حذف نایلون در ۵۰۰ نقطه مختلف شهر

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان از توزیع و نصب پوستر آموزشی در خصوص حذف نایلون و استفاده از کیسه‌های پارچه‎ای در فروشگاه‌ها و مراکز فرهنگی، ورزشی و آموزشی سطح شهر با همکاری انجمن زیست محیطی صلح با طبیعت خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی دهنوی اظهار کرد: از ۲۱ تیرماه و آغاز روز بدون پلاستیک تاکنون با همکاری انجمن زیست محیطی صلح با طبیعت، این پوسترها تهیه و در مراکز مختلف شامل فروشگاه‌­ها، مراکز آموزشی، باشگاه‌­ها نصب می‌شوند.

وی با تأکید بر همکاری ویژه با سمن­‌های زیست محیطی به منظور پیشبرد طرح‌­ها و برنامه­ های آموزشی در سطح شهر اصفهان افزود: این طرح و پوسترها به طور مستمر در ۵۰۰ مرکز تجاری، آموزشی و فرهنگی توزیع و ضمن ارائه یک آموزش کوتاه، نصب می‌شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان، ضمن تقدیر از مشارکت انجمن صلح با طبیعت برای آموزش و فرهنگسازی در میان اقشار مختلف شهروندان، اضافه کرد: انجمن صلح با طبیعت یکی از حامیان فعال و عامل به آموزه‌های زیست محیطی در شهر اصفهان است که در برنامه­‌های مختلف با هدف کاهش تولید پسماند، آموزش تفکیک از مبدأ و حمایت از محیط زیست پیش‌قدم بوده است و در این راستا نیز بخش توزیع و آموزش طرح نصب  ۵۰۰ پوستر در سطح شهر را بر عهده گرفته که تاکنون بخش زیادی از آن اجرا شده است.

دهنوی این اقدامات را سبب برانگیختن کنجکاوی و توجه شهروندان نسبت به مباحث مهم حوزه مدیریت پسماند و ارتقای آگاهی­‌ها برای حرکت به سمت رفتارهای صحیح دانست و عنوان کرد: در این پوسترهای آموزشی سعی شده تا در قالب یک طرح گرافیکی گویا و جدید، اهمیت حذف نایلون و استفاده از کیسه­‌های پارچه‌­ای به بیننده گوشزد شود و بدون کلام اضافه، در ذهن مخاطب تلنگر لازم را ایجاد کند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان، برنامه‌­های آموزشی را بخش مهمی از رویکردهای اجرایی این سازمان دانست و تصریح کرد: رفتار شهروندان تعیین کننده میزان موفقیت پروژه‌­هایی است که در حیطه مدیریت پسماند تعریف می­‌شوند و از این حیث، با آموزش شهروندان در مکان‌­‌ها و زمان­‌های مختلف و به شیوه­‌های متنوع می­‌توان انتظار بهبود رفتار و در نتیجه دریافت نتایج بهتر از طرح‌­ها و برنامه ریزی­‌های مربوط به مدیریت پسماند را داشت.

کد خبر 384277

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.