پارک جنگلی آسیب دیده جانی دوباره گرفت

در شهر سانیای چین، یک اکوسیستم آسیب‌دیده توسط معماران جانی دوباره گرفت.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، در نزدیکی سانیا، شهری در جنوب جزیره هاینان در جمهوری خلق چین، یک پناهگاه زیست محیطی سرسبز قرار دارد که مکانی دنج برای گریز از هتل‌ها و تفریحگاه‌های شلوغ و معروف ساحلی به شمار می‌رود. اما شرایط این پناهگاه همیشه هم به این خوبی نسیت. گذشت چند دهه توسعه بی وقفه در این منطقه توریستی گرمسیری، آسیب‌هایی جدی در قالب رودخانه‌های آلوده، ضایعات به جا مانده از ساخت‌وسازهای نیمه کاره و درختان از بین رفته مانگرو (شاهپسند) به آن وارد کرد.

در سال ۲۰۱۵، دولت شهر سانیا قول داد بخشی از این پناهگاه زیست محیطی سرسبز فراموش شده، به مساحت ۱۰۰ هزار متر مربع را در سواحل رودخانه سانیا به حالت اولیه خود بازگرداند. آنچه که قبلا یک سرزمین بایر و خشک بود، امروزه به باغی بسیار زیبا و خیره‌کننده، مملو از گل‌ها و گیاهان سبز و چشمه‌های آب تبدیل شده است.

معمارانی که مسئولیت بازسازی این منطقه را به عهده گرفتند با برش قسمت‌های مختلف زمین، نمای کلی آن را به گونه‌ای طراحی کردند که اگر از بالا به آن نگاه کنید همچون یک دست با انگشتان به‌هم پیوسته بر سطح آب کشیده شده است. طراحی منحصر به فرد این پارک باعث هدایت جریان آب به سمت پارک می‌شود در حالی‌که از ورود طوفان‌های شدید و آّ‌ب‌های آلوده به داخل پارک و در نتیجه صدمه به درختان مانگرو جلوگیری می‌کند.  

علاوه‌براین، معماران برای اینکه از آسیب عموم مردم به درختان ظریف مانگرو در حین بازدید از پارک خودداری کنند، گذرگاه‌هایی زیبا در داخل آن طراحی کرده‌اند تا مردم با عبور از آن‌ها به تماشای زیبایی خیره‌کننده پارک بپردازند. پنج آلاچیق ناموزون نیز در سراسر پارک پراکنده شده است که فضاهایی دنج برای نشستن و تماشای چشم‌انداز جدید ارائه می‌دهد.

کد خبر 384305

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.