۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۶
موزه هنری روی تپه‌های شنی!

در یک ساحل شنی از مناطق ساحلی کشور چین، یک موزه هنری در فضایی با مساحت هزار متر مربع احداث شده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، موزه هنر شنی در خلیج "بوهای" در کشور چین که از اعماق شن‌های سواحل دریای بوهای سر درآورده است، سازه‌ای بسیار بی‌نظیر است که از بادهایی الهام می‌گیرد که این سواحل بی‌نظیر را شکل داده است.

طراحان این موزه برای پایداری ساختمان آن ساخت آن را از زیر زمین آغاز کردند چرا که پیش از این سازه‌های مشابه زیادی در این سواحل ساخته شده بود که در مدت کمی متأثر از ساخت‌های بعدی تخریب شده بود.

طراحان موزه هنر شنی در خلیج بوهای برای تلفیق معماری با محیط جدید، آن را از طریق ایجاد مجموعه‌ شکل‌های منظم شبیه به غارهای طبیعی طراحی کردند با این تفاوت که محیط داخلی اتاقک‌های موزه تاریک و نمناک نبود.

موزه هنر شنی از هشت گالری تشکیل شده است که روی هر گالری نورگیرهایی تعبیه شده است که نور خورشید را به داخل آن‌ها هدایت می‌کند. علاوه براین، درهای ورودی گالری‌ها باعث هدایت بیشتر نور به داخل آن‌ها می‌شود و نمایی کلی از خلیج را برای بازدیدکنندگان تامین می‌کند.

گالری‌های موزه هنر شنی، به شکل منحنی‌هایی زیبا و به دست کارگران محلی نظیر کشتی‌سازان با استفاده از ساختارهای تو در تو ساخته شد. این تکنیک به دیوارهای بتنی بافتی ناهموار می‌بخشد و درنتیجه تضادی کامل با ترکیب‌های هندسی پیچیده و حس مدرن بودن فضاها را به وجود می‌آورد. سقف گالری‌ها نیز پوشیده از ماسه است که باعث خنک نگه داشتن فضای داخلی آن‌ها می‌شود.   

کد خبر 384333

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.