بعد از المپیک ۲۰۲۰ در قوانین کاراته تغییر خواهیم داشت

رییس شورای داوران فدراسیون جهانی کاراته گفت: هیچ کشوری مانند ایران نتوانسته سه بار پی در پی قهرمانی کاراته جهان را کسب کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، خاویر اسکالانته امروز چهارشنبه _ ۹ مرداد ماه_ در دوره آموزشی داوری کاراته با تدریس خاویر اسکالانته رییس شورای داوران فدراسیون جهانی کاراته در اصفهان، اظهار کرد: از سال گذشته تا المپیک هیچگونه تغییر را در قوانین داوری نخواهیم داشت و بعد از المپیک تغییراتی پیش خواهد آمد که با تصمیم کمیته ملی المپیک انجام خواهد شد و این تصمیم بر عهده فدراسیون جهانی کاراته نیست.

وی در پاسخ به این سوال که چقدر این قوانین داوری باعث شده که ایران در مسابقات المپیک فرانسه حذف شود؟ گفت: این دو موضوع به هم دیگر ربطی ندارد و آن یک سیاست پشت پرده است که در حال انجام است؛ این ها تصمیم هایی است که  پشت پرده گرفته شده است و  تصمیم نهایی بعد از المپیک ۲۰۲۰ توکیو گرفته می‌شود که کدام ورزش ها در مسابقات باشند؛ ما هیچ وقت خسته نمی‌شویم و همیشه فعالیت خود را ادامه می دهیم که کاراته در المپیک ۲۰۲۴ شرکت کند.

رییس شورای داوران فدراسیون جهانی ادامه داد: هیچ کشوری در جهان موفق نشده است که سه بار پشت سر هم قهرمان جهان شود، اما تیم ملی ایران موفق به کسب این مقام شده و این مهم در جلسه با رییس فدراسیون اعلام شد.

اسکالانته در رابطه با کاراته اصفهان گفت:  اگر اصفهان را دوست نداشتم هیچ وقت به اصفهان نمی آمدم، زیرا دیگر کشور ها یک سال قبل برای اینکه به کشور آن‌ها بروم، از من دعوت کرده بودند و برای من اصفهان مهم بوده است که به اینجا آمده ام.

کد خبر 384351

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.