اجرای قانون معاینه فنی خودرو نیازمند فرهنگسازی است

رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل وترافیک شورای شهر تبریز فرهنگسازی برای ترغیب شهروندان به جهت رعایت قانون معاینه فنی خودرو را راهکاری اساسی برای حل این معضل دانست.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر تبریز محمد اشرف نیا در جلسه کمیسیون عمران و حمل و قل و ترفیک شورای اسلامی شهر تبریز و در ادامه گزارش عملکرد سازمان حمل و نقل و ترافیک در خصوص اجرای قانون معاینه فنی گفت: ایجاد بسترهای مناسب فرهنگی با کمک رسانه ها، صدا و سیما و مطرح کردن این سوال که در اصل معاینه فنی چیست ؟  میتوانیم شهروندان را به پذیرش رعایت این قانون تشویق کنیم.

وی ایجاد احساس نیاز برای شهروندان در راستای حفظ سلامتی آنها را عاملی برای ترغیب بیش از پیش آنها عنوان کرد.

اشرف نیا ضمن مطرح کردن سوالاتی در خصوص عملکرد سازمان حمل و نقل و ترافیک گفت: تغییر رویه این سازمان واستفاده از سیاست های تشویقی و تخفیف در دراز مدت این قانون را به فرهنگ تبدیل خواهد کرد.

همچنین عبدالله تقی پور، عضو شورای شهر تبریز نیز استفاده از بسته های حمایتی و تشویقی هرچند با هزینه کرد خود شهرداری را در نهایت و با گذشت زمان به نفع شهر و شهروندان دانست و گفت: این هزینه ها درنوع خود درآمدی است که در طولانی مدت برای شهر و شهروندان منافع به همراه خواهد داشت.

وی عامل اصلی در عدم رعایت این قانون را مشکلات اقتصادی عنوان کرد و اظهار داشت: مشکلات اقتصادی موجود باعث شده حتی کوچکترین مبالغ در دخل و خرج این افراد به چشم بیاید.

در ادامه این جلسه با بررسی درخواست اهدا همه عوارض مربوط به زیرباناهای تجاری و تفکیک ملک موسسه قرآنی عترت نور همراه بود.

محمد اشرف نیا دراین خصوص گفت: با توجه به اینکه این مجموعه در راستای موضوعات فرهنگی، دینی و قرآنی فعالیت داشته است کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک با کلیت این موضوع موافق بوده و برای بررسی بیشتر لایحه را به کمیسیون برنامه و بودجه ارجاع خواهد داد.

در پایان نیز مدیر عامل سازمان اتوبوسرانی با ارائه گزارشی در خصوص عملکرد این سازمان به وجود برخی مشکلات در خصوص تامین اتوبوس های جدید اشاره کرد.

کد خبر 384312

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.