در پایان اظهار کرد:کسی نمی‌تواند از زندان کچویی فرار کند.

مرگ دسته جمعی کلاغ‌ها در قم

روز گذشته خبری مبنی بر مرگ دسته جمعی تعداد زیادی کلاغ در بوستان غدیر قم در فضای مجازی منتشر شد که این مسئله بازتاب گسترده ای داشت، اینکه این تعداد از کلاغ ها به صورت یکجا و بدون هیچ علت واضح و مشخصی تلف شدند،‌ نکته عجیب و ابهام آور این ماجراست. به گفته رضا بهشتی مدیر روابط عمومی اداره کل محیط زیست استان قم، لاشه کلاغ‌های تلف شده پس از جمع آوری به آزمایشگاه منتقل شده است تا با انجام کالبد شکافی، علت اصلی این ماجرا بررسی شود.

بهشتی گفت: تا زمان بررسی های دقیق توسط کارشناسان محیط زیست، علت اصلی این ماجرا مشخص نخواهد شد.

۷۴ ضربه شلاق برای معاون استاندار گیلان

دفتر سخنگوی قوه قضائیه طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: بدین وسیله اعلام می‌گردد آقای محمدحسین اصغریان معاون وقت برنامه‌ریزی استانداری گیلان به اتهام تضییع حقوق بیت المال و تحصیل مال از طریق نامشروع به موجب دادنامه قطعی دادگاه تجدیدنظر استان گیلان، به ۷۴ ضربه شلاق و انفصال موقت از خدمات دولتی به مدت پنج سال محکوم شده است.

نتایج کنکور هفته آینده اعلام می‌شود

ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: نتیجه اولیه کنکور سراسری سال ۹۸ برای تمام داوطلبان در پنج گروه آزمایشی اواسط هفته آینده اعلام می‌شود.

وی افزود: داوطلبان پس از اعلام نتایج می‌توانند از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org نتیجه کنکور خود را مشاهده کنند.

خدایی ادامه داد: پس از اعلام نتایج داوطلبان باید در مهلت زمانی که همزمان با اعلام نتایج اطلاع‌رسانی می‌شود برای انتخاب رشته اقدام کنند.به گفته وی، نتایج نهایی آزمون سراسری، اواخر شهریورماه اعلام می‌شود.

وکیل نجفی ۲ بار برای کسب رضایت از خانواده استاد مراجعه کرده است

محمود حاجلوئی وکیل اولیاء دم میترا استاد درباره صدور حکم قصاص برای نجفی از سوی دادگاه گفت: هنوز حکم به طور کامل به ما و حتی وکیل نجفی ابلاغ نشده و فقط در سامانه ثنا، صدور حکم ابلاغ شده است. 

این وکیل دادگستری درباره خبرهای مطرح شده در خصوص کسب رضایت از اولیا دم افزود: در جلسات دادگاه اعلام کردیم که یکبار هم برای مذاکره درباره اخذ رضایت مراجعه نکرده‌اند اما اخیرا گودرزی وکیل نجفی دو مرتبه برای کسب رضایت مراجعه کرده ولی نتیجه‌ای نگرفته است. واقعا حال و روز خانواده مرحوم استاد به ویژه مادر وی خیلی خراب است. 

حاجلوئی درباره رقم و اعداد مطرح شده برای کسب رضایت گفت: هیچ کدام از این اعداد و ارقام صحت ندارد و کذب است.

دستگیری ۲۰ زن همدانی در یک دورهمی

مسئول روابط عمومی و تبلیغات سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان از دستگیری و تحویل به مراجع قضایی چند تن از زنان همدانی فعال در شبکه ترویج سبک زندگی غربی خبر داد.

علی‌اکبر کریم‌پور با اعلام انهدام شبکه ترویج سبک زندگی غربی در دورهمی بانوان در  استان همدان توضیح داد: گروه هایی در فضای مجازی و حقیقی به صورت شبکه ای اقدام به عضوگیری از بانوان و دختران همدانی می کردند تا آنان را برای حضور در میهمانی ها و مراسمات خاص با اهداف ضدفرهنگی آماده سازند.

وی با بیان اینکه دشمنان نظام سعی در ایجاد موج رسانه ای با ترویج سبک زندگی غربی دارند که با انهدام و دستگیری این شبکه به اهداف شوم خود نرسیدند، مطرح کرد: مدیران این مراسمات برای دعوت از میهمانان خود که غالبا از خانمهای خانه دار، فرهنگی و آرایشگران بودند، اقدام به ایجاد کانال هایی در فضای مجازی با عناوین مختلف کرده و با بیان شرایط و تبلیغات خاص از مدعوین خود برای حضور در میهمانی ها دعوت به عمل می آوردند.

