اصفهان سه مرکز اهدای خون کم دارد

استاندار اصفهان گفت: دو مرکز انتقال خون در شهر اصفهان فعال است که در صدد تامین اعتبار برای راه‌اندازی چند مرکز دیگر به منظور رفاه حال مردم این شهر هستیم.

عباس رضایی در حاشیه بازدید از مرکز انتقال خون اصفهان که به منظور ۹ مرداد روز اهدای خون انجام شد، در خصوص توسعه مراکز انتقال خون در استان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد:  دو مرکز انتقال خون در شهر اصفهان فعال است که در صدد تامین اعتبار برای راه‌اندازی چند مرکز دیگر به منظور رفاه حال مردم این شهر هستیم.

وی با تاکید بر اینکه اصفهان نیازمند دو یا سه مرکز انتقال خون دیگر در اصفهان مورد نیاز است، افزود: حداقل در چهار نقطه شهری باید این مراکز را داشته باشیم  از این رو راه‌اندازی مراکز جدید اهدای خون را در دستور کار استان قرار دادیم.

استاندار اصفهان در خصوص ایجاد مراکز انتقال خون در شهرستان‌ها تصریح کرد:  توسعه و یا افزایش تعداد مراکز انتقال خون در شهرستان‌ها باید از سوی فرمانداران پیگیری و در شورای برنامه‌ریزی استان مطرح شود.

وی با اشاره به اینکه برای اهدای خون فاکتورهایی وجود دارد، اظهار کرد: توصیه می‌کنم کسانی که فاکتورهای لازم اهدای خون را دارند برای این کار اقدام کنند، اهدای خون هم نوعی چکاپ است که گروه خونی و بیماری‌های خاص شخص مشخص می‌شود و این امر بسیار خوبی در راستای سلامتی افراد دارد.

رضایی با بیان اینکه اهدای خون برای سلامت فرد اهدا کننده موثر است، اظهار کرد: با اهدای خون مغز استخوان باز فعال شده و نشاط بیشتری در بدن ایجاد می‌شود، این کار فواید  زیاد دیگری برای افراد دارد.

وی در خصوص حضور و استقبال مردم در مرکز انتقال خون خواجو گفت: امروز نشاط و همکاری بسیاری در این مرکز دیدم که این را به حساب فهم بالای، دانش و درک خوب و نوعدوستی مردم اصفهان می‌دانم که تا این حد در اهدای خون مشارکت دارند.

استاندار اصفهان در خصوص وجود دانش روز در زمینه انتقال خون در اصفهان تصریح کرد: در دپارتمان‌های مختلف دانشگاه علوم پزشکی و در اداره انتقال خون اصفهان طرح‌های پژوهشی خوبی در زمینه انتقال خون انجام شده است و از نظر همکاری و داشتن دانش روز دنیا، استان اصفهان چیزی در این زمینه کم ندارد چرا که این علم پایه‌گذاران خوبی مانند دکتر اعلا در ایران داشته است.

کد خبر 384307

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.