بی‌تفاوتی مردم نسبت به مجلس، مرگ این نهاد است

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب و تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: ترساندن مردم از نتیجه انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی موجب بروز حس و تفکر بی تفاوتی در اذهان سیاسی مردم می شود و بی تفاوت شدن مردم نسبت به مسائل مجلس شورای اسلامی مرگ این نهاد مهم سیاسی-اجتماعی را همراه خواهد داشت.

وحید سالمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به انتخابات پیش‌روی مجلس شورای اسلامی در اسفند ماه، اظهار کرد: جمهوریت نظام جمهوری اسلامی ایران به وسیله تشکیل مجلس شورای اسلامی معنا پیدا یافته است و بی شک حضور نخبگان سیاسی و فرهیختگان در یک فضای سیاسی- اجتماعی به نام مجلس شورای اسلامی، تاثیر زیادی در تعیین آینده کشور خواهد داشت.

وی افزود: مجلس شورای اسلامی از نقش مهم و غیرقابل انکاری در نظام جمهوری اسلامی ایران برخوردار است و کاهش نقش سیاسی این نهاد می تواند یک ضربه اساسی بر پیکره نظام اسلامی باشد. مردم هم همواره توجه زیادی به انتخابات مجلس شورای اسلامی داشته‌اند و ارتباط مستقیم با نمایندگان خود را در اولویت قرار داده‌اند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب و تحلیلگر مسائل سیاسی با بیان اینکه برخی جریان های سیاسی کشور قصد دارند مردم را با هر ترفندی پای صندوق رای بکشانند، خاطر نشان کرد: برخی جریانات سیاسی تبلیغات منفی جدی علیه یکدیگر را شروع کرده اند و نمی دانند که نظام هم از اینگونه اقدامات ضربه می خورد.

سالمی اضافه کرد: ترساندن مردم از نتیجه انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی موجب بروز حس و تفکر بی تفاوتی در اذهان سیاسی مردم می شود و بی تفاوت شدن مردم نسبت به مجلس شورای اسلامی مرگ این نهاد مهم سیاسی-اجتماعی را همراه خواهد داشت. نباید فعالیت های سیاسی به گونه ای باشد که مردم دیگر به شرکت در انتخابات اهمیت ندهند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب و تحلیلگر مسائل سیاسی با اشاره به نتایج سه انتخابات اخیر کشور، تصریح کرد: اصلاح طلبان در سه انتخاباتی که اخیرا در کشور برگزار شده پیروز شده اند اما نتایج این پیروزی‌ها برای مردم آشکار نبوده است. مردم باید با نتایج و دستاورد های حضور اصلاح طلبان در صحنه آشنا شوند.

سالمی با اشاره به اظهارت اخیر سید محمد خاتمی، رییس جمهور اسبق ایران، افزود: "آقای خاتمی" هم متوجه شده که مردم نسبت به شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی مردد هستند. بسیاری کارشناسان معتقدند مردم از وضعیت فعالیت احزاب در مجلس ناامید شده‌اند و به دنبال مهره‌های مستقل هستند؛ در واقعیت این اتفاق می‌افتد که وقتی مردم تاثیر احزاب ناامید می‌شوند از مجلس و کارکرد آن ناامید و مایوس می‌شوند.

وی یادآور شد: مردم باید از نتیجه مثبت انتخابهایشان در انتخابات کشور بهره مند شوند و به منافع ملی و استانی دست پیدا کنند. در صورتی که این اتفاق رخ نداد بی شک جامعه نسبت به مشارکت سیاسی در عرصه انتخابات دلسرد می شود.

سالمی اظهار کرد: شاید یکی از اقدامات موثر برای تغییر فضای موجود این باشد که نمایندگان اصلاح طلبی که قصد دارند در دوره جدید انتخابات مجلس کاندیدا شوند، به صورت مستقیم با مردم ارتباط برقرار کرده و فعالیت‌های شده و محدودیت های اصلاح طلبان در دوره های گذشته را برای ایشان تشریح کنند.

کد خبر 384336

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.