وی عنوان کرد: محتوای مراسم‌های برگزار شده رقص و پایکوبی بانوان، دعوت از خانم های خواننده(همراه با سرو مشروبات الکلی برای این افراد)، دعوت از خانم‌های رقاص از تهران و شهرستان‌های دیگر بوده و مراسم دنس و پارتی به سبک کشورهای خارج برگزار می کردند. مسئول روابط عمومی سپاه همدان با اشاره به یکی از شگردهای تبلیغاتی این شبکه گفت: آنها در تبلیغات خود از افراد مدعو می خواستند ساعاتی از شوهر و فرزندان خود دور شده و فقط به خودشان فکر کنند و شاد باشند.

از ۲۳ مرداد کارتخوان برای پزشکان اجباری می‌شود

بر اساس توافق به عمل آمده میان سازمان نظام پزشکی، سازمان امور مالیاتی و سازمان دامپزشکی، استفاده از کارتخوان برای افرادی که در حرفه پزشکی و دامپزشکی مشغول فعالیت هستند، الزامی شد.

محمدرضا ظفرقندی رئیس کل سازمان نظام پزشکی، با عنوان این مطلب که جامعه پزشکی همواره از قانون تبعیت کرده است، گفت: با توافق سازمان امورمالیاتی، سازمان نظام پزشکی و سازمان نظام دامپزشکی، از صاحبان حرف و مشاغل پزشکی، پیراپزشکی، داروسازی و دامپزشکی به منظور ثبت نام در نظام سامانه فروش و استفاده از پایانه فروش دعوت به عمل آمده است.

وی افزود: تمامی افراد شاغل در حرفه پزشکی، داروسازی، پیراپزشکی و دامپزشکی، می بایست تا ۲۳ مرداد ۹۸ نسبت به تهیه دستگاه کارتخوان و استفاده از آن اقدام نمایند.

وجود ۱۰ هزار معتاد متجاهر مبتلا به ایدز و هپاتیت در کشور

اسکندر مومنی دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه هشت تا ۱۰ هزار نفر از معتادان متجاهر بیماری هایی مانند زخم باز اچ آی وی یا هپاتیت دارند که وزارت بهداشت تا دو ماه آینده باید ساز و کاری برای ایجاد مکان‌های ویژه‌ای برای نگهداری و درمان آنها ایجاد کند، افزود: خانواده ۳۰ درصد ازمعتادان متجاهر جمع آوری شده نیز با دیدن وضع و مهارت آموزی آنها دوباره این­ افراد را به خانواده بازگردانده و تحت پوشش خود قرار داده‌اند.

دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر در ادامه میزان شیوع مواد مخدر درکشور را به طور میانگین ۵.۴ درصد اعلام کرد که استان‌های خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کرمان، فارس ، خراسان شمالی و مرکزی در بیش از این میانگین قرار دارند.

به گفته مومنی نرخ شیوع در دانشجویان۴.۷ درصد است و ­استان‌های چهارمحال و بختیاری، سیستان و بلوچستان، کهگیلویه و بویراحمد، قزوین، مرکزی، تهران و سمنان بیشترین این نرخ را دارند.

دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت:­­۵۴  درصد مواد مخدر مصرفی درکشور تریاک، ۱۲ درصد مربوط به ماری جوآنا، گل، حشیش و علف و هشت درصد مربوط به شیشه و هفت درصد مربوط به هروئین است.

مرغداری هفت هزار قطعه ای افتتاح شد

مرغداری هفت هزار قطعه ای هنرستان کشاورزی سرابله در آیینی با حضور فرماندار چرداول و مسئولان آموزش و پرورش ایلام افتتاح شد.

مدیرکل آموزش و پرورش ایلام روز چهارشنبه در این خصوص توضیح داد: این مرغداری با کاربری آموزشی و تولیدی با مشارکت بخش خصوصی راه اندازی شده است.

اسفندیار رستم زاد افزود: این مرغداری با سرمایه در گردش یک میلیارد ریالی پس از بیش از یک دهه تعطیلی دوباره فعالیت خود را آغاز کرده است.

وی با بیان اینکه با راه اندازی این مرکز در آینده رشته مرغداری در این هنرستان فعال می شود افزود: هدف از فعالیت این مرغداری آموزش نیروها به منظور اشتغال پایدار در این رشته است.

سهم ۱۰ درصدی آموزش و پرورش از بودجه کشور

عضو هیأت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: سهم آموزش و پرورش به عنوان نهاد مهم پرورشی و آموزشی کشور از بودجه عمومی، ۱۰ درصد است.

فریده اولاد قباد افزود: تامین بودجه، نیروی انسانی، تجهیزات و وسایل استاندارد سرمایشی و گرمایشی از مهمترین چالش های پیش روی نهاد تعلیم و تربیت کشور است.

