افزایش ۲۰ درصدی پرداخت زکات در استان اصفهان

خوانسار_رییس ستاد زکات استان اصفهان گفت: سال گذشته ۲۸ میلیارد تومان زکات در استان جمع‌آوری و بین نیازمندان توزیع شد و امسال نیز بیش از ۱۵ میلیارد تومان زکات جمع آوری شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۰ درصد افزایش داشته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان خوانسار، غلامحسین رنجبر امروز(چهارشنبه) در جلسه ستاد زکات این شهرستان با بیان اینکه کلمه زکات در قرآن کنار نماز و ولایت آمده که نشان دهنده جایگاه زکات است، اظهار کرد: یکی از کارهای بسیار ارزشمند در  سال‌های اخیر، تشکیل شورای زکات روستایی در سراسر کشور است.

وی عنوان کرد: اعضای شورای زکات روستایی باید از امام جماعت روستا یا دهیار، یک نفر از اعضای شورا، فرمانده پایگاه بسیج، دامدار و کشاورز معتمد و یک نفر خانم موجه تشکیل شود.

رییس ستاد زکات استان اصفهان تصریح کرد: شورای زکات روستا بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی و شورای عالی زکات کشور تشکیل شده و از این نظر اقدامات آن قانونی است.

رنجبر با بیان اینکه شورای زکات سه وظیفه مهم دارد، افزود: شناسایی ظرفیت بالفعل، بالقوه و فقرای روستا را برعهده این شورا است، جمع آوری زکات محصولات روستاییان و شناسایی و جذب افراد متمول روستا برای امدادرسانی به فقرا از وظایف اصلی اعضای آن است.

وی با بیان اینکه شورای زکات در آینده‌ نزدیک مرجع بسیاری از امور در روستا خواهد شد، افزود: شورای زکات به تدریج همه فعالیت‌های کمیته امداد مانند تخلیه صندوق صدقات، جذب حامی برای ایتام روستا و نظارت بر توزیع درست نذورات در ایام مختلف سال و جمع‌آوری زکات و تقسیم آن بین فقرای روستا را انجام می‌دهند.

رییس ستاد زکات استان اصفهان تأکید کرد: جریان مالی درجمع‌آوری و توزیع زکات باید شفاف‌سازی شود، بنابراین دو فرم درآمد و هزینه بین اعضای شورای زکات توزیع شده که پس از تکمیل به ستاد زکات استان تحویل می‌دهند.

رنجبر با بیان اینکه این شورا موجب آبادانی روستاها می‌شود، گفت: ۶۰ درصد از زکات جمع آوری شده بین نیازمندان توزیع و مابقی آن برای اجرای پروژه‌های عمرانی مانند نمازخانه مدارس، مساجد، غسالخانه، ساخت مدرسه و خانه عالم هزینه می‌شود.

رییس ستاد زکات استان اصفهان با بیان اینکه طرح شجره طیبه براساس آموزه‌های قرآنی اجرا و در هر باغ پنج درخت به فقرا اختصاص می‌یابد، اضافه کرد: شش هزار درخت در استان اصفهان برای کمک به فقرا اختصاص یافته که دو هزار درخت پسته در اردستان و دو هزار درخت سیب در سمیرم و مابقی در سایر شهرستان‌های استان است.

رنجبر گفت: سال گذشته ۲۸ میلیارد تومان زکات در استان اصفهان جمع‌آوری و بین نیازمندان توزیع شد و امسال نیز بیش از ۱۵ میلیارد تومان زکات جمع آوری شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۰ درصد افزایش داشته است.

کد خبر 384287

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.