شهرداری اصفهان در تحقق بودجه ۹۸ رکورد زد

خزانه دار شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: شهرداری اصفهان امسال در تحقق بودجه نسبت به مدت مشابه سال گذشته رکورد زنی کرده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امیر احمد زندآور در برنامه رادیویی "صدای شهر" با اشاره به عملکرد درآمدی شهرداری اصفهان در چهار ماهه نخست سال جاری اظهارکرد: بودجه شهرداری اصفهان چهار هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان در سال ۹۸ پیش بینی شد و مورد تصویب شورای اسلامی شهر قرار گرفت که در دو قالب عمرانی و جاری هزینه خواهد شد.

وی افزود: از بودجه چهار هزار و ۱۰۰ میلیارد تومانی بودجه امسال، دو هزار و ۱۸ میلیارد تومان از بودجه مربوط به مناطق ۱۵ گانه شهرداری اصفهان و دو هزار و ۸۲ میلیارد تومان مربوط به شهرداری مرکزی است.

رئیس کمیسیون حمل ونقل و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: در چهارماه نخست سال جاری بر اساس آمار ارایه شده توسط حوزه درآمدی شهرداری اصفهان، ۸۶۷ میلیارد تومان به جز اوراق مشارکت وصولی شهرداری اصفهان بوده که از این رقم ۶۹۱ میلیارد تومان در مناطق و ۶۷۵ میلیارد تومان در شهرداری مرکزی وصول درآمد انجام شده است.

تحقق ۳۳ درصدی بودجه ۹۸

وی ادامه داد: میزان درآمدهای حاصل شده شهرداری اصفهان در چهارماه نخست امسال ۳۳ درصد بودجه شهرداری را شامل می‌شود که شهرداری مرکزی ۵۰۰ میلیارد تومان از درآمدهای خود را در قالب اوراق مشارکت وصول کرده است.

زندآور با بیان اینکه وصولی‌های شهرداری اصفهان در قالب‌های نقدی و غیرنقدی حاصل می‌شود، افزود: جمع درآمدهای نقدی شهرداری اصفهان در این مدت ۴۵۹ میلیارد تومان بوده است.

وی اظهارکرد: شهروندان برخی اسناد را در قالب چک به شهرداری اصفهان پرداخت می‌کنند که رقم آن ۲۱۳ میلیارد تومان بوده است.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به درآمدهای غیرنقدی(املاک) شهرداری اصفهان در چهارماه نخست امسال، گفت: در این مدت ۱۹۴ میلیارد تومان جمع درآمدهای غیرنقدی شهرداری اصفهان بوده که در مجموع کل وصولی شهرداری با احتساب اوراق مشارکت یک هزار و ۳۶۷ میلیارد تومان معادل ۳۳ درصد بودجه شهرداری اصفهان در سال‌جاری است.

وی تاکید کرد: شهرداری اصفهان امسال در تحقق بودجه نسبت به مدت مشابه سال گذشته رکورد زنی کرده است.

زندآور گفت: وقتی مردم قبوض عوارض خود را به موقع پرداخت می‌کنند، در واقع برای توسعه و آبادانی هر چه بیشتر شهر، مدیریت شهری را همراهی کرده‌اند و از این رو است که پروژه های بزرگ و کوچک از جمله حلقه حفاظتی  احداث می‌شود.

وی با بیان اینکه شهرداری‌ها نهادهای مردمی غیردولتی هستند، تصریح کرد: منابع مالی و درآمدی شهرداری از شهروندان است و اوراق مشارکت را نیز با سود بانکی دریافت میکند، از این رو بخشی از مبلغ اوراق توسط دولت و بخشی دیگر توسط دولت پرداخت می‌شود.

خزانه دار شورای اسلامی شهر اصفهان تاکید کرد: منبع اصلی درآمد شهرداریها مردم هستند، در واقع دست شهرداری در جیب مردم است.

وی ادامه داد: در چهارماه نخست سال گذشته از بودجه سه هزار میلیارد تومانی شهرداری اصفهان ۱۱ درصد بودجه محقق شده بود، اما در مدت مشابه سال جاری ۳۳ درصد بودجه محقق شده که نشان دهنده شرایط درآمدی مطلوب شهرداری اصفهان است.

زندآور اظهارکرد: آمارها بیانگر آن است که شهروندان در چهارماه آخر سال بیشتر به شهرداری مراجعه می‌کنند و رقم وصولی افزایش پیدا می‌کند، از این رو با این رویه پیش بینی می‌شود تا پایان امسال شهرداری اصفهان قطعاً بودجه چهار هزار و ۱۰۰ میلیارد تومانی خود را وصول خواهد کرد.

وی با اشاره به فعالیت‌های عمرانی انجام شده در شهر اصفهان، گفت: یکی از پروژه‌های بزرگ شهر اصفهان حلقه حفاظتی به طول ۷۸ کیلومتر است که شهرهای مختلفی در آن دخیل هستند.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: حلقه حفاظتی شهر اصفهان یک ضرورت برای کاهش ترافیک و آلودگی هوا بود که در این دوره مدیریت شهری در اقدامی شجاعانه شهرداری اصفهان برای اجرای آن گام برداشت.

زمان ۱۷ ماهه برای بهره برداری حلقه حفاظتی

وی با بیان اینکه برای احداث حلقه حفاظتی شهر ۱۷ ماه زمان در نظر گرفته شده است، افزود: این پروژه در کاهش زمان سفر نیز بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

زندآور با اشاره به احداث خط دو متروی اصفهان، تصریح کرد: اعتبار مورد نیاز برای احداث این خط پیش بینی شده و فعالیتها با پیشرفت بسیار خوبی در حال انجام است.

وی ادامه داد: شهرداری با اجرای پروژه های عمرانی در جای جای شهر اصفهان ارزش افزوده خوبی را عاید املاک شهروندان می‌کند.

کد خبر 384263

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.