وی ادامه داد: تا سال ۱۴۰۰ بیش از ۲۰۰ هزار نفر از نیروهای آموزش و پرورش بازنشسته می شوند و براساس برنامه ششم توسعه، منابع انسانی از طریق ماده ۲۸ و به کارگیری دانش آموختگان دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی باید تامین شود اما باز هم آموزش و پرورش با کمبود نیروی انسانی مواجه است.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مطالبات بازنشستگان فرهنگی تا مهر سال جاری پرداخت می شود.

تجاوز وحشیانه به دختر ۱۶ ساله

متهم، ابراهیم ۴۰ ساله که به شدت علاقه زیادی به شکیلا داشت زمانی که متوجه شد قرار است برای دختر جوان خواستگار بیاید او را در نزدیکی خانه شان ربود و پس از تجاوز به او موهای سرش را تراشید.

خانواده شکیلا که از سر تراشیده شده او متوجه ماجرا شدند با روغن داغ او را سوزاندند و با ضرب و شتم های وحشیانه او را راهی بیمارستان کردند.

با شکایت خانواده شکیلا از ابراهیم ماموران پلیس تحقیقات خود را برای دستگیری ابراهیم آغاز کردند و توانستند او را در محل کارش دستگیر کنند. در حال حاضر ابراهیم در بازداشت است تا جلسه دادگاهی اش به زودی برگزار شود.

۱۲هکتار از مراتع کوه "خرمه" در چرداول طعمه حریق شد

فرمانده انتظامی شهرستان چرداول ایلام گفت: روز گذشته ۱۲هکتار از مراتع کوه "خرمه" این شهرستان طعمه حریق شد.

سرهنگ "قدرت رضایی" اظهار کرد: در پی تماس تلفنی شهروندان با مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع یک فقره آتش سوزی در کوه خرمه ماموران انتظامی جهت بررسی موضوع به محل اعزام شدند.

وی افزود: برابر گزارش ماموران اعزامی ۱۲هکتار از مراتع کوه خرمه به علت نامعلومی دچار حریق شده است.

رضایی خاطرنشان کرد: با کمک و همکاری عوامل انتظامی، منابع طبیعی و اهالی محل، حریق پس از ساعت ها تلاش به طور کامل مهار و تحقیقات جهت بررسی و علت وقوع حادثه در دستور کار پلیس قرار دارد.

مقابله با پیری از راه "قلقلک‌درمانی"!

پژوهشگران انگلیسی در بررسی جدید خود دریافتند که می‌توان با استفاده از یک جریان الکتریکی ملایم که احساسی مانند قلقلک را منتقل می‌کند، به بهبود سلامت روحی و جسمی افراد مسن کمک کرد.

پژوهش جدیدی نشان می‌دهد که قلقلک دادن گوش با یک جریان ملایم الکتریکی می‌تواند تعادل "دستگاه عصبی خودگردان"(ANS) را تا حدودی بازگرداند.دانشمندان در بررسی‌های خود دریافتند که یک درمان مختصر روزانه به مدت دو هفته می‌تواند به بهبود سلامت جسمی و روحی منجر شود و زندگی، روحیه و خواب بهتری را به ارمغان بیاورد. در این درمان موسوم به "تحریک عصب واگ از طریق پوست"(tVNS)، جریان الکتریکی ملایمی به گوش‌ها منتقل می‌شود که دردی به همراه ندارد. این جریان، سیگنال‌هایی را از عصب واگ به سیستم عصبی بدن منتقل می‌کند.این پژوهش که در دانشگاه "لیدز"(University of Leeds) انگلستان صورت گرفته، درمانی را پیشنهاد می‌دهد که می‌تواند به کند شدن یکی از اثرات مرتبط با افزایش سن کمک کند. این روش می‌تواند از افراد مسن در برابر مشکلات وخیمی مانند فشار خون بالا، بیماری قلبی و فیبریلاسیون دهلیزی که با افزایش سن پیش می‌آیند، محافظت کند.

پژوهشگران باور دارند که درمان با این روش می‌تواند به افراد مسن کمک کند تا با بررسی سیستم کنترل داخلی بدن، سلامتی خود را به دست بیاورند.دکتر "بئاتریس برترتون"(Beatrice Bretherton)، پژوهشگر دانشگاه لیدز گفت: گوش، مانند دروازه‌ای است که می‌توان از آن، برای بازگرداندن تعادل متابولیک بدن استفاده کرد. با استفاده از این روش، دیگر نیازی به روش‌های درمانی تهاجمی نخواهد بود. ما برای بررسی‌های بیشتر در مورد اثرات تحریک روزانه گوش، مشتاق هستیم زیرا تاکنون، واکنش‌های قابل توجهی در این زمینه مشاهده کرده‌ایم.

کد خبر 384353

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.