به‎روزرسانی نقشه‎های ناوبری هوایی ایران پس از ۴۰ سال

سرپرست اداره اطلاعات هوانوردی شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران گفت: نقشه‎های ناوبری هوایی یکی از نیازمندی‎های صنعت هوانوردی است که برای تولید آن به فناوری بالا نیاز است.

به گزارش ایمنا به نقل از روابطعمومی شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران، احمد کاوه‌فیروز در حاشیه مراسم بهرهبرداری از سامانه نقشههای ناوبری هوایی در مقیاس ۵۰۰ هزار (TPC)، اظهار کرد: با تهیه این سامانه، نقشههای هوانوردی کشور پس از ۴۰ سال و با وجود تحریمها، بهروزرسانی شده است.

وی افزود: این نقشهها دارای توپوگرافی و اطلاعات هوانوردی است که در تضمین سرعت، کیفیت و دقت وارسی پرواز و نیز تامین هرچه بیشتر ایمنی نقش بسزایی دارد.

کاوه فیروز با بیان اینکه در سالهای اخیر با توجه به گسترش روزافزون صنعت هوانوردی نیاز به این نقشهها تحت یک بستر مکانمحور بیش از پیش احساس شد، گفت: بنابراین با همکاری اداره اطلاعات هوانوردی شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران و شرکت نوین داده پرداز سپهر امین پارسیان، عضو پارک علم و فناوری دانشگاه تهران، این سامانه در مدت سه سال در محدوده کشور پیادهسازی و به طور کامل عملیاتی شد.

سرپرست اداره اطلاعات هوانوردی با تاکید بر اینکه تولید این نقشهها گام بلندی در خودکفایی و خوداتکایی کشور در حوزه ایمنی پرواز است، افزود: از این سامانه در حوزههای مختلف از مدیریت عالی تا ایمنی، وارسی پرواز و غیره میتوان استفاده کرد و شامل بخشهای سامانه مکانمحور، نقشههای وارسی پرواز چاپی و دیجیتال و ایندکس طبقهبندی شده سراسر کشور است.

وی با اشاره به اینکه هزینه هر ساعت پرواز هواپیمای فلایت چک ۴۰۰۰ دلار است، افزود: با استفاده از این سامانه میتوانیم ساعات پرواز هواپیما و در نتیجه مصرف سوخت و استهلاک آن را تا حد زیادی کاهش دهیم.

کد خبر 384275

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.