میوه‌های تابستانی باعث کاهش خشکی بدن می‌شوند

یک متخصص طب سنتی گفت: گرمای تابستان عامل تعریق زیاد و خشکی بدن است که مصرف میوه‌های تابستانی با داشتن رطوبت‌ و مواد قندی به کاهش خشکی و حرارت بدن در فصل تابستان کمک می‌کند.

محمود بابائیان در گفت وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اهمیت مصرف میوه در تابستان اظهار کرد: هوای گرم تابستان باعث تعریق زیاد و خشکی بدن افراد می‌شود و مصرف میوه‌های آبدار مانند هلو، زرد آلو و شلیل کهشیرین، آبدار و زود هضم هستند برای تامین آب بدن توصیه می‌شود این میوه‌ها  با دادن رطوبت و مواد قندی به کم کردن خشکی و حررات بدن افراد در فصل تابستان کمک می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه مصرف این میوه‌های تابستانی برای افراد لاغر و خشک مزاج بسیار سودمند است، افزود: در صورتی که اشخاص مشکل معده و علایم رفلاکس، نفخ و آبریزش از دهان دارند با مصرف این میوه‌های تابستانی حالت معده آنها بدتر می‌شود که باید از خوردن این میوه‌ها در فصل تابستان برای کاهش ناراحتی معده پرهیز کنند.

عضو هئیت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: قبل و بعد از مصرف میوه‌های تابستانی حداقل دو ساعت آب و غذاهای آبکی نباید مصرف شود یا اینکه این میوه‌ها به صورت میان وعده و حتی به صورت یک وعده غذایی برای استفاده در نظر گرفته شود.

وی با تاکید بر اینکه افراد دارای علایم نفخ و رفلاکس معده بهتر است از برگ خشک آنها استفاده کنند، تصریح کرد: در میوه‌های تازه رطوبت آنها باعث باعث بدتر شدن علائم معده می‌شود و بهتر است از نوع خشک آنها استفاده شود.

بابائیان با اشاره به اینکه آلبالو یکی از میوه‌های بسیار مناسب برای تامین آب و کاهش خشکی بدن در تابستان است، اظهار کرد: طبیعت آلبالو مثل بسیاری از میوه‌ها وابسته به نوع مزه آن است، آلبالوی رسیده مایل به گرمی و تری معتدل است اما آلبالوی ترش بیشتر مزه سرد و خشک دارد.

این متخصص طب سنتی با تاکید بر اینکه هر چه آلبالو شیرین‌تر باشد درجه گرمی آن زیادتر می‌شود، افزود: باید بدانیم که آلبالوی شیرین با میزان گرمی بالا حال افراد گرم مزاج را بدتر نمی‌کند، در حقیقت میوه آلبالو در تسکین تشنگی و مقابله با گرمازدگی بسیار موثر است و افراد می‌توانند این میوه را به صورت خام یا شربت کم شیرین استفاده کنند.

عضو هئیت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه مصرف آلبالو و سکنجبین برای کاهش تشنگی و علایم گرمازدگی مناسب است، اظهار کرد: میوه آلبالو در رفع دل آشوبی، قسیون، تهوع و تلخی دهان که با برگشت صفرا با معده همراه است می‌تواند کمک‌کننده باشد.

وی با بیان اینکه افراد دارای فشار خون بالا می‌توانند از دم نوش آلبالو استفاده کنند، گفت: نوشیدن ۶۰ سی سی آب آلبالوی نسبتا ترش با کمی آب بعد از سه ساعت می‌تواند در کاهش فشار خون افراد بسیار موثر باشد بنابراین استفاده از آلبالوی تازه به صورت نوشیدنی و مصرف دمنوش این میوه بجای چای معمولی برای افراد داری فشار خون بالا توصیه می‌شود.

این متخصص طب سنتی خاطرنشان کرد: خوردن آلبالو در شرایط تشنگی و افزایش حرارت بدن و پر فشاری خون مفید است همچنین مصرف غذاهای متفاوت با چاشنی آلبالو و استفاده مرتب از آلبالوپلو و خورشت آلبالو در سفره غذایی خانواده در فصل گرم و داغ تابستان به حفظ سلامتی اشخاص کمک زیادی می‌کند.

کد خبر 384314

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.