۴۲ هزار نفر در مسابقات ملی قرآنی کمیته امداد شرکت کردند

معاون فرهنگی کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: در دوره سوم مسابقات رهپویان ولایت ۴۲هزار نفر شرکت کردند که از این تعداد ۴۱۲ نفر به مسابقات ملی راه یافتند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت الاسلام حسین احمدیان پیش از ظهر امروز(چهارشنبه) درآئین اختتامیه سومین دوره مسابقات کشوری قرآن کریم کمیته امداد امام خمینی (ره) ضمن گرامی داشت مقام شهدا اظهار کرد: هرچه داریم از شهدا است و امیدواریم با برگزاری این مسابقات با شهدا هم سفره شویم.

وی با بیان اینکه ارزش این مسابقات به شرکت کنندگان است، افزود: مشارکت در این مسابقات قابل توجه بود و می توان گفت نمایندگانی از دورترین تا نزدیک‌ترین نقاط کشور در این مسابقات حضور یافته‌اند.

معاون فرهنگی کمیته امداد امام خمینی(ره) با اشاره به آمار این دوره از مسابقات رهپویان ولایت اضافه کرد: در این دوره از مسابقات ۴۲ هزار نفر در بخش‌های قرائت، حفظ، ترتیل، اذان، مقالات و مفاهیم شرکت کردند.

وی ادامه داد: از این تعداد ۴۱۲ نفر به مسابقات پایانی راه یافتند که از این تعداد ۱۹۸ نفر خواهر و باقی برادر بودند که منتخبان شامل ۲۵ نفر خواهر و  ۲۹ نفر برادر بودند که از آنها تجلیل خواهد شد.

احمدیان با بیان اینکه بخش مقاله برای اولین بار در این مسابقات گنجانده شده است، اظهار کرد: ۱۷۰ مقاله برای دبیرخانه این مسابقات ارسال شد که از سه اثر برتر انتخاب و تجلیل می‌شوند و بخش مقاله نیز به صورت استانی در اصفهان برگزار شد که با استقبال خوبی مواجه شد.

همچنین محمدرضا متین پور، مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان ضمن ابراز خرسندی از میزبانی اصفهان برای این مسابقات اظهار کرد: دوست داشتیم در کارنامه اعمالمان خدمتگزار قرآن باشیم و از این جهت میزبان قاریان و حافظان قرآن بودیم.

مدیرکل  کمیته امداد استان اصفهان اضافه کرد: هرچه خدمت کنیم در شان قرآن کریم نیست، اما تمام سعی خود را کردیم که کمترین قصور را در میزبانی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه امید است جلسات قرآنی با روح شهدا پیوند بخورد، اظهار کرد: گام کسانی که در مسابقات قرآنی حضور دارند، نادیده گرفته نمی‌شود و امید است همه این افراد در زمره خادمین قرآن باشند.

کد خبر 384293

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.