رویای کودکان سیل زده را می سازیم

طبقه دوم میدان نقش جهان شاید امروز میزبان یکی از منحصر به فردترین رویدادهای شهر بود؛ پوستر سی و دومین جشنواره بین المللی کودک و نوجوان در هیاهوی نشاط و شادی کودکان در این محل رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، اصفهان تنها مهد معماری نیست بلکه این شهر همواره معبدگاهی برای هفت هنر بوده است. اکنون بیش از صدها سال از تاسیس میدان نقش جهان و روزی که اصفهان چشم نوازترین شهر دنیا بود می گذرد، در این سال ها اصفهان در انواع هنر پیشرفت کرده و سرآمد شده است.

یکی از مهمترین این هنرها، هنر هفتم یعنی سینما است؛ هنری که برآمد آن در اصفهان تبدیل به جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان شده و اکنون به ایستگاه سی و دوم رسیده است و امروز در مهد هنر اصفهان یعنی قیصریه نقش جهان پوستر آن رونمایی شد.

شهردار اصفهان در این مراسم گفت: بسیار خوشحالم از اینکه در میدان امام که تجلی گاه تمام هنرهای بشری است این مراسم اتقاق می افتد. باید از کودکان تشکر کنم، کودکان بسیار مسئولانه در جشنواره ای که عنوان بین المللی را بر دوش می کشد، حضور پیدا کردند.

قدرت الله نوروزی رو به داوران کودک کرد و گفت: شما کودکان در ساختن پلی حضور یافته اید که می خواهد دل کودکان جهان را به هم نزدیک کند، همچنین قصد دارد کودکان اصفهان و ایران را به سمت دیگری از جهان ببرد و  با استفاده از پیام دوستی صلح پایدار را در جهان فراگیر کند.

وی با اشاره به شعار جشنواره که "رویای کودکان سیل زده را بساز" است، خاطرنشان کرد: در اردیبهشت امسال یکی از بهترین برنامه های اصفهان که هفته فرهنگی بود را به احترام کودکان سیل زده و مردم مصیبت دیده کشورمان تبدیل به هم دردی برای ملت ایران کردیم. امروز به میدان آمده ایم تا بگوییم جشنواره امسال پیام ویژه ای دارد که برای کودکان سیل زده است؛ این پیام بیان رویای کودکان سیل زده است. با هنرنمایی ها و اتفاقاتی که شاهد آن خواهیم بود، امیدوار هستیم که دل همه کودکان در این جشنواره شاد شود.

شهردار اصفهان افزود: این جشنواره دستاوردهای بسیاری می تواند داشته باشد از جمله استعدادها را شکوفا و برای هنرمندان اصفهانی فرصت زیادی ایجاد کند، ولی مهم تر از همه با این جشنواره می توان کودکانی را که تازه در حال رشد هستند، پرورش داد.

نمایش فیلم ها در مناطق سیل زده

علیرضا تابش، دبیر سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان اصفهان نیز در مراسم رونمایی از پوستر این جشنواره گفت: پس از صحبت با هنرمندان مختلف در عرصه گرافیک، حمیدرضا بیدقی به عنوان طراح پوستر جشنواره سی و دوم انتخاب شد.  

وی افزود: در طراحی پوستر نکاتی چون دیده شدن فاتتزی، شاد بودن و اشاره به جهان کودکان، بین المللی بودن جشنواره، ایرانی بودن آن و وفاداری به نگارگری ایرانی مدنظر بود.

وی ادامه داد: با استفاده از نشانه هایی همچون پنج حلقه المیپک و گنبد مسجد شیخ لطف الله در پوستر به آنچه که می خواستیم رسیدیم. ضمن اینکه جشنواره امسال با شعار "رویای کودکان کار را بسازیم"  به کودکان سیل زده ادای احترام خواهد کرد. همچنین به دلیل تقارن زمان برگزاری با عید سعید غدیر نیز تمهیدات خاصی برای برگزاریاندیشیده شده است.

دبیر سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان با اشاره به ظرفیت های داخلی و بین المللی جشنواره در اصفهان تاکید کرد: با همکاری انجمن سینمای جوانان ایران، نمایش فیلم برای کودکان در مناطق سیل زده را خواهیم داشت. امیدواریم بتوانیم با استفاده از ظرفیت این جشنواره به سمت صلح و بشر دوستی حرکت کنیم.  

تابش درباره المپیاد فیلم سازی جوانان نیز تصریح کرد: فرشید مثقالی پوستر این بخش را طراحی کرده است. او در این پوستر از غرق هیپنوتیزم وار کودکان در زمان تماشای تلویزیون یا فیلم الهام گرفته است.

وی با بیان این نکته که "اصفهان می تواند قطب خلاقیت سینما کودک و نوجوان شود"، خاطرنشان کرد: مدیریت شهری اصفهان در عرصه های مختلف تلاش ها و حمایت های زیادی از جشنواره کردند؛ جشنواره فیلم های کودک و نوجوان به عنوان رویدادی بی نظیر در طول سال شناخته می شود، اما امیدواریم زنجیره ادامه دار فیلم کودک در تمام سال باشد و فقط محدود به این چند روز نشود.

دبیر جشنواره سی و دوم افزود: خوشبختانه جشنواره امسال فیلم های مختلفی از ایران و جهان دارد و با پایان کار هیئت های انتخاب فیلم، کار دعوت مهمانان خارجی را انجام خواهیم داد. فیلم های اروپایی و تولید مشترک نیز حضور پررنگی خواهند داشت. ضمن اینکه مدرسانی از لاهور، ایروان، هند، فلورانس و کوالالامپور برای برگزاری کارگاه دعوت شده اند.

کد خبر 384245

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.