توانمندی‌های داخلی به کمک توسعه گیاهان دارویی می‌آید

اشکان زرگر، مدیر کل دفتر دارو و درمان سازمان دامپزشکی استفاده از توان داخلی برای تولید و ساخت گیاهان دارویی دامی را اولویت این سازمان دانست و تاکید کرد این سازمان تمام توان خود را برای استفاده از ظرفیت‌های داخلی برای تولید این داروها به کار می‌گیرد.

به گزارش ایمنا و به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، دانشگاه شهید بهشتی تهران بار دیگر میزبان جمعی از نمایندگان سازمان‌های مختلف در حوزه گیاهان دارویی بود. این فعالان هر ماه دور یکدیگر جمع می‌شوند تا در حوزه‌های مختلف گیاهان دارویی به تعامل بپردازند و با ارائه راهکارهایی ارتقا و رونق این حوزه را تا حد ممکن در کشور رقم بزنند.

در این جلسه چالش‌ها در حوزه گیاهان دارویی دامی بررسی شد و اشکان زرگر، مدیر کل دفتر دارو و درمان سازمان دامپزشکی درباره فعالیت‌های این سازمان توضیحاتی ارائه داد و ابراز کرد: در این سازمان کمیته‌ای به عنوان "گیاهان دارویی" وجود دارد که قصد داریم فعالیت‌های آن را گسترش دهیم.

زرگر در ادامه گفت: پیش بینی‌ها تا سال ۱۴۰۴ این است که ۲۰ تا ۲۵ درصد ارزش ریالی بازار داروها در صنعت دام، طیور و زنبور عسل به گیاهان دارویی اختصاص یابد که برای رسیدن به آن نیاز به فعالیت زیادی است. با توجه به تحریم‌ها، تمرکز ما بر روی استفاده از توانمندی‌های داخلی است و تا چند سال آینده، قطعا شاهد موفقیت‌ها و خبرهای خوشی از این حوزه هستیم.

مدیر کل دفتر دارو و درمان سازمان دامپزشکی همچنین عنوان کرد: در این حوزه قبل از سال ۹۲ بررسی‌ها بر اساس داروهای شیمیایی انجام می‌شد اما پس از آن با توجه به سند ملی گیاهان دارویی، فعالیت‌ها در این حوزه ارتقا یافت. ما با تمام توان از تولیدات داخلی حمایت می‌کنیم و در این زمینه تا کنون ۴۸ پروانه ساخت داروهای گیاهی صادر شده است. 

کد خبر 384316

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.