برخورد با مسببان افزایش قیمت یکی از خودروسازان کشور/ قیمت مرغ ۱۲۹۰۰ تومان

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به افزایش قیمت برخی خودروها در روز گذشته، گفت: سازمان حمایت در حال بررسی افزایش قیمت خودرو توسط یکی از خودروسازان در روز گذشته است.

به گزارش ایمنا، رضا رحمانی در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برنامه کلی وزارت صمت، تثبیت قیمت خودرو است و این امر نیازمند چندین برنامه است که یکی از آن‌ها تولید است. بعد از نوسانات قیمتی خودرو در ماه‌های گذشته اکنون تولید به حالت متعادلی رسیده به‌طوری‌که در هفته‌های اخیر شاهد کاهش قیمت خودرو بودیم.

وی ادامه داد: روز گذشته یکی از خودرو سازان، قیمت محصولات خود را افزایش داد و بعد اعلام کرد که اشتباه سیستمی بوده است، اما به سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان دستور دادیم تا بررسی کند که اگر تولیدکننده مذکور برخلاف مصوبه می‌خواست قیمت خودرو را افزایش دهد حتما برخورد خواهد شد.

رحمانی درباره نوسانات قیمت مرغ در طی روزهای گذشته گفت: روزهای گذشته در نرخ مرغ شاهد نوساناتی بودیم که سازمان تنظیم بازار مصوبه‌ای در این رابطه داشته و در حال پیگیری هستیم.

موضوع تفکیک وزارت صمت در دست بررسی است

وی افزود: وزارت جهاد کشاورزی و اتحادیه درخواست داشتند تا قیمت مرغ به ۱۴ هزار تومان افزایش یابد، در این ارتباط ستاد تنظیم بازار طی محاسباتی با قیمت ۱۲۹۰۰ تومان موافقت کرد.

رحمانی اضافه کرد: در حال حاضر قیمت مرغ نوسان دارد که این امر ممکن است بخشی به دلیل عرضه و نیز به دلیل وجود سودجویانی باشد که قیمت مرغ را افزایش می‌دهند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: افزایش قیمت روغن موتور بیش از مصوبه تخلف است و با این موضوع برخورد می‌شود.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص رمزارزها افزود:‌ اکنون دولت استخراج ارزهای مجازی را به رسمیت شناخته، اما نحوه بهره برداری از آن مشخص نیست و ممکن است استخراج شده و صادر شوند.

رحمانی درباره موضوع تفکیک وزرات صنعت، معدن و تجارت نیز گفت:‌ این موضوع در مجلس در حال بررسی است.

منبع: ایبِنا

کد خبر 384342

